Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichofitness

Kacagás-kocogás-lazítás

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Károli Gáspár Református Egyetem-L'Harmattan Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: Károli Könyvek-Monográfia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-236-697-5
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a vademecum ("gyere velem") könyv a kíváncsiak és vállalkozó kedvűek számára született. Azoknak, akik szeretnék megismerni saját lelki működéseik titokzatos világát. De nem öncélúan! Szeretnének e tudás által olyan lehetőségekhez és készségekhez jutni, amellyel elősegítik testi-lelki egészségük megőrzését, jó közérzetük, fizikai fittségük, lelki egyensúlyuk fenntartását. Azokhoz is szól ez a könyv, akik hajszoltak, fáradtak, kimerültek, szomorúak, kisebb-nagyobb "ideges tünetekkel" bajlódnak, esetleg valamilyen testi működészavar már előállott náluk.
Mi történt velünk életünk stresszeiben? Mi zajlik ilyenkor testi-lelki működéseinkben? Milyen hasznos megküzdési lehetőségeink vannak, és melyek a veszélyes kiútkeresésnek? Mi te4sz bennünket erőssé, szívóssá, küzdőképessé? Mi tart egészségben?
A válaszokat praktikus gyakorlati útmutatóval együtt kaphatjuk meg ebben a könyvben. Aki szereti jól érezni magát a bőrében, szeret örülni az életnek, az tartson velünk: kacagjunk,... Tovább

Fülszöveg

Ez a vademecum ("gyere velem") könyv a kíváncsiak és vállalkozó kedvűek számára született. Azoknak, akik szeretnék megismerni saját lelki működéseik titokzatos világát. De nem öncélúan! Szeretnének e tudás által olyan lehetőségekhez és készségekhez jutni, amellyel elősegítik testi-lelki egészségük megőrzését, jó közérzetük, fizikai fittségük, lelki egyensúlyuk fenntartását. Azokhoz is szól ez a könyv, akik hajszoltak, fáradtak, kimerültek, szomorúak, kisebb-nagyobb "ideges tünetekkel" bajlódnak, esetleg valamilyen testi működészavar már előállott náluk.
Mi történt velünk életünk stresszeiben? Mi zajlik ilyenkor testi-lelki működéseinkben? Milyen hasznos megküzdési lehetőségeink vannak, és melyek a veszélyes kiútkeresésnek? Mi te4sz bennünket erőssé, szívóssá, küzdőképessé? Mi tart egészségben?
A válaszokat praktikus gyakorlati útmutatóval együtt kaphatjuk meg ebben a könyvben. Aki szereti jól érezni magát a bőrében, szeret örülni az életnek, az tartson velünk: kacagjunk, kocogjunk, lazítsunk! Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
I. Az ember a világban, a világ az emberben... 11
Az ember és a stressz. Mi a stressz? 19
Hogyan reagál a szervezetünk az ártalmasnak minősülő behatásra? 21
A tartós stressz: általános adaptációs szindróma 25
A stressz és az immunrendszer 26
Hogyan működik a lelki rendszerünk stresszhelyzetben? Stressz és szorongás 27
Stressz és betegség 31
Megküzdési stílus, lelki harcmodor, a küzdelmi módok hatékonysága 35
Problémaközpontú, cselekvő, feladatorientált megküzdési módok 36
Érzelemközpontú, személyre irányuló megküzdési módok 37
A nem tudatos lelki stratégiák 40
Menekülő stratégiák, negatív kimenetellel 46
A stresszel való megküzdésben győzelemre esélyes, "ellenálló" személyiség 46
II. Az önsegítés lehetőségei
Szánjuk rá magunkat a változtatásokra 53
Változtassuk meg a gondolkodásmódunkat, használjuk fel a képzelet erejét 56
Segítsünk magunknak a szemléletmód alakításával 60
Tégy jót, segíts másokon, a nyereséged sokszoros! 63
Önsegítő kincseink: kacagás, kocogás, humor, vicc, pozitív gondolkodás 65
Leghatékonyabb segítségünk a relaxáció: út belső mélységeinkhez 69
A relaxáció első feladata, hogy megtanuljunk társalogni a szervezetünkkel 70
A képzelet, a belső képek szerepe a lelki szabályozásban 71
A szervezeti önszabályozás első titka: a figyelem összpontosulásának engedése az akarat mellőzésével 74
Az önszabályozás második titka: a módosult tudatállapot 77
Az önszabályozás harmadik titka: rendszeres gyakorlás, tréning 79
Ismerkedjünk meg néhány relaxációs módszerrel 80
III. Módszertani kóstoló
Tanuljuk önmagunkat... Lelki torna, relaxáció 85
Testünk üzenetei 85
A belső nyugalom születése 88
Testtartás, lelki tartás 90
Lélekritmus: a légzés és a szív ritmusa 94
Tükörképeink 96
Jó reggelt kívánok! Napindító belső koncentráció 98
Szabaduljunk meg a felesleges szorongástól, és őrizzük meg szervi működéseink egészségét! 104
Jó tanulást, jó vizsgát kívánok! 110
Altató - csak azoknak, akik alvászavarral (elalvási vagy átalvási nehézségekkel) küzdenek 113
Zárszó 123
Irodalom 125

Bagdy Emőke

Bagdy Emőke műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bagdy Emőke könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem