kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Aula Kiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 288 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9078-18-2 |
| Előszó | 7 |
| Pszichológiai alapok | |
| Az emberi viselkedés | 11 |
| Az ösztönök és a reflexek szerepe | 11 |
| Az érés | 13 |
| A korai tapasztalat hatásai | 14 |
| Az emóció és a motiváció szerepe | 17 |
| Az arousal | 17 |
| Kísérleti tanulságok | 26 |
| A pszichikum integrációja - a személyiség | 27 |
| Általános lélektan és személyiséglélektan | 27 |
| Néhány klasszikus személyiségelmélet | 31 |
| A perszonalizmus | 31 |
| A mélylélektani személyiségelméletek | 31 |
| A sorspszichológia | 33 |
| A mezőelmélet | 33 |
| Néhány modern személyiségelmélet | 34 |
| A faktoranalitikus személyiségelméletek | 34 |
| Az orosz-szovjet szellemi műhelyek | 35 |
| Az egzisztencialista pszichológia | 35 |
| A személyiség | 36 |
| A személyiség meghatározásai | 36 |
| Személyiségtípusok | 37 |
| A személyiség belső struktúrája | 40 |
| Az Én pszichológiája | 44 |
| Az "én" problémája | 44 |
| Az én érzetének kialakulása | 45 |
| Az elhárító mechanizmusok | 58 |
| A felnőtté válás folyamata | |
| A fejlődés pszichológiája | 63 |
| A személyiség alakulásának néhány ádltalános törvényszerűsége | 63 |
| Bevezető meggondolások | 63 |
| Általános törvényszerűségek | 64 |
| A szocializáció | 67 |
| A fogalomról | 67 |
| A szocializáció mechanizmusai | 69 |
| A szocializáció menete | 72 |
| A kultúra, szerep és státus pszichológiai kérdései | 76 |
| A kultúra | 76 |
| A kultúra meghatározása | 76 |
| A kultúra szerepe a személyiség alakulásában | 79 |
| A kultúrközi pstzichológia | 86 |
| A 20. század második felének sz ocializációja | 87 |
| Értékek, motívumok és a személyiség | 93 |
| A gazdasági fejlődés és a pszichológia alkalmazásai | 96 |
| Szerep és státus | 99 |
| Meghatározások | 99 |
| A nemi szerepek | 104 |
| A deprivációk | 111 |
| A család és kortárscsoport | 116 |
| Pszichológusok a családról | 116 |
| Kortárscsoportok | 125 |
| A világkép fejlődése | 128 |
| Az iskolai nevelés néhány kérdése | 135 |
| Az ifjúkor pszichológiája | |
| Az ifjúságpszichológia néhány alapkérdése | 143 |
| Az ifjúságkutatásról | 143 |
| Az ifjúkor | 143 |
| Az ifjúkor válságai | 146 |
| A felnőttélet megtanulásáról | 152 |
| A felnőttkorra való felkészültség tényezőiről | 158 |
| A nevelés szerepe | 158 |
| Az egyetemisták jellegzetes pszichológiai problémáiról | 161 |
| Neveljen-e az egyetem? | 166 |
| A pedagógiai pszichológiáról | 170 |
| A pedagógiai pszichológia tudományos aspektusai | 170 |
| Tudományterületek | 170 |
| A pszichológiai kutatások pedagógiai alkalmazásai | 176 |
| A csoportok viselkedése és a közvetett nevelés | 177 |
| Kísérleti kutatások | 177 |
| A csoportközi viszonyok vizsgálata | 177 |
| A vezetési stílus klasszikus kísérlete | 180 |
| Életstílus (kultúra) és agresszió | 193 |
| A tanári magatartás és a diákrészvétel | 195 |
| A csoportviselkedést célzó oktatási programok | 196 |
| Egy multikulturális oktatási program | 196 |
| A programok típusai | 198 |
| Csoportkísérletek és tanulságok | 204 |
| Versengés a csoportban | 204 |
| A csoportok kialakulása és fejlődése | 214 |
| A pedagógus személyisége és a nevelési stílusok | |
| Pedagógus-pszichológia | 231 |
| A pedagógus pszichológiájáról | 231 |
| A hatékony pedagógusszemélyiség | 232 |
| A szociálpszichológiai háttér | 236 |
| A pedagógussá válás folyamata | 238 |
| A pedagóguspálya problémái | 243 |
| A pálya nőiesedése és fiatalodása | 243 |
| A nem szóbeli irányításról | 244 |
| Az életkor szerepe | 247 |
| Az iskola szervezete | 248 |
| A tanár mint magatartási modell | 250 |
| A nevelői magatartás lehetséges típusai | 250 |
| A tanár morális dilemmái | 258 |
| A pedagógus személyiségének problémái | 260 |
| A személyiségjegyek és a nevelési stílus | 266 |
| A csoportdinamika | 266 |
| A nevelési légkör klasszikus típusai | 268 |
| Újabb nevelési tipológiák | 271 |
| Irodalom | 285 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.