kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 215 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-5919-3 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 58131. |
| A pedagógiai pszichológia fogalma, tárgya, jelentősége | 3 |
| A pedagógiai hatás és folyamat pszichológiai jellemzői | 12 |
| A nevelő hatás modellje és pszichológiai törvényei | 20 |
| A pedagógiai folyamat pszichológiai elemzése | 24 |
| A nevelőközösség pszichológiai hatása | 30 |
| A közösség fogalma, pszichológiai jellemzői | 32 |
| A közösségek pszichológiai vizsgálata | 40 |
| A családi nevelés pszichológiai elemzése | 48 |
| A családi nevelés pszichológiai elemzése | 48 |
| A gyermek személyiségének fejlődését meghatározó családi nevelési tényezők | 50 |
| A családi nevelés alapfelfogása és a gyakorlat hibái | 59 |
| A traumatizáló családi nevelés | 64 |
| A családlátogatás pszichológiai szempontjai | 67 |
| A bölcsődei nevelés pszichológiai elemzése | 71 |
| A gondozónő személyiségének jelentősége | 71 |
| A gyermekkel való együttműködés és a szokáskialakítás pszichológiai problémái | 72 |
| A hospitalizáció elkerülése a bölcsődében | 76 |
| Az óvodai nevelés pszichológiai elemzése | 80 |
| Az óvónő személyisége | 80 |
| Az óvodai nevelés pszichológiai alapjai | 87 |
| Az óvodai gyermekközösség kialakulásának folyamata | 90 |
| Társas kapcsolatok a gyermekcsoportban | 95 |
| Az óvodai gondozási tevékenység pszichológiai tényezői | 102 |
| Az egészségügyi szokások kialakításának pszichológiai mechanizmusa | 102 |
| Nehézségek az egészségügyi szokásformák kialakulásának területén | 105 |
| Az óvodai erkölcsi nevelés pszichológiai elemzése | 112 |
| A helyes magatartás szokásainak kialakítása | 113 |
| Az erkölcsi tudat kialakítása | 115 |
| Az érzelmek és a meggyőződés szerepe az erkölcsi nevelésben | 117 |
| Az akarati és az erkölcsi nevelés az óvodában | 119 |
| A játék pedagógiai-pszichológiai vizsgálata | 121 |
| A játék szerepe a gyermeki személyiség megismerésében | 121 |
| A játék fejlesztő, személyiségformáló hatása | 123 |
| A pszichés problémákra utaló játékformák | 127 |
| A munka pszichológiai vizsgálata | 130 |
| A munka szerepe a gyermek személyiségének fejlesztésében | 130 |
| Az egyéni és az életkori sajátosságok szerepe | 130 |
| Az óvodai oktatás pszichológiai vizsgálata | 139 |
| Az óvodai oktatás pszichikus jellemzői, a motiváltság fontossága | 139 |
| Az óvodás korú gyermek ismeretszerzésének útja | 143 |
| Az óvodai oktatás módszereinek áttekintése | 152 |
| A gyermek személyiségfejlődését elősegítő, sajátosan óvodai tényezők | 161 |
| A mese pszichológiai hatása | 161 |
| A bábjáték pszichológiai hatása | 163 |
| A mese és a bábjáték szerepe a gyermek megismerésében | 166 |
| A mese és a bábozás felhasználása az óvodai nevelési és oktatási feladatok megoldásában | 169 |
| A mese és a bábozás mint pszichológiai vizsgálati és terápiás eszköz | 172 |
| A problematikus gyermek nevelésének pszichológiai vizsgálata | 178 |
| A "problematikusság" fogalma | 178 |
| A problematikus gyermek tünetei | 179 |
| A problematikus eseteket létrehozó okok és mechanizmusok | 184 |
| A problematikus gyermek nevelésével kapcsolatos feladatok | 187 |
| Az iskolai nevelőközösség pszichológiai hatása | 193 |
| Az iskolai, az osztály mint nevelőközösség pszichológiai jellemzői | 193 |
| Az óvoda iskola-előkészítő szerepe | 201 |
| Az iskolaérettség és vizsgálata | 204 |
| Összefoglaló kérdések és feladatok | 207 |
| Ajánlott irodalom | 209 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.