1.034.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Projekt kézikönyv

Válogatás a hazai és külföldi projekt-irodalomból

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Iskolafejlesztési Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím: Altern Füzetek
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-832-329-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kötet, amelyet az Olvasó most a kezében tart, azzal a szándékkal készült, hogy segítsen meghonosítani a projekt-módszert - vagy ahogy újabban nevezik - a projekt-pedagógiát a magyar... Tovább

Előszó

Ez a kötet, amelyet az Olvasó most a kezében tart, azzal a szándékkal készült, hogy segítsen meghonosítani a projekt-módszert - vagy ahogy újabban nevezik - a projekt-pedagógiát a magyar iskolákban. Már ez a fogalom-bővülés is jelzi, hogy az iskolai gyakorlatban alkalmazott ún. „projektek" - ha meghonosodnak és az iskolai munka szerves részévé válnak - többet jelentenek puszta módszernél. A pedagógiai projekt ui. a hagyományos pedagógiai módszereknek nem egy variánsa, hanem azok alternatívája. Mint e kötet bevezető tanulmányában olvasható: a projekt-módszer gyökeresen átalakítja a pedagógiai-didaktikai folyamatban a két főszereplő: a tanár és a diákok viszonyát, a tanulást aktív alkotó folyamatban valósítja meg, s ezzel átértelmezi a tanítás-tanulás viszonyát is.
A bevezető tanulmány tehát arról szól, hogy mi is voltaképpen az ún. „pedagógiai projekt", mik az ismérvei, és milyen előnyökkel jár az alkalmazása. Azzal is foglakozik, hogy miként, milyen lépések egymásutánjában ajánlatos egy iskolai projektet megszervezni.
Ezt követően számos projekt-leírást talál a kötetben az Olvasó. Ezek - ha gondolják - úgy ahogy leírva vannak, átültethetők a gyakorlatba. Analógiájukra pedig megszámlálhatatlan változat készíthető.
Ugyanakkor nem egyszerűen átvehető mintákat és vázlatokat kap kézhez az Olvasó, amelyeket csak meg kell tölteni aktuális tartalmakkal, hanem konkrét történések konkrét leírásait, mondhatni „epikus" előadásban. Mindannak a korrekt közvetítését tehát, ami a projekt megvalósítása során történt. Mert hogy a kötetben közölt projektek mind megvalósultak már valahol. Jelentős részük Németországban, mivel hogy e kötet első kiadása - amelynek ez a mostani alaposan átdolgozott, javított és bővített változata - a német projekt-irodalomból szemezgetett válogatás volt. Éppen tíz éve, hogy megjelent, s ez alatt a tíz év alatt a projekt-módszer - maradjunk egyelőre ennél a szóhasználatnál - örvendetesen terjedni kezdett hazánkban is. Ezért ebben a kiadásban már számos hazai projekt-leírás is található.
A kötet befejező része projekt-ötleteket tartalmaz, részben annak érzékeltetésére, hogy a projekteknek szinte kaleidoszkópszerű változatossága és gazdagsága létezik, részben pedig „étvágygerjesztőül".
Itt köszöni meg a szerző-szerkesztő a Közoktatási Modernizációs Közalapítványnak - közismert kedves nevén a KOMÁ-nak -, hogy ösztöndíjjal támogatta e kötet létrehozásában. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
A PEDAGÓGIAI PROJEKT MINT SAJÁTOS MŰFAJ 7
PROJEKTLEÍRÁSOK 33
Az alma (Az alma előfordulása irodalmi szövegekben és a hétköznapi életben) 35
Történelmi korok megidézése 57
„Aelia Sabina Vale" (Római-projekt a Római-parton) 61
A reneszánsz 1 65
A reneszánsz 11. (Olaszország) 69
Éljen a forradalom! 71
Statisztika 74
Matematika és művészet (Megfigyelés, gondolkodás, konstruálás, festés) 78
Szénhidrátok 87
Gyógynövények - természetes gyógyszerek 91
Élőlények 95
Az egészség 99
Színérzetek 102
A környezet 105
Derítsünk fel egy bolygót! 111
A szélmalom 115
Utazás az autó körül 119
Düsseldorf-Garath - A tanulók politikai aktivitása városrészünkben 121
Ami városunk 128
Szegények és gazdagok Bielefeldben - Ki hol lakik? 129
Nemzetiségek 133
Tervezőiroda a nyolcadikban 137
Erőszak és rongálás iskolánkban. - Mit tehetünk ellene? 143
Diák-igazgató választás 146
Egy vámpír köddé vált 148
Játék 150
Pécsi projekt-hét 154
Projekt kézikönyv
A PROJEKT-HÉT MINT A PROJEKT-MÓDSZER EGY SPECIÁLIS ALKALMAZÁSA 170
PROJEKT-VÁZLATOK, TÉMA-ÖTLETEK 176
Előzetes megjegyzések 176
1. Ökológia (Környezetvédelem) Biológia 177
2. Kémia, fizika 181
3. Háztartás, főzés, élelmezés 182
4. Művészet, kultúra 183
5. Fotózás 185
6. Városunk 186
7. Történelem 187
8. Politika 190
9. Tanulói nyilvánosság 190
10. Kirándulás, utazás 190
11. Sport 191
12. Kommunikáció 192
IRODALOMJEGYZÉK 194
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv