| Kiadó: | Semmelweis Orvostudományi Egyetem Képzéskutató, Oktatástechnológiai és Dok.közp. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 122 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 19 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| A pszichológiáról általában | |
| A pszichológia meghatározása | 1 |
| Naiv és tudományos pszichológia | 2 |
| A pszichológia rövid története | 4 |
| Nézőpontok a pszichológiában | 8 |
| A pszichológia területei | 9 |
| Összefoglalás | 11 |
| A pszichológia biológiai alapjai | |
| Az idegrendszer elemi egységei | 1 |
| Az idegrendszer szerveződése | 4 |
| A perifériás idegrendszer | 5 |
| A központi idegrendszer | 5 |
| Asszimetriák a nagyagyban: a féltekék funkcionális eltérései | 11 |
| Összefoglalás | 14 |
| Az érzékelés és az észlelés | |
| A megismerési folyamatokról általában | 1 |
| Az érzékelés | 3 |
| A pszichofizika alapfogalmai | 4 |
| Az érzékelés folyamata | 5 |
| A fájdalom érzékelése | 11 |
| Az észlelés | 15 |
| A perceptuális rendszer feladatai | 16 |
| Illúziók | 25 |
| A tanulás szerepe az észlelésben | 27 |
| A figyelem | |
| A figyelem fogalma | 1 |
| A figyelem működése | 2 |
| A figyelem fajtái | 4 |
| A figyelem tulajdonságai | 6 |
| Összefoglalás | 6 |
| A tanulás | |
| A tanulás fogalma | 1 |
| A tanulási folyamatok osztályozása | 2 |
| A tanulás fajtái | 3 |
| Imprinting | 3 |
| Habituáció és szenzitizáció | 4 |
| Klasszikus kondicionálás | 4 |
| Az operáns kondicionálás | 6 |
| Látens tanulás | 8 |
| Belátásos tanulás | 9 |
| Verbális tanulás | 10 |
| A szocális tanulás | 11 |
| A tanulás humanisztikus alapelvei | 12 |
| Összefoglalás | 13 |
| Az emlékezés | |
| Az emlékezés szakaszai | 1 |
| A memória típusai | 2 |
| A szenzoros tár | 2 |
| A rövidtávú memória (RTM) | 3 |
| Átvitel a rövid távú memóriából a hosszú távú memóriába | 4 |
| A hosszú távú memória (HTM) | 4 |
| Explicit és implicit memória | 4 |
| Érzelmek és memória | 9 |
| Megbízhatóan működik-e az emlékezetünk? | 10 |
| Az emlékezet fejlesztése | 11 |
| Összefoglalás | 12 |
| Nyelv, gondolkodás, intelligencia | |
| A gondolkodás | 1 |
| A nyelv mint szimbólumrendszer | 2 |
| A fogalomalkotás | 3 |
| A problémamegoldás | 5 |
| Alkotó problémamegoldás | 6 |
| Az intelligencia | 7 |
| A kreativitás | 8 |
| Összefoglalás | 9 |
| Motiváció | |
| A motiváció fogalma és elméletei | 1 |
| Önfenntartási motívumok | 2 |
| Szociális motívumok | 3 |
| A segítő viselkedés | 6 |
| Intrinszik motívumok | 8 |
| A szükségletek hierarchiája | 9 |
| Összefoglalás | 10 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.