| Kiadó: | UNIÓ Lap- és Könyvkiadó Kereskedelmi Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 156 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-388-354-7 |
| Előszó | 5 |
| A pszichológia tudománya | 7 |
| A pszichológia önálló tudománnyá válása | 7 |
| A pszichológia tárgya | 8 |
| A pszichológia szakágai | 9 |
| A pszichológia módszerei | 9 |
| Általános lélektani ismeretek | 13 |
| Az ember és környezete | 15 |
| Az ember fogalma, kettős meghatározottsága | 15 |
| Az emberi alkalmazkodás sajátosságai | 16 |
| A tevékenység | 17 |
| A lelki jelenségek és idegrendszeri hátterük | 19 |
| Az emberi pszichikum és a tudat | 22 |
| A megismerő tevékenység | 27 |
| A megismerés közvetlen (érzéki) szakasza | 27 |
| Érzékelés és észlelés | 30 |
| A megismerés közvetett (logikai) szakasza | 32 |
| A gondolkodás | 32 |
| Az emlékezet | 37 |
| A képzelet | 39 |
| A figyelem | 42 |
| A környezethez való szubjektív viszonyulás | 45 |
| Az érzelem funkciói, tulajdonságai | 45 |
| Az érzelmek osztályozása | 47 |
| Az akarati cselekvés | 51 |
| A cselekvés szerkezete | 52 |
| A cselekvés szabályozása | 54 |
| Automatizmusok a cselekvésben | 55 |
| A tanulás | 57 |
| A tanulás komplex értelmezése | 57 |
| Tanulási szintek | 58 |
| A tanulás válfajai | 59 |
| Törvényszerűségek a tanulásban | 61 |
| A hatékony tanulás általános követelményei | 62 |
| Személyiség-lélektani ismeretek | 63 |
| A személyiség | 65 |
| A személyiség fogalma | 65 |
| A személyiségfogalom lélektani értelmezése | 66 |
| A személyiség szerkezete | 68 |
| Ösztönző rendszer | 70 |
| Tájékozódó rendszer | 74 |
| Értékelő rendszer | 80 |
| Végrehajtó rendszer | 82 |
| A jellem | 82 |
| A személyiség fejlődése | 85 |
| A személyiségfejlődés determinánsai | 85 |
| A személyiségfejlődés lélektani törvényei | 86 |
| Életkori szakaszok | 88 |
| Újszülöttkor | 88 |
| Csecsemőkor | 89 |
| Kisgyermekkor | 89 |
| Óvodáskor | 89 |
| Kisiskoláskor | 90 |
| Prepubertáskor | 90 |
| Serdülőkor | 90 |
| Ifjúkor | 91 |
| Felnőttkor | 92 |
| Öregkor | 92 |
| A felnőtt személyiség életkori sajátosságai | 93 |
| A személyiség megismerése | 97 |
| Az emberismeret fogalma, szintjei | 97 |
| A konkrét személyiség megismerésének lehetőségei, forrásai | 100 |
| A tipológiák | 103 |
| Az aktuális személyiség | 109 |
| A kóros személyiség | 112 |
| Szomatogén zavarok | 113 |
| Pszichogén zavarok | 115 |
| A személyiség formálása | 117 |
| A személyiségformálás fogalma | 117 |
| A hatáskeltés előfeltételei | 119 |
| Jó kapcsolatteremtés | 119 |
| Pozitív attitűd | 120 |
| Empátia | 120 |
| Humánus bánásmód | 122 |
| A személyiségformálás módszerei, eszközei | 122 |
| A követeménytámasztás | 123 |
| A meggyőzés | 125 |
| A gyakoroltatás | 128 |
| Az ellenőrzés | 128 |
| Az értékelés | 128 |
| Ajánlott irodalom | 131 |
| Függelék | 133 |
| A szövegben előforduló idegen szavak, szakkifejezések magyarázata | 135 |
| Személyiségvonások (jellemvonások) értelmezése | 141 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.