kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 102 oldal |
| Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-170-317-7 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52536/8. Fekete-fehér ábrákkal. |
| Az iskolapszichológia kialakulása | 7 |
| Az iskolapszichológia kialakulása külföldön | 7 |
| Az iskolapszichológia történeti előzményei Magyarországon | 11 |
| Különböző felfogások az iskolapszichológia feladatáról | 13 |
| Magyar szakemberek véleménye az iskolapszichológiáról | 17 |
| Az iskolapszichológia iránti szükséglet megnyilvánulása hazánkban | 19 |
| Az iskolapszichológusi hálózat kialakulásának és képzésének jövője Magyarországon | 21 |
| A pszichológus és a nevelők együttműködése az oktatási, illetve tanulási problémák megoldásában | 24 |
| Egyévi munkánk ismertetése | 25 |
| Tanulási problémák | 27 |
| Az iskolaérettség vizsgálatáról szóló rendelkezés | 28 |
| Az iskolaértettség kritériumai | 28 |
| Tanulási problémák az általános iskola alsó tagozatában | 34 |
| A pszichológus részvétele oktatási kísérletben | 40 |
| Támasznyújtás a 6-10 éves gyermekek mentális fejlődéséhez | 43 |
| A gyógypedagógiai áttelepítés szempontjai | 43 |
| Az alsó tagozatból és felső tagozatba való átkerülés problémái | 48 |
| A szülőkkel való együttműködés | 49 |
| Az átmenet tanulási problémáinak felmérése | 52 |
| A tanítási-tanulási módszerek hatásának vizsgálata | 55 |
| A továbbtanulás problémái és a pályaválasztás | 59 |
| Az iskolapszichológus és a nevelők együttműködése a tanulók személyiségének alakításában és a magatartási problémák megoldásában | 63 |
| A gyermek születési körülményeinek hatása fejlődésére, magatartására | 64 |
| A környezet hatása a gyermek személyiségének alakulására | 65 |
| A közösségi élet jelentősége a problematikus gyermek számára | 67 |
| Sérülést okozó körülmények és a gyermekek korai problematikus viselkedésformái | 68 |
| A neurotikus magatartás és jellemzői | 70 |
| A problematikus gyermek magatartásának okairól | 71 |
| Magatartási problémák serdülőkorban | 75 |
| Az iskolapszichológus egyéni foglalkozása a problematikus gyermekekkel | 78 |
| Együttműködés a szakintézettel | 79 |
| Pszichológiai segítségnyújtás a tanulók önismeretéhez | 80 |
| Az osztályfőnök és az iskolapszichológus együttműködése a tanulók személyiségének megismerése és fejlesztése céljából | 82 |
| Az iskolapszichológus feladatai az osztályok társas szerkezetének megismerése terén | 86 |
| A tanulók testi fejlődésének figyelemmel kísérése | 92 |
| Irodalom | 94 |