kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 223 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-2453-5 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 58098. |
| Az általános pszichológia anyagának ismétlése | 3 |
| A fejlődéslélektan fogalma, tárgya, jelentősége és módszerei | 7 |
| A fejlődéslélektan fogalma, tárgya | 7 |
| A fejlődéspszichológia jelentősége, kapcsolata más tudományokkal | 10 |
| A fejlődéslélektan felosztása, területei és vizsgálati irányai | 1 |
| A fejlődéspszichológia módszerei | 4 |
| A pszichés fejlődés fogalma, tényezői és főbb törvényszerűségei | 19 |
| A filogenezis és az ontogenezis | 20 |
| A pszichikum filogenetikus fejlődése | 20 |
| A pszichikum ontogenezise | 27 |
| A személyiségfejlődés meghatározó tényezői | 31 |
| Életkori sajátosságok és fejlődési szakaszok | 38 |
| A pszichikus fejlődés főbb törvényszerűségei | 40 |
| Az újszülött- és csecsemőkor | 45 |
| A méhen belüli fejlődés | 45 |
| Az újszülött alkalmazkodása környezetéhez | 49 |
| Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége | 52 |
| A szeretetkapcsolat kialakulása, hiányának következményei | 56 |
| A csecsemő fejlődése | 60 |
| Az érzékszervi és mozgásfejlődés | 60 |
| A beszédfejlődés kezdete | 65 |
| A kisgyermekkor | 67 |
| A kisgyermek testalkatának és mozgásának fejlődése | 68 |
| A manipuláció fejlődése | 69 |
| Az eszközök használata | 71 |
| A kisgyermek játéka | 71 |
| A kisgyermek gondolkodásának fejlődése | 75 |
| A beszéd fejlődése | 78 |
| A kisgyermek érzelmi világa | 86 |
| Az önállóság fokozódása és az éntudat kialakulása | 89 |
| Az óvodáskor | 93 |
| Az óvodás gyermek testi, idegrendszeri és mozgásfejlődése | 94 |
| A csont- és izomrendszer jellemzői | 94 |
| Az idegrendszer jellemzői | 95 |
| A mozgásfejlődés | 96 |
| A pszichikus folyamatok fejlődése | 98 |
| A megismerő folyamatok fejlődése | 100 |
| Az érzékelés, észlelés | 100 |
| A figyelem | 104 |
| Az emlékezet | 07 |
| A képzelet | 110 |
| A gondolkodás | 116 |
| A gyermeki világkép | 127 |
| A beszédfejlődés az óvodáskorban | 129 |
| Az érzelmi és akarati élet jellemzése | 136 |
| Az óvodás érzelemvilága | 136 |
| Az óvodás korú gyerek akarati élete | 140 |
| A játék - az óvodáskor legjellemzőbb tevékenysége | 146 |
| A játékfajták csoportosítása | 147 |
| Zavarok a gyerek játékfejlődésében | 158 |
| Az ábrázolási tevékenység fejlődése | 161 |
| A barkácsolás és a munkatevékenység jellemzői | 163 |
| A társas kapcsolatok alakulása az óvodáskorban | 165 |
| A spontán csoportosulások tartalma | 171 |
| A "barátválasztás" jellemzése, fejlődése | 173 |
| Az iskolaérettség | 174 |
| A kisiskoláskor | 177 |
| Iskolásszerep, az iskolába kerülő gyermek jellemzése | 177 |
| A megismerő tevékenység sajátosságai | 180 |
| A gyakorlati cselekvés fejlődése | 186 |
| A figyelem és az érdeklődés | 187 |
| A társas kapcsolatok, az érzelmek és az akarat fejlődése | 189 |
| A serdülőkor | 195 |
| Biológiai és pszichés változások | 195 |
| A pszichoszexuális fejlődés | 200 |
| Az énkép alakulása | 203 |
| A serdülő és a család | 206 |
| A serdülő társas kapcsolatai | 208 |
| Az ifjúkor és a felnőttkor | 211 |
| Az ifjúkor sajátosságai | 211 |
| Az érett felnőttkor | 213 |
| A változás kora | 215 |
| Az öregkor | 216 |
| Összefoglaló kérdések | 217 |
| Ajánlott irodalom | 219 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.