| A pszichoterápia tévútjai | |
| Bevezetés | 3 |
| "A pszichológiai társadalom" | 4 |
| Isten igéje helyett "tudományos" pszichológia | 4 |
| Isten helyett az én (Selbst) | 5 |
| Bűnfogalom helyett orvosi betegségfogalom | 7 |
| Isten segítsége helyett pszichiátria és pszichoterápia | 17 |
| A pszichológia "mindenütt jelenvalóságaq" | 18 |
| Homo psychologicus | 22 |
| A pszichologizált ifjúság | 23 |
| "Új próféták" vagy "látnokok" | 29 |
| Freud, a modern pszichoterápia szellemi atyja | 31 |
| Freud "neurotikus személyisége" | 33 |
| Freud becsvágya és dicsvágya | 34 |
| Freud szexuális problémái | 35 |
| Freud babonássága és okkultizmusa | 36 |
| Freud viszonya Istenhez és a szentíráshoz | 40 |
| A zsidó misztika befolyása | 44 |
| Emberek, akik hatással voltak Freudra | 46 |
| A pszichoterápiával kapcsolatos néhány probléma | 51 |
| Az alapvető pszichológiai elméletekkel kapcsolatos problémák | 51 |
| Egyéb, magát a pszichoterápiát érintő problémák | 61 |
| A pszichoterápia téves következtetései | 85 |
| A terápia formájának és jellegének kiértékelése | 86 |
| A lélekgyógyász személyének kiértékelése | 87 |
| A páciensek tulajdonságánk kiértékelése | 89 |
| Mi a gyógyító hatás alapja? | 90 |
| A kezelési eredmények kiértékelése | 94 |
| A meghiúsult lélekgyógyászati kezelések | 96 |
| Irodalom | 99 |
| A magam szeretete és a magam elfogadása? | |
| Erich Fromm és az önszeretet | 109 |
| Ki volt Erich Fromm? | 109 |
| Fromm: Pszichoanalízis és etika | 112 |
| Fromm emberképe | 114 |
| Fromm humanista problémaanalízise | 117 |
| Fromm humanista problémamegoldása | 118 |
| "A szeretet művészete" | 122 |
| Összefoglalás | 127 |
| Walter Trobisch és az önszeretet | 128 |
| Önszeretet - az idő szava? | 139 |
| A Máté 22,29-ben tett kijelentés nem bibliai parancs | 139 |
| Az önszeretet sohasem előfeltétele az Isten és felebarát iránti szeretetnek | 142 |
| Nincs kétféle önszeretet | 143 |
| Az önszeretet ideológiája | 143 |
| Az önmagam elfogadásáról | 143 |
| Walter Trobisch és a magam elfogadása | 145 |
| Dr. Erwin Scharrer és az "önelfogadás" | 149 |
| "Önelfogadás Krisztus elfogadása által"? | 151 |
| A humanista emberkép összeegyeztethetetlen a bibliai emberképpel | 158 |
| Dr. Carl Gustav jung | 163 |
| Bevezetés - Irodalom | 165 |
| A pszichológus személye és speciális pszichológiája | 166 |
| Összefoglalás | 168 |
| Jung ősei és szülei | 168 |
| Jung fiatalkori élményei | 173 |
| Néhány végzetes következmény | 177 |
| Jung okkult inspirációja | 187 |
| Néhány záró gondolat | 199 |
| A modern tanatológia-mozgalom | 203 |
| Bevezetés | 205 |
| A tanatológia-mozgalom fő gyökerei | 205 |
| A spiritizmus | 205 |
| Az ún. testenkívüli tapasztalatok (AKE) | 207 |
| Az ún. reinkarnációs tapasztalatok | 208 |
| LSD-tapasztalatok | 208 |
| Néhány ismert tanatológus | 208 |
| Robert A. Monroe | 208 |
| Dr. Elisabeth Kübler-Ross | 210 |
| Dr. Raymond Moody | 212 |
| A "tudományos" szempont | 214 |
| A megkérdezettek közül senki nem volt igazán halott | 215 |
| A tudományelméleti szempont | 215 |
| A tudományos kutatás összetévesztése annak magyarázatával | 218 |
| A tanatológia-mozgalom irodalma nem objektív | 218 |
| A megszépített vagy elfelejtett tapasztalatok jelensége | 219 |
| Irányított testenkívüli tapasztalatok? | 220 |
| A tapasztalatok nem sajátosak és nem kizárólagosak | 221 |
| A teológiai szempont | 224 |
| Némely kutató és szerző nem semleges | 224 |
| A tanatológia-mozgalom irodalma nem semleges | 226 |
| Nincs különbség keresztyének és nem-keresztények között? | 230 |
| Kübler-Ross "5-fázis elmélete" nem semleges | 230 |
| A tanatológia-mozgalom célja nem semleges | 231 |
| A (lehetséges) következmények nem semlegesen | 232 |
| A tapasztalat kiindulópont vagy mérték? | 233 |
| Néhány zárómegjegyzés | 234 |
| Keresztyén könyvismertetéseket is meg kell vizsgálni | 234 |
| Sátáni félrevezetés | 238 |
| Tanulhatunk-e valamit a "túlvilági élményekből" | 239 |
| Irodalom | 240 |