kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Osiris Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 660 oldal |
| Sorozatcím: | Osiris tankönyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 29 cm x 21 cm |
| ISBN: | 963-379-540-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Második, javított kiadás. |
| Előszó az első kiadáshoz | 5 |
| Előszó az átdolgozott kiadáshoz | 7 |
| Köszönetnyilvánítás | 9 |
| Néhány szó a diákokhoz | |
| Hogyan olvassunk tankönyvet: a PQRST-módszer | 17 |
| A pszichológia tudománya | |
| A pszichológia természete | 20 |
| A pszichológia témái | 22 |
| Nézőpontok a pszichológiában | 23 |
| A pszichológia módszerei | 29 |
| Vitatott kérdések: A pszichológiai kutatás etikai kérdései | 34 |
| Interdiszciplináris kérdések | 35 |
| Vitatott kérdések: A pszichológia területei | 38 |
| Könyvünk szerkezete | 38 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 40 |
| Biológiai és fejlődési folyamatok | |
| A pszichológia biológiai alapjai | 44 |
| Az idegsejt | 45 |
| Vitatott kérdések: Molekuláris pszichológia | 50 |
| A központi mag és a limbikus rendszer | 52 |
| Vitatott kérdések: Az élő agy képei | 54 |
| A nagyagy | 55 |
| Aszimmetriák az agyban | 58 |
| Vitatott kérdések: A nyelv és az agy | 60 |
| Vegetatív idegrendszer | 62 |
| A belső elválasztású mirigyek rendszere | 63 |
| A viselkedés genetikai tényezői | 64 |
| A pszichológiai fejlődés | |
| Az öröklés és a környezet viszonya | 71 |
| A fejlődés szakaszai | 72 |
| Az újszülött képességei | 73 |
| Vitatott kérdések: Utánoznak-e az újszülöttek? | 76 |
| Kognitív fejlődés a gyermekkorban | 77 |
| A személyiség és a társas kapcsolatok fejlődése | 86 |
| Vitatott kérdések: Megakadályozhatja-e a nemi nevelés a gyermekkori "szexizmust"? | 98 |
| A gyermekkor utáni fejlődés | 98 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 103 |
| Észlelés és tudat | |
| Érzékelés | 106 |
| A különböző érzékelési modalitások közös jellemzői | 107 |
| Látás | 112 |
| Vitatott kérdések: Döntés és észlelés | 114 |
| Hallás | 122 |
| Vitatott kérdések: Mesterséges fülek és szemek | 126 |
| Egyéb érzékletek | 128 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 134 |
| Észlelés | 136 |
| Munkamegosztás az agyban | 137 |
| Lokalizáció | 139 |
| Felismerés | 144 |
| Vitatott kérdések: A felismerés zavarai | 150 |
| A figyelem | 150 |
| Perceptuális konstanciák | 154 |
| Perceptuális fejlődés | 158 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 162 |
| Tudat és tudatállapotok | 164 |
| A tudattal kapcsolatos fogalmak | 165 |
| Disszociáció | 167 |
| Alvás és álom | 169 |
| Vitatott kérdések: Az emléknyomok konszolidációja a REM-alvás folyamán | 174 |
| Pszichoaktív szerek | 176 |
| Meditáció | 183 |
| Hipnózis | 186 |
| Vitatott kérdések: A rejtett megfigyelő a hipnózisban | 188 |
| Pszí-jelenségek | 190 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 194 |
| Tanulás, emlékezés és gondolkodás | |
| Tanulás és kondicionálás | 198 |
| A tanulás különböző megközelítései | 199 |
| Klasszikus kondicionálás | 200 |
| Vitatott kérdések: A habituáció és a szenzitizáció idegi alapja | 208 |
| Operáns kondicionálás | 208 |
| Komplex tanulás | 216 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 220 |
| Emlékezés | 222 |
| Az emlékezet típusai és biológiai alapjai | 223 |
| Rövid távú memória | 225 |
| Hosszú távú memória | 231 |
| Vitatott kérdések: A memória konnekcionista modelljei | 236 |
| Implicit memória | 239 |
| Vitatott kérdések: A gyermekkori amnézia | 240 |
| Az emlékezet fejlesztése | 243 |
| Konstruktív emlékezet | 248 |
| Vitatott kérdések: Felszínre hozott avagy rekonstruált emlékek? | 250 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 252 |
| Gondolkodás és nyelv | 254 |
| Programok és kategorizáció | 255 |
| Vitatott kérdések: A nyelvi realizmus hipotézise | 260 |
| Következtetés | 261 |
| Nyelv és kommunikáció | 265 |
| A nyelv fejlődése | 268 |
| Vitatott kérdések:A nyelv agyi lokalizációja | 274 |
| Képzeletbeli gondolkodás | 275 |
