kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | TF Továbbképző Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 147 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 30 cm x 21 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Első rész | |
| A személyiség fogalma, értelmezései, a pszichoanalitikus és a humanisztikus szemlélet összevetése | 2 |
| A személyiség fogalma és felépítése | 2 |
| Freud pszichoanalitikus személyiségelmélete | 2 |
| Freud strukturális modellje | 3 |
| Topológiai modellje | 3 |
| Mit mondott Freud a személyiség működéséről? | 4 |
| Freud elmélete az elfojtásról | 4 |
| Humanisztikus személyiségelméletek (Rogers személyközpontú irányzat, Maslow motiváció piramis) | 4 |
| Az önismeret | 7 |
| Bevezető | 7 |
| Rövid történelmi áttekintés | 7 |
| Énkép, önértékelés | 8 |
| Az önismeretszerzés módjai | 8 |
| Önismeret a munka során | 9 |
| A Johari-ablak modell | 10 |
| Az önismeret pontossága | 10 |
| A pszichológia mint tudomány kialakulása. Mai kérdések és mai irányzatok a pszichológián belül | 13 |
| Alapvető felosztások | 13 |
| Pszichológiatörténet | 15 |
| Születés körülményei | 16 |
| 20. századi fő irányzatok (megközelítések) | 17 |
| A pszichológia tudományos módszerei és alkalmazásuk | 20 |
| A kutatás menete (hipotézis, hipotézis-tesztelés, következtetés) | 21 |
| Kutatási módszerek | 24 |
| Az érzelmek | 28 |
| Az érzelmek összetevői | 28 |
| Az érzelmek osztályozása | 29 |
| A félelem és a szorongás megkülönböztetése | 29 |
| Az arousal és a teljesítmény | 30 |
| Az érzelmek elméletei | 31 |
| Az érzelmek funkciói | 33 |
| Az érzelmek hatása az emberi elme működésére | 34 |
| A motiváció | 34 |
| Bevezető | 35 |
| A motiváció fogalmának kettős jelentése | 35 |
| A motiváció meghatározása | 35 |
| A motiváció alapfogalmai | 36 |
| Motívumok csoportosítása | 36 |
| Maslow motivációs piramisa | 38 |
| A motivációk hatása az emberi elme működésére | 40 |
| Nyelv és kommunikáció | 41 |
| Mi a nyelv és mi a kommunikáció? | 41 |
| Az emberi kommunikáció fontosabb jellemzői | 41 |
| A nyelv alaptulajdonságai | 42 |
| A nyelvelsajátítás elméletei | 42 |
| A nyelvi szintek | 43 |
| Nyelv, gondolkodás és kultúra | 44 |
| Kulturális konvenciók a kommunikáció során | 44 |
| A kommunikáció lehetséges felosztásai | 45 |
| Második rész | |
| Általános pszichológia | 2 |
| Bevezetés | 2 |
| Érzékelés, észlelés és figyelem | 3 |
| Bevezetés | 3 |
| Az érzékszervek általános jellemzői | 4 |
| Érzékszervek | 5 |
| Észlelés | 6 |
| Az észlelés elméletei | 6 |
| Tárgyak (és események) észlelése | 7 |
| Összefoglalás | 11 |
| Figyelem | 11 |
| Figyelem | 12 |
| A figyelem fajtái | 12 |
| Nyílt és zárt hurok figyelmi rendszer | 16 |
| Tanulás | 14 |
| Bevezetés | 14 |
| Imprinting vagy korai bevésődés | 14 |
| A tanulás fajtái | 15 |
| Emlékezet | 23 |
| Emlékezet | 24 |
| Bevezető | 25 |
| Az emlékezet lehetséges felosztásai | 25 |
| Rövid távú memória (RTM) | 27 |
| Az emlékezés három szakasza és a rövid távú memória | 28 |
| Az emlékezés három szakasza és a hosszú távú memória (HTM) | 29 |
| Az emlékezet fejlesztése | 30 |
| Konstruktív emlékezet | 31 |
| A sémáknak típusai | 31 |
| Az emberi gondolkodás | 33 |
| A problémáknak fajtái? | 33 |
| Fogalmi gondolkodás | 34 |
