| Előszó | 11 |
| Előszó a 2. kiadáshoz | 13 |
| Bevezetés | 17 |
| A lélektan tudományának jelenlegi helyzete | 17 |
| A tudományos lélektan módszerei | 24 |
| A tudományos eredmények értékeléséről - Kirándulás a tudományelmélet területére | 25 |
| Természettudományos tapasztalati gondolkozás | 26 |
| Szelllemtudományos értelmezéstani gondolkozás | 28 |
| Hittudományos gondolkodás | 29 |
| Hittudomány és lélektan | 32 |
| Lelkipásztorkodás és pszichoterápia | 36 |
| Egész-séges előfeltétel | 38 |
| Az egészséges ember | 40 |
| Az ember motivációja | 41 |
| A motiváció keletkezésének ösztönelméletei | 42 |
| A motiváció keletkezésének izgalomelmélete | 43 |
| A motiváció keletkezésére vonatkozó megismerési elméletek | 44 |
| Társadalmi elméletek a motiváció keletkezéséről | 46 |
| Néhány példa: Éhség | 48 |
| Stressz | 53 |
| Nemiség | 56 |
| Az emberi idegrendszer | 58 |
| A környéki (perifériás) idegrendszer | 58 |
| A központi idegrendszer | 62 |
| Az idegrendszer működése | 63 |
| Az emberi tudat | 67 |
| Hogyan tanulunk? | 73 |
| A klasszikus kondicionálással történő tanulás | 75 |
| A cselekvő (műveltető) kondicionálás általi tanulás | 79 |
| A megfigyelés által való tanulás | 87 |
| Tanulás belátás útján | 88 |
| Az emlékezet | 91 |
| Az ultrarövid távú emlékezet | 93 |
| A rövid távú emlékezet | 93 |
| A hosszú távú emlékezet | 95 |
| Az emlékezet javítása | 97 |
| Gondolkodás | 100 |
| Mit értünk gondolkodáson? | 100 |
| A gondolkodás mint alkalmazkodási teljesítmény | 104 |
| Az intelligencia | 106 |
| Mit értünk az intelligencián? | 106 |
| Intelligencia-tesztek | 107 |
| Az intelligencia - öröklött vagy szerzett? | 109 |
| Érzékelés és észrevevés | 109 |
| A szem | 111 |
| A hallás | 113 |
| Egyéb érzékszervek | 115 |
| Észrevevés | 117 |
| Az észrevevés különbségei | 122 |
| Az egészség lelki oldala | 125 |
| Növekedni és lenni | 130 |
| A fejlődés általában | 130 |
| Adottság és környezet | 132 |
| Fokozatok és időszakok | 133 |
| Testi fejlődés | 134 |
| A születés előtti idő | 136 |
| A születés | 140 |
| Az újszülött | 141 |
| A kisgyermek | 141 |
| Gyermekkor | 145 |
| Az iskoláskor | 149 |
| Az ifjúkor | 151 |
| A gondolkodás fejlődése | 158 |
| A gondolkodás fokozatai Piaget szerint | 158 |
| Meglátások átvétele | 165 |
| Az érték- és erkölcselképzelések fejlődése | 167 |
| Kohlberg fejlődési fokai | 168 |
| További eredmények | 172 |
| A vallásos értékekkel kapcsolatos magatartások fejlődése | 174 |
| Vallásos fejlődés, mint az értékekkel kapcsolatos magatartások változása | 174 |
| Vallásos fejlődés és személyes, hívó döntés | 175 |
| A fejlődés lépései | 175 |
| Gyakorlati következtetések a Biblia-tanítás számára | 178 |
| A fejlődés - életfogytiglani folyamat? | 180 |
| A felnőtt életpályájának tíz fokozata | 181 |
| Mi változik meg az idősebb embereknél? | 183 |
| A változókor évei | 185 |
| Ha valami félresikerül | 189 |
| Ki a beteg? | 191 |
| A lelki zavarok alapokai | 192 |
| Genetikus (öröklött) tényezők | 193 |
| A nevelés | 194 |
| Stressztényezők | 195 |
| A levertség (depresszió) mint a lelki zavarok példája | 198 |
| A levertség leírása | 199 |
| Ki válik levertté? | 199 |
| A levertségi állapotok okai | 200 |
| Különféle külső eredetű levertségi formák leírása keletkezésük történetének a hátterén | 202 |
| A lelki zavarok osztályozása | 205 |
| Lehetséges-e az osztályozás? | 206 |
| A DSM-III megítélési rendszere | 208 |
| Hogyan segíthetünk? | 214 |
| Biblikus-gyógyító lelkigondozás | 214 |
| A biblikus-lelki gondozói lelkipásztorkodás mint egész-séges (holisztikus) lelkipásztorkodás | 215 |
| Isten látható és láthatatlan világa mint az egész valóság | 221 |
| Az ember, mint Isten képmása | 224 |
| A test-lélek probléma-görögül vagy a Szentírásban? | 226 |
| Test, lélek, szellem és szív szentírási szemléletben | 228 |
| A vigasztalás, helyreigazítás, oldás és kötés | 230 |
| A biblikus-lelki gondozói lelkipásztorkodás vigasztal | 230 |
| A biblikus-lelki gondozói lelkipásztorkodás helyreigazít | 235 |
| A biblikus-lelki gondozói lelkipásztorkodás old és köt | 241 |
| Tanulni és felejteni | 247 |
| A magatartáskezelés elhatárolása más kezelési formáktól | 247 |
| A klasszikus kondicionálás alapján álló kezelési módszerek | 251 |
| Kezelési módszerek az operáns kondicionálás alapján | 252 |
| Kezelésmódok utánzás alapján | 255 |
| Kezelési módszerek a belátás által történő tanulás alapján (megismerő, azaz kognitív kezelések) | 256 |
| Önmagunk kezelése és irányítása - a viselkedésterápia modern válfaja | 264 |
| Egymással beszélni | 266 |
| A beszélgetéssel való kezelés elméleti alapja | 267 |
| A beszélgetéssel való gyógyítás gyakorlatának alapjai | 269 |
| A beszélgetéssel történő kezelés gyakorlati végrehajtása | 272 |
| Különleges helyzetek a beszélgetés vezetésében | 277 |
| Csoportos ülések a beszélgetéssel való kezelés keretében | 279 |
| Hittudományos értékelés | 285 |
| Az életstílus elemzése az individuálpszichológiában | 286 |
| Az individuálpszichológia története és ideológiai felépítménye | 286 |
| Emberkép és az individuálpszichológia alapelvei | 287 |
| Az "életstílus" | 291 |
| Az individuálpszichológia felé tájékozódó lelki gondozás gyakorlata | 293 |
| Az életstílus megváltoztatása | 298 |
| Az individuálpszichológiában való gondozói eljárás példája | 299 |
| Az individuálpszichológia hittudományos megítélése | 303 |
| Pillantás előre - a logoterápia (az életértelemmel kezelés) | 305 |
| Viktor Frankl és a logoterápia (életünk értelmét kereső kezelés) | 305 |
| A logoterápia alaptételei | 306 |
| Hittudományos értékelés | 308 |
| A logoterápia gyakorlata | 310 |
| Segítségnyújtás levertségi zavarok esetén | 312 |
| Vigasztalás a levertségek esetén | 312 |
| Helyreigazító lelkipásztorkodás | 314 |
| Oldó és kötő lelkipásztorkodás | 314 |
| A tanulás és a gondolkodás átértékelése alapján történő lelkipásztorkodás | 315 |
| A lelkipásztorkodás mint önismereti folyamat | 316 |
| A múlt elemzése és a jövőbe vetett pillantás | 317 |