| Problémamegoldás | 278 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 283 |
| A motiváció és az érzelmek | |
| Alapvető motívumok | 286 |
| Jutalom és ösztönzés | 288 |
| Vitatott kérdések: Imprinting: a tanulás és az ösztönök kölcsönhatása | 290 |
| Homeosztázis és késztetések | 292 |
| Éhség | 294 |
| Kövérség és soványság | 299 |
| Korai szexuális fejlődés | 307 |
| Felnőttkori szexualitás | 309 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 318 |
| Érzelmek | 320 |
| Az érzelmek összetevői | 321 |
| Arousal és érzelmek | 322 |
| Kogníció és érzelmek | 325 |
| Vitatott kérdések: Az arousal használata a hazugság leleplezésében | 326 |
| Érzelemkifejezés | 332 |
| Az érzelmi állapotra adott általános reakciók | 335 |
| Az agresszió mint érzelmi reakció | 337 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 344 |
| A személyiség és az egyéniség | |
| Egyéni különbségek | 348 |
| Az egyéni különbségek mérése | 349 |
| Az öröklés és a környezet kölcsönhatása | 349 |
| Vitatott kérdések: Külön nevelt ikrek Minnesota-vizsgálata | 366 |
| A személyiség kontinuitása | 370 |
| Vitatott kérdések: A személyiség tanulmányozása: hosszú menetelés | 372 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 375 |
| Személyiség | |
| Pszichoanalitikus megközelítés | 379 |
| Vitatott kérdések: A freudi ödipális elmélet vitatott bizonyítékai | 384 |
| Behaviorista megközelítés | 386 |
| Vitatott kérdések: Hat érv amellett, hogy a konzisztenciára vonatkozó intuícióink hibásak | 390 |
| Fenomenológiai megközelítés | 392 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 399 |
| Stressz, pszichopatológia és pszichoterápia | |
| Sressz | 402 |
| A stresszkeltő események jellemzői | 403 |
| Pszichológiai reakciók a stresszre | 407 |
| Vitatott kérdések: A szexuális bántalmazás mint stresszforrás | 408 |
| Fiziológiai reakciók a stresszre | 411 |
| Hogyan befolyásolja a stressz az egészséget? | 413 |
| Helyzetmegítélések és személyiségstílusok mint a stresszreakciók közvetítői | 417 |
| Megküzdési készségek | 421 |
| A stressz kezelése | 425 |
| Vitatott kérdések: Képes-e a pszichológiai beavatkozás befolyásolni a rák befolyását? | 428 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 429 |
| Pszichopatológia | 430 |
| Az abnormális viselkedés | 431 |
| Szorongásos betegségek | 436 |
| Hangulatbetegségek | 443 |
| Vitatott kérdések: Az öngyilkosság és a depresszió | 446 |
| Vitatott kérdések: Illúzió és jóllét | 450 |
| Szkizofrénia | 450 |
| Személyiségzavarok | 458 |
| Vitatott kérdések: A beszámíthatatlanság mint jogi védekezés | 462 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 464 |
| Terápiás módszerek | 466 |
| Történeti háttér | 467 |
| Pszichoterápiás technikák | 470 |
| A pszichoterápia hatékonysága | 482 |
| Biológiai terápiák | 484 |
| Vitatott kérdések: A placébóhatás | 486 |
| Mentális egészségvédelem | 488 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 490 |
| A társas viselkedés | |
| A társas világ kognitív és érzelmi vonatkozásai | 494 |
| A társas viselkedés intuitív elméletei | 495 |
| Vitatott kérdések: Az attribúciós folyamat kulturális különbségei | 504 |
| Attitűdök | 506 |
| Személyközi vonzalom | 512 |
| Vitatott kérdések: Szenvedélykeltés külső gerjesztéssel | 518 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 521 |
| Társas kölcsönhatás és társas befolyásolás | 524 |
| Mások jelenléte | 525 |
| Engedelmesség és ellenállás | 531 |
| Vitatott kérdések: Milgram engedelmességi kísérleteinek etikai kérdései | 538 |
| Azonosulás és internalizáció | 541 |
| Kollektív döntéshozatal | 546 |
| Biológiai és pszichológiai megközelítések | 550 |
| Rövid pszichológiatörténet | 553 |
| Pszichológiai iskolák | 554 |
| Újabb fejlemények | 557 |
| Statisztikai módszerek és mérés | 561 |
| Leíró statisztika | 561 |
| Statisztikai következtetések | 564 |
| Korrelációs együttható | 568 |
| Szakkifejezések | 571 |
| Irodalom | 603 |
| Magyar nyelvű irodalom | 647 |
| Név- és tárgymutató | 649 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.