| Az alkotó problémamegoldás | 36 |
| Szakértők és kezdők | 36 |
| Beállítódás és szempontváltás | 37 |
| Képi gondolkodás (képzelet) | 38 |
| Intelligencia és kreativitás | 40 |
| Intelligencia | 40 |
| Intelligencia övezetek az elérhető pontok alapján | 40 |
| Az intelligenciateszt feladatai | 41 |
| Öröklés avagy környezet | 44 |
| Kreativitás | 44 |
| Az ember megismerés dinamikus modellje | 46 |
| Harmadik rész | |
| Pedagógiai pszichológia (neveléslélektan) | 2 |
| Hagyományos pedagógiai nézet és a személyközpontú pedagógia | 2 |
| A személyközpontú nevelés | 2 |
| A fejlődés és a fejlesztés pszichológiai kérdései | 3 |
| A szocializáció | 3 |
| Viselkedésmódosítás megerősítések és büntetések által | 5 |
| Fejlődéslélektan: az egyes életkorok pszichológiai jellemzői, és azok sportpedagógia vonatozásai | 8 |
| A négy szempont | 8 |
| Az egyes életkori szakaszok a négy szempont alapján | 9 |
| A személyiség tipológiai megközelítése és a vonáselmélet | 11 |
| Típustanok | 11 |
| Típustanokon túl: a vonáselmélet | 13 |
| Negyedik rész | |
| Az egyén megismerésének lehetőségei pszichológiai eszközökkel, módszerekkel | 2 |
| Bevezető | 2 |
| Sportpszichológiai vizsgálatok célja | 2 |
| Sportpszichológiai szűrővizsgálatok | 2 |
| Sportpszichológiai vizsgálati eljárások, módszerek | 3 |
| A megismerés edzői eszköztára | 3 |
| A sportteljesítmény kulcstényezői sportpszichológiai szempontból (személyiség, teljesítménymotiváció, szorongás, figyelem) | 5 |
| Személyiség és sport | 5 |
| Kulcstényezők a teljesítmény szempontjából | 5 |
| Teljesítménymotiváció | 6 |
| A szorongás | 7 |
| Figyelem | 10 |
| Sportpszichológiai felkészítő mószerek és speciálisabb technikák (fortélyok) | 13 |
| A három fő felkszítési módszer | 13 |
| Speciális technikák a sportpszichológiai felkészítésben (különlegesebb fortélyok) | 14 |
| Az edzés és versenyzés sportpszichológiai kérdései | 15 |
| Érdekesség ráadásképpen | 16 |
| Mozgástanítás alapjai, az edzés sportpszichológiai kérdései, a flow-állapot és ezek összefüggései | 17 |
| Bevezetés - Két elméleti szempont | 17 |
| Az edzés sportpszichológiai kérdései | 17 |
| A Flow, az áramlat-élmény | 19 |
| Partneri viszony a sportpszichológus, az edző és a sportoló alkotta háromszögben, az edzői kommunikáció jelentősége | 22 |
| A hatékony együttműködés | 22 |
| A sportpszichológus feladatai a közös munka során | 23 |
| A kommunikáció | 23 |
| Az edző és a sportolók / Csapat közötti kommunikáció | 24 |
| A sportolók közti kommunikáció | 25 |
| Szociálpszichológiai folyamatok a sportpszichológiában | 28 |
| Az első benyomás | 28 |
| A társas befolyásolás | 29 |
| Szervezetek, csoportok, csapatok szerkezete (felépítése) | 31 |
| Hogyan alakul ki a csapat? | 33 |
| A csapat összetartó erejének erősítése és a hatékony, kielégítő csapatlégkör megteremtése | 34 |
| Ajánlások a csoportkohézió növelésére | 35 |
| Konflikusok és azok megoldása az edzői munka során | 36 |
| Bevezető | 36 |
| A sportoló és az edző közötti konflikusok | 36 |
| Az edző és a sportoló konfliktusai más felekkel | 36 |
| Konflikusmegoldás módjai | 37 |
| Konflikutsmegoldási stílusok | 37 |
| Problémamegoldás hat lépésben | 38 |
| A tágyalás két fajtája | 38 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.