| Előszó | 5 |
| A pszichológia tudománya | |
| A pszichológia természete | 16 |
| A pszichológia témái | 17 |
| Nézőpontok a pszichológiában | 19 |
| A pszichológia módszerei | 24 |
| Vitatott kérdések: A pszichológiai kutatás etikai kérdései | 28 |
| A pszichológia területei | 30 |
| Könyvünk szerkezete | 34 |
| Biológiai és fejlődési folyamatok | |
| A pszichológia biológiai alapjai | 38 |
| Az idegrendszer alkotórészei | 39 |
| Vitatott kérdések: Molekuláris pszichológia | 42 |
| Az idegrendszer szerveződése | 44 |
| Az agy felépítése | 45 |
| Vitatott kérdések: az élő agy képei | 46 |
| Agyféltekék | 48 |
| Aszimmetriák az agyban | 51 |
| Vitatott kérdések: a nyelv és az agy | 52 |
| Vegetatív idegrendszer | 55 |
| A belső elválasztású mirigyek rendszere | 57 |
| A viselkedés genetikai tényezői | 58 |
| A pszichológiai fejlődés | 64 |
| A fejlődés alapkérdései | 65 |
| Az újszülött képességei | 69 |
| Vitatott kérdések: Utánoznak-e az újszülöttek? | 70 |
| Kognitív fejlődés a gyermekkorban | 74 |
| Társas fejlődés a gyermekkorban | 84 |
| Vitatott kérdések: Megakadályozhatja-e a nemi nevelés a gyermekkori "szexizmust"? | 88 |
| Serdülőkori fejlődés | 92 |
| Vitatott kérdések: A tizenéves-terhesség és a fogamzásgátlás | 96 |
| A fejlődés mint egész életen át tartó folyamat | 97 |
| Észlelés és tudat | |
| Érzékelés | 104 |
| A különböző érzékleti modalitások közös jellemzői | 105 |
| Vitatott kérdések: Döntés és észlelés | 108 |
| Látás | 111 |
| Hallás | 119 |
| Vitatott kérdések: Mesterséges fülek és szemek | 122 |
| Egyéb érzékletek | 125 |
| Észlelés | 132 |
| Az észlelés funkciói | 133 |
| Lokalizáció | 133 |
| Felismerés | 139 |
| Vitatott kérdések: A felismerés zavarai | 146 |
| Perceptuális konstanciák | 149 |
| Perceptuális fejlődés | 153 |
| Tudat és tudatállapotok | 160 |
| A tudattal kapcsolatos fogalmak | 161 |
| Megosztott tudat | 163 |
| Alvás és álom | 165 |
| Vitatott kérdések: Álomelméletek | 170 |
| Pszichoaktív szerek | 172 |
| Vitatott kérdések: Kábítószer-függőség | 180 |
| Meditáció | 181 |
| Hipnózis | 183 |
| Vitatott kérdések: A rejtett megfigyelő a hipnózisban | 184 |
| Pszi-jelenségek | 187 |
| Tanulás, emlékezet és gondolkodás | |
| Tanulás és kondicionálás | 194 |
| A tanulás különböző megközelítései | 195 |
| Klasszikus kondicionálás | 196 |
| Vitatott kérdések: Az elemi tanulás sejtszintű alapja | 202 |
| Operáns kondicionálás | 203 |
| Vitatott kérdések: A jutalom gazdaságossága | 210 |
| Komplex tanulás | 212 |
| Emlékezés | 218 |
| A memória osztályozásai | 219 |
| Rövid távú memória | 220 |
| Hosszú távú memória | 226 |
| Vitatott kérdések: A memória konnekcionista modelljei | 230 |
| Implicit memória | 234 |
| Vitatott kérdések: A gyermekkori amnézia | 236 |
| Az emlékezet fejlesztése | 238 |
| Konstruktív emlékezet | 243 |
| Gondolkodás és nyelv | 248 |
| Fogalmak és kategóriák | 249 |
| Vitatott kérdések: A nyelvi relativizmus hipotézise | 252 |
| Következtetés | 254 |
| Nyelv és kommunikáció | 257 |
| A nyelv fejlődése | 261 |
| Vitatott kérdések: Agyi lokalizáció | 264 |
| Képzeleti gondolkodás | 267 |
| Problémamegoldás | 270 |
| A motiváció és az érzelmek | |
| Alapvető motívumok | 276 |
| Önfenntartási motívumok és homeosztázis | 277 |
| Éhség | 279 |
| Kövérség és soványság | 283 |
| Felnőttkori szexualitás | 291 |
| Korai szexuális fejlődés | 298 |
| Anyai viselkedés | 301 |
| Vitatott kérdések: Az ösztönök és az anyai viselkedés | 301 |
| Kíváncsiságmotívumok | 302 |
| A különböző motívumok közös alapelvei | 305 |
| Érzelmek | 308 |
| Az érzelmek összetevői | 309 |
| Vitatott kérdések: Az arousal használata a hazugság leleplezésében | 312 |
| Kogníció és érzelmek | 315 |
| Érzelemkifejezés | 319 |
| Az érzelmi állapotra adott általános reakciók | 322 |
| Az agresszió mint érzelmi reakció | 324 |
| A személyiség és az egyéniség | |
| A mentális képességek mérése | 334 |
| Képességtesztek | 335 |
| A jó teszt jellemzői | 338 |
| Intellektuális képességeket mérő tesztek | 339 |
| Vitatott kérdések: Az előkészítő tanfolyamok és a tesztjártasság | 344 |
| A tesztek előre jelző ereje | 345 |
| Vitatott kérdések: Nemek közötti különbségek a képességekben | 348 |
| Az intelligencia természete | 349 |
| Vitatott kérdések: A többszörös intelligencia természete | 352 |
| Genetikai és környezeti tényezők | 355 |
| Vitatott kérdések: Bőrszín és intelligencia | 356 |
| A képességtesztek jövője | 359 |
| A személyiség alakulása | 362 |
| Gyermekkor: A személyiség kialakulása | 363 |
| Vitatott kérdések: Külön nevelt ikrek Minnesota-vizsgálata | 364 |
| Vitatott kérdések: Az anyai munkavállalás és a bölcsője | 366 |
| Serdülőkor: Az identitás kialakulása | 376 |
| Felnőttkor: A személyiség kialakulása | 378 |
| Vitatott kérdések: A személyiség tanulmányozása: Hosszú menetelés | 378 |
| A személyiség elmélete és mérése | 386 |
| Vonáselméleti megközelítés | 387 |
| Pszichoanalitikus megközelítés | 392 |
| Szociális tanuláselméleti megközelítés | 398 |
| Fenomenológiai megközelítés | 400 |
| Személyiségvizsgáló módszerek | 406 |
| Vitatott kérdések: Tanúsított érvényesség és egyéb zagyvaságok | 406 |
| A konzisztenciaparadoxon | 414 |
| Vitatott kérdések. Hibásak lennének a konzisztenciára vonatkozó intuícióink? | 414 |
| Stressz, pszichopatológia és pszichoterápia | |
| Stressz | 422 |
| A stresszkeltő események jellemzői | 423 |
| Vitatott kérdések: A szexuális bántalmazás mint stresszforrás | 426 |
| Pszichológiai reakciók a stresszre | 428 |
| Fiziológiai reakciók a stresszre | 340 |
| Hogyan befolyásolja a stressz az egészséget? | 433 |
| A helyzetmegítélések és a személyiségstílusok mint a stresszreakciók közvetítői | 437 |
| Megküzdési készségek | 441 |
| A stressz kezelése | 445 |
| Vitatott kérdések: Képes-e a pszichológiai beavatkozás befolyásolni a rák lefolyását? | 46 |
| Pszichopatológia | 450 |
| Az abnormális viselkedés | 451 |
| Szorongásos betegségek | 457 |
| Hangulatbetegségek | 464 |
| Vitatott kérdések: Az öngyilkosság és a depresszió | 466 |
| Vitatott kérdések: Illúzió és jóllét | 470 |
| Szkizofrénia | 471 |
| Személyiségzavarok | 479 |
| Vitatott kérdések: A beszámíthatatlanság mint jogi védekezés | 480 |
| Terápiás módszerek | 484 |
| Történeti háttér | 485 |
| Pszichoterápiás technikák | 488 |
| A pszichoterápia hatékonysága | 501 |
| Vitatott kérdések: A placebohatás | 504 |
| Biológiai terápiák | 504 |
| Mentális egészségvédelem | 507 |
| A társas viselkedés | |
| Szociális vélekedések és attitűdök | 512 |
| A szociális vélekedések intuitív tudománya | 513 |
| Attitűdök | 521 |
| Vitatott kérdések: Kognitív vagy motivációs az információfeldolgozási torzítás? | 522 |
| Személyközi vonzalom | 528 |
| Vitatott kérdések: Szenvedély téves attribúció következtében? | 532 |
| Társas kölcsönhatás és befolyásolás | 536 |
| Mások jelenléte | 537 |
| Vitatott kérdések: A szociális behatás elmélete | 542 |
| Személyközi befolyásolás | 544 |
| Vitatott kérdések: Milgram engedelmességi kísérleteinek etikai kérdései | 548 |
| Csoportdöntés | 557 |
| Hogyan olvassunk tankönyvet: A PQRST-módszer | 563 |
| Rövid pszichológiatörténet | 565 |
| A jelenkori pszichológia gyökerei | 565 |
| Pszichológiai iskolák | 567 |
| Újabb fejlemények | 571 |
| Statisztikai módszerek és mérés | 573 |
| Leíró statisztika | 573 |
| Statisztikai következtetések | 576 |
| Korrelációs együttható | 580 |
| Szakkifejezések | 583 |
| Irodalom | 619 |
| Magyar nyelvű irodalom | 661 |
| Tárgymutató | 663 |