kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Országos Pedagógiai Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 2.791 oldal |
| Sorozatcím: | Pszichológiai tanácsadás a pályaválasztásban |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| 1. kötet - Muchielli: Célzott beszélgetés a segítő kapcsolatban | |
| Bevezetés | 3 |
| A segítő kapcsolat definíciói és indikációi | 4 |
| A különböző megbeszélésfajták és a tanácsadás sajátossága | 7 |
| A nondirektív vagy ügyfélközpontú beszélgetés | 10 |
| A segítő kapcsolat indikációi és ellenindikációi | 12 |
| Hogyan kell meghallgatni és megfigyelni | 14 |
| A pszichológiai megfigyelés szokásos nehézségei | 15 |
| Mások megértő meghallgatásának feltételei és szokásos nehézségei | 23 |
| Az emberi kommunikáció pszichológiája | 25 |
| A beszélgetési szituáció és sajátos változói | 29 |
| A célzott beszélgetés vezetőjének jó és rossz attitűdjei | 39 |
| A célzott beszélgetés dinamikája. A válaszok "indukálásának" fogalma | 39 |
| Spontán megnyilvánulások a célzott beszélgetésben | 47 |
| A kérdezőknek a partner önkifejezését nehezítő szóbeli közbelépései és megnyilvánulásai. A klienenél indukált reakciók | 49 |
| A célzott beszélgetés levezetését megkönnyítő módszer általános feltételei | 56 |
| Az újrafogalmazás mint a célzott beszélgetés alaptechnikája | 64 |
| Az újrafogalmazás általános elmélete | 65 |
| Az újrafogalmazás Carl Rogers felfogásában | 68 |
| Az egyszerű újrafogalmazás kiegészítő elemei a segítés célkitűzéseinek érdekében | 74 |
| Az ismertetett technikák hatékonysága a segítő kapcsolatban | 84 |
| A célzott beszélgetés néhány alkalmazásának sajátossága | 90 |
| Az alkalmazási beszélgetés | 91 |
| Beszélgetés a motiváció felmérésénél | 97 |
| A tanács- és a diagnózisadási beszélgetés | 101 |
| A pszichoterápiai célzott beszélgetés | 105 |
| Bibliográfia | 112 |
| 2. kötet - Dr. Barkóczi Ilona - Dr. Zétényi Tamás: A kreativitás vizsgálata | |
| Dr. Barkóczi Ilona: A kreativitástesztek gyakorlati alkalmazásának lehetőségei és korlátai | 3 |
| Irodalom | 17 |
| Dr. Zétényi Tamás: 16-18 éves, gimnáziumot és szakközépiskolát végzett, illetve érettségizett tanulók kreativitás értékelése és magyarországi standardja | 19 |
| Hivatkozások | 39 |
| Minta-tesztek A | 41 |
| Minta-tesztek B | 49 |
| Pontozási útmutató. "Körök Teszt" | 59 |
| Pontozási útmutató. "Szokatlan Használati Teszt" | 71 |
| Tégla | 71 |
| Gyufa | 73 |
| Ceruza | 75 |
| Pontozási útmutató. "Képbefejezés Teszt" | 77 |
| 1-10. kép | 77 |
| Pontozási útmutató. "Távoli Asszociáció Teszt" | 111 |
| Torony - ceruza | 111 |
| Tükör - eső | 115 |
| Gyümölcs - csók | 118 |
| 3. kötet - Kulcsár Zsuzsanna: Leary teszt (Timothy Leary: A személyiség interperszonális diagnózisa c. könyve alapján | |
| Leary interperszonális diagnosztikája | 3 |
| I. szint: A nyílt viselkedés szintje | 11 |
| Fiziológiai és interperszonális reflexek | 12 |
| Az interperszonális kommunikációval kapcsolatos korábbi irodalom | 13 |
| Empirikus metodológia | 14 |
| Az interperszonális szerep definiciója | 14 |
| Páciensek mint diagnosztikus eszközök | 16 |
| Klinikai pszichológusok mint "mérőeszközök" | 16 |
| Az öndetermináció elve | 17 |
| A reciprok interperszonális viszonyok elve | 20 |
| II. szint: A tudatos önjellemzés szintje | 23 |
| Variabilitás és különböző tudatszintek | 24 |
| III. szint: A személyes percepció szintje. Az interperszonális szimbólum | 25 |
| A szimbólumok un. "reverzál" elmélete | 26 |
| Néhány félreértés a projektív tesztekkel kapcsolatban | 27 |
| A szimbólumok időhöz kötött természetéről | 30 |
| A fantáziaképek osztályozása | 31 |
| A különböző "mélységü" szimbolikus eszközök | 36 |
| IV. szint: A ki nem fejezett szintje. Szignifikáns kihagyások | 37 |
| Az interperszonális kihagyásának mérése | 38 |
| Az interperszonális témák szignifikáns elkerülésének mérése | 38 |
| V. szint: Az értékek szintje. Az ideális self (énideál) | 40 |
| Az értékrendszer funkciója | 40 |
| A variabilitás-index | 41 |
| Strukturális, idői és szituációs variabilitás | 42 |
| Összehasonlítás az interperszonális és variabilitás dimenziói között | 43 |
| A variabilitás mutatói | 44 |
| A variabilitás-index funkciója | 45 |
| A variabilitás interpretációi | 46 |
| A mérés módszertana | 48 |
| Az interperszonális diagnosztikus rendszer | 50 |
| A személyiség diagnosztikus profilja | 52 |
| A személyiség-diagnosztikum riport | 52 |
| Funkcionális diagnózis | 52 |
| Interperszonális tipológia | 53 |
| Az interperszonális diagnózisnak pszichiátriai (kraepelini) diagnózishoz való viszonya | 55 |
| Az interperszonális és pszichiátriai diagnózis közötti viszony vizsgálata | 56 |
| A diagnosztikus kontinuum | 60 |
| Alkalmazkodás erő utján. Az autokratikus személyiség | 61 |
| Alkalmazkodás versengés utján. A narcisztikus személyiség | 65 |
| Alkalmazkodás agresszió utján. A szadisztikus személyiség | 67 |
| Alkalmazkodás lázadás utján. A bizalmatlan személyiség | 70 |
| Alalmazkodás "háttérben maradás" által. A mazohisztikus személyiség | 74 |
| Alkalmazkodás engedelmesség utján. A dependens személyiség | 78 |
| Alkalmazkodás együttmüködés utján. A tul-konvencionális személyiség | 81 |
| Alkalmazkodás felelősségvállalás utján. A hypernormális személyiség | 86 |
| Függelék | 90 |
| 4. kötet - Komlósi Annamária - Kovács Ágnes: A TAT teszt értelmezése, felhasználási lehetőségei a pályaválasztás pszichológiai szaktanácsadás során | |
| 5. kötet - Sarlós Katalin: Összefoglalás az érdeklődés és az érdeklődésvizsgálatok francia és angol nyelvű szakirodalma alapján | |
| Az érdeklődés megnyilvánulási módjai | 3 |
| Az érdeklődés struktúrája | 5 |
| Közölt érdeklődés: az érdeklődés verbális kifejezése | 7 |
| A manifesztált érdeklődés részvétel egy aktivitásban vagy elfoglaltságban | 9 |
| Tesztelt - vagyis objektíven, nem önleírással mért - érdeklődés | 10 |
| Kérdőíves érdeklődés | 11 |
| Hamisítás és szimulálás | 15 |
| Az önbecslés, a manifesztált és a kérdőíves érdeklődés összehasonlítása | 16 |
| Az érdeklődés faktorai | 18 |
| Érdekeltség, érdeklődés és érdeklődési irányok | 22 |
| Érdeklődés és értékek | 24 |
| Az érdeklődés és a személyiség | 26 |
| Az érdeklődés és a képességek | 30 |
| Nemzet | 33 |
| Társadalmi-gazdasági helyzet | 33 |
| Nemi különbségek | 36 |
| Érdeklődés és életkor: az érdeklődés stabilitása | 39 |
| Az érdeklődés eredete | 50 |
| Az érdeklődés sokszoros determináltsága | 53 |
| Az érdeklődés funkciói | 54 |
| Érdeklődés és pályaválasztás | 55 |
| Érdeklődés és beválás | 60 |
| Tanulmányi beválás | 60 |
| A foglalkozás sikeres gyakorlása | 62 |
| Kitartás a foglalkozásban | 63 |
| A megelégedettség | 64 |
| Az érdeklődés összefüggésrendszere | 65 |
| Öröklődés | 66 |
| Az érdeklődés tárgyai | 66 |
| A társadalmi-gazdasági környezet | 66 |
| A közvetlen pszichológiai környezet | 67 |
| Személyiségvonások, pszichés sajátosságok | 67 |
| A tanulmány a következő művek alapján készült | 68 |
| A tanulmányban idézett további művek | 70 |
| Az érdeklődési irányok és a szülői attitűdök összefüggései Roe elméletében | 73 |
| 6. kötet - Dr. Albrecht Vilmos: Az NST teszt alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban a Fővárosi Pályaválasztási Intézet tapasztalatai alapján | |
| 7. kötet - Dr. Klein Sándor: A "Szimbólumhasználat (Forgatás) Teszt" felhasználásának lehetőségei a pályaválasztási tanácsadásban | |
| 8. kötet - Super - Zarka - Nepveu - Garand: Tanulányok a tanácsadásról | |
| D. E. Super: A beszélgetés technikái B. I. N. O. P. 1960/2. | 3 |
| J. Zarka: "Pszichológiai tanácsadás" és a "tanácsadás pszichológiája": néhány javaslat | |
| L'Orientation Scolaire et Professionelle 1971/1. | 15 |
| A "pszichológiai tanácsadás" a gyakorlatban: tanácsadás vagy pszichoterápia? | 17 |
| Különböző típusú tanácsaok: tanácsadási formák és pszichoterápiák | 23 |
| Információ és informatív tanácsadás | 23 |
| Terápiás tanácsadás és pszichoterápia | 27 |
| Informatív és terápiás tanácsadás | 29 |
| Konklúzió helyett: tanácsadás és klinikum | 40 |
| A. Nepveu: Interperszonális kapcsolatok az iskola- és pályairányításban | 47 |
| Interperszonális kapcsolatok az iskolai és foglalkozási orientálásban | 50 |
| Az interjú | 52 |
| A tanácsadás folyamata (Metodológiai elemzés kísérlet) | 58 |
| A kifejezés fázisa | 59 |
| A vizsgálat fázisa | 62 |
| A megoldás és a döntés fázisa | 64 |
| Az angolszász pszichológusok által javasolt néhány terminus definíciója | 67 |
| Irodalom | 69 |
| M. Garand: Az orientációtól az aktivációig | |
| L'Orientation Scolaire et Professionelle 1978/4. | 71 |
| I. aktiváció: a tanácsok új célkitűzése | 73 |
| Az aktiváció fogalma az orientációs kutatásokban | 73 |
| Aktiváció és HSZFA | 75 |
| A HSZFA beszélgetés | 77 |
| Bevezetés | 77 |
| Az anyag | 79 |
| Az előírás | 80 |
| A HSZFA beszélgetés alatt szükséges attitűd | 82 |
| A beszélgetés és a HSZFA megfelelése | 84 |
| A tanulók viselkedésének megfigyelése a beszélgetés folyamán | 87 |
| A tipológia | 89 |
| Dinamikus orientáció | 89 |
| A passzív orientáció | 92 |
| Befejezésül | 93 |
| 9. kötet - Huteau - Lautrey: Az intelligencia-tesztek és a kognitív pszichológia felhasználása a nevelésben és az orientációban (L'Orientacion scolare et professionnelle 1978/1.) | |
| Bevezetés | 3 |
| A pszichológia és pszichologizmus | 7 |
| A pályaválasztási tanácsadás gazdasági és politikai dimenziója | 7 |
| Az egyének orientálása | 9 |
| Pszichológia és az orientáció gyakorlata | 10 |
| A tesztek elméleti alapjai | 13 |
| A tesztek használata | 35 |
| A tesztek és a padagógus | 35 |
| A tesztek és az orientáció | 47 |
| A tanácsadó pszichológus gyakorlata és a pszichológiai elméletek | 52 |
| Piaget elméletének nevelési implikációi | 53 |
| A foglalkozásválasztás kialakulása kognitiv perspektivában | 59 |
| Lábjegyzetek | 72 |
| Irodalom | 75 |
| 10. kötet - J. Dr. Szilágyi Klára - Dr. Molnár Péter: Országos standardok | |
| 11. kötet - Huszka István - Nagy Magdolna - Árkosyné dr. Bába Blanka: Tanulmányok a figyelem- és emlékezetvizsgálatok köréből | |
| Huszka István: A Révész-Nagy-féle figyelemvizsgáló teszt | 5 |
| Huszka István: A Brickenkamp-féle d2 teszt | 29 |
| Nagy Magdolna: Az emlékezet vizsgálatának módszerei és nehézségei a pályaválasztási szaktanácsadói gyakorlatban | 47 |
| Árkosyné dr. Bába Blanka: A Ranschburg-, a Moede-féle és az IST emlékezetvizsgálaó tesztek tapasztalatai | 97 |
| 12. kötet - Dr. Rókusfalvy Pál: A pályaválasztás személyiségvonatkozásai | |
| Bevezetés, problémafelvetés | 5 |
| Gyakorlati tevékenységünk fontos hatékonysági tényezője: emberfelfogásunk | 8 |
| A személyiségelv szerepe a pályaválasztás előkészítésében | 11 |
| A személyiségelméleti és a pszichodiagnosztikai koncepciók összefüggése | 20 |
| Személyiségelméleti koncepciók | 21 |
| Pszichodiagnosztikai koncepciók | 38 |
| A tevékenységregulációs személyiségmodell és alkalmazása a pályaválasztás előkészítésében | 46 |
| A személyiség mint tevékenységszabályozó rendszer és kölcsönhatása a környezettel | 47 |
| Az ember-pálya megfelelés tevékenységpszichológiai elemzése és értelmezése | 51 |
| A diagnosztikai metodika pszichológiai teljessége | 53 |
| A személyiségkép megalkotása a pályaválasztási tanácsadásban | 56 |
| A személyiségelv érvényesítése a pályaválasztási érettségre nevelésben | 57 |
| A pályaválasztás előkészítése, munkára nevelés: önmegvalósítás és szocializáció | 60 |
| Irodalom | 62 |
| 13. kötet - Dr. Völgyesy Pál: A Rudolf Amthauer-féle Intelligenz-Struktur-Test (IST) alkalmazhatósága a pályaválasztási tanácsadásban | |
| Az intelligencia vizsgálatának elméleti kérdései | 5 |
| Az IST módszer produkciófelülete és technikai jellemzői | 12 |
| Rudolf Amthauer: Intelligencia Struktura Teszt | 17 |
| IST 70 A1 forma | 38 |
| IST 10 B2 forma | 53 |
| Normatáblák | 69 |
| Irodalom | 77 |
| 14. kötet - Dr. Ritoók Pálné - Sasvári Józsefné - Dr. Erdei Katalin: Tanulmányok a pályaérdeklődés köréből | |
| Dr. Ritoók Pálné: Az IRLE-CSIRSZKA-féle érdeklődésvizsgálat egyes faktorainak interkorrelációs elemzése, kapcsolata a pályaválasztási szaktanácsadásban alkalmazott teljesítmény-tesztekkel, valamint beválás-vizsgálati eredményekkel | 5 |
| Sasvári Józsefné: Az IRLE-CSIRSZKE-féle érdeklődésvizsgálat tapasztalatai és a miskolci módosított változatai | 65 |
| Dr. Erdei Katalin: Tapasztalatok a DÉT pályaválasztási tanácsadásban való