| Kiadó: | Athenaeum 2000 Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 496 oldal |
| Sorozatcím: | Atlasz |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-859-795-x |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes ábrákkal. |
| Előszó | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| Terminológia | |
| Pszichológiai szakszótár | 12 |
| Elmélettörténet | |
| Elméletalkotás | 30 |
| Pszichológiatörténet | 32 |
| Tipológia | 34 |
| Pszichofiziológia | 36 |
| Modellemélet | 38 |
| Rendszerelmélet | 40 |
| Gyakorlati vonatkozások | 42 |
| Módszertan | |
| Módszertani paradigmák | 44 |
| Méréselmélet | 46 |
| Adatnyerés | 48 |
| Kísérleti tervek | 50 |
| Hipotézisalkotás | 52 |
| Megfigyelés | 54 |
| Exploráció | 56 |
| Kísérlet | 58 |
| Statisztika | |
| Szimbolikus kifejezésmód | 60 |
| Megoszlások | 62 |
| Valószínűség | 64 |
| Interferenciastatisztika | 66 |
| Varianciaanalízis | 68 |
| Korrelációstatisztika | 70 |
| Faktoranalízis | 72 |
| Időanalízis | 74 |
| Neuropszichológia | |
| A test-lélek probléma | 76 |
| Pszichofiziológiai módszerek | 78 |
| Genetikai ekvivalensek | 80 |
| Energetikai ekvivalensek | 82 |
| Neuronális ekvivalensek | 84 |
| Központi idegrendszeri szabályozás | 86 |
| Pszichokibernetika | 88 |
| Az észlelés (érzékelés) lélektana | |
| Az észlelés alapjai | 90 |
| A látás fizikája | 92 |
| Az érzékelés elméletei | 96 |
| Az érzékelés szerveződése | 98 |
| Az érzékelés törvényszerűségei | 100 |
| Az érzékelés szemantikája | 102 |
| Alakérzékelés | 104 |
| Tér-idő érzékelés | 106 |
| Mozgásérzékelés | 108 |
| Színérzékelés | 110 |
| A hallás élettana | 112 |
| Hallásérzékelés | 114 |
| Szag- és ízérzékelés | 116 |
| Tapintásérzékelés | 118 |
| Testérzékelés | 120 |
| Inadekvát érzékelés | 122 |
| Emlékezettan | |
| Emlékezési funkciók | 124 |
| Emlékezési elméletek | 126 |
| Ultrarövid- és rövidtávú memória | 128 |
| Hosszútávú memória | 130 |
| Az emlékezet javítása | 132 |
| Emlékezési változatok | 134 |
| Felejtés | 136 |
| Az emlékezés rendellenességei | 138 |
| Az emlékezés mechanizmusai | 140 |
| Tanuláslélektan | |
| Klasszikus kondicionálás | 142 |
| Operáns kondicionálás | 144 |
| Kognitív kondicionálás | 146 |
| Formális tanuláselméletek | 148 |
| Tanulási fokozatok | 150 |
| Tanulási tartományok | 152 |
| Tanulási lépések | 154 |
| Tanulási szabályok | 156 |
| Tanulási tréning | 158 |
| Tanulási zavarok | 160 |
| Az aktiváció lélektana | |
| Aktivációs elméletek | 162 |
| Tudati szintek | 164 |
| Akciós készenlét | 166 |
| Reaktív aktiváció | 168 |
| Intencionális aktiváció | 170 |
| Szociális aktiváció | 172 |
| Akciógenezis | 174 |
| Akciózavarok | 176 |
| A megismerés lélektana | |
| Kutatási módszerek | 178 |
| A megismerés elméletei | 180 |
| A gondolkodás összetételéről | 182 |
| Kognitív stílusok | 184 |
| Gondolkodási formák | 186 |
| Ítéletalkotás | 188 |
| Gondolkodási folyamatok | 190 |
| Intelligencia | 192 |
| Problémamegoldás | 194 |
| Kreativitás | 196 |
| Metakogníció | 198 |
| Gondolkodási tréning | 200 |
| Mentális zavarok | 202 |
| Mesterséges intelligencia | 204 |
| A kommunikáció lélektana | |
| Kommunikációelméletek | 206 |
| A kommunikáció folyamata | 208 |
| Kommunikációs pozíciók | 210 |
| Kommunikációs stílusok | 212 |
| Verbális kommunikáció | 214 |
| Nonverbális kommunikáció | 216 |
| Tömegkommunikáció | 218 |
| Kommunikációs zavarok | 220 |
| Az érzelmek lélektana | |
| Érzelemdimenziók | 222 |
| Érzelemelméletek | 224 |
| Szomatikus érzelmek | 226 |
| Szituatív érzelmek | 228 |
| Társas elméletek | 230 |
| Kognitív érzelmek | 232 |
| Meditatív érzelmek | 234 |
| Érzelmi zavarok | 236 |
| Személyiséglélektan | |
| Személyiségfelfogás | 238 |
| Természettudományos elméletek | 240 |
| Társadalomtudományos elméletek | 242 |
| Szellemtudományos elméletek | 244 |
| Mélylélektani elméletek | 246 |
| Kvantitatív kutatás | 248 |
| Kvalitatív kutatás | 250 |
| Motivációs dimenziók | 252 |
| Ösztönmotívumok | 254 |
| Serkentő motívumok | 256 |
| Cselekvésmotívumok | 258 |
| Társas motívumok | 260 |
| Abundanciamotívumok | 262 |
| Kontrollmotívumok | 264 |
| Személyértékelés | 266 |
| Kifejezéselméletek | 268 |
| Testbeszéd | 270 |
| Összehasonlító elemzés | 272 |
| Emberi tényezők | 274 |
| Pszichopatológia | 276 |
| Fejlődéslélektan | |
| Filogenetikus fejlődés | 278 |
| Fejlődéselméletek | 280 |
| Testi fejlődés | 282 |
| Mentális fejlődés | 284 |
| Magzati fejlődés | 286 |
| Gyermekfejlődés | 288 |
| Ifjúkori fejlődés | 290 |
| Életút-pszichológia | 292 |
| A fejlődés zavarai | 294 |
| Szociálpszichológia | |
| Történeti áttekintés | 256 |
| Módszerek | 298 |
| Szocializáció | 300 |
| Szociális percepció | 302 |
| Társadalmi rang | 304 |
| Társadalmi szerepek | 306 |
| Társadalmi normák | 308 |
| Szociális rendszerek | 310 |
| Csoportdinamika | 312 |
| Szociális hatások | 314 |
| Szociális zavarok | 316 |
| Tömeglélektan | |
| Tömeganalízis | 318 |
| Tömegdinamika | 320 |
| Tömegreakciók | 322 |
| Tömegtájékoztató eszközök | 324 |
| Az államigazgatás pszichológiája | 326 |
| Környezetpszichológia | |
| Ökoszisztéma | 328 |
| Lakókörnyezet | 330 |
| Városi környezet | 332 |
| Természeti környezet | 334 |
| Pszichológiai békekutatás | 336 |
| Állatlélektan | |
| Viselkedési kapcsolatok | 338 |
| Viselkedésszemantika | 340 |
| Szaporodási viselkedés | 342 |
| Tájékoztató viselkedés | 344 |
| Az állatok társaselmélete | 346 |
| Állati intelligencia | 348 |
| Pszichodiagnosztika | |
| Tesztelmélet | 350 |
| Viselkedésanalízis | 352 |
| Kérdőíves eljárás | 354 |
| Teljesítményvizsgálatok | 356 |
| Projekciós eljárások | 358 |
| Technikai tesztek | 360 |
| Intelligenciatesztek | 362 |
| A személyiség szerepe | 364 |
| Iskolai tesztek | 366 |
| Klinikai tesztek | 368 |
| Klinikai pszichológia | |
| Történeti áttekintés | 370 |
| Pszichoanalízis (1) | 372 |
| Pszichoanalízis (2) | 374 |
| Neonanalízis | 376 |
| Viselkedésterápia (1) | 378 |
| Viselkedésterápia (2) | 380 |
| Beszélgetés-pszichológia | 382 |
| Kommunikációs terápia | 384 |
| Megismerésterápiák | 386 |
| Testi terápia | 388 |
| Meditáció | 390 |
| Szuggesztiós eljárások | 392 |
| Csoportterápia | 394 |
| Családterápia | 396 |
| Gyermekterápia | 398 |
| Beszédterápia | 400 |
| Pszichagógia | 402 |
| Alváslélektan | 404 |
| Álompszichológia | 406 |
| Szexuálpszichológia | 408 |
| Alkalmazott pszichológia | |
| Munkalélektan | 410 |
| Ergonómia | 412 |
| Pályalélektan | 414 |
| Üzempszichológia | 416 |
| Szervezetpszichológia | 418 |
| Igazságügyi pszichológia | 420 |
| Közlekedéspszichológia | 422 |
| Gazdaságpszichológia | 424 |
| Reklámpszichológia | 426 |
| A médiumok pszichológiája | 428 |
| Iskolapszichológia | 430 |
| Politikai szociológia | 432 |
| A szabadidő pszichológiája | 434 |
| Sportpszichológia | 436 |
| Kultúrpszichológia | |
| A civilizáció pszichológiája | 438 |
| Művészetpszichológia | 440 |
| Tudománypszichológia | 442 |
| Világnézeti pszichológia | 444 |
| Fogalomgyűjtemény | 447 |
| Névmutató | 477 |
| Tárgymutató | 483 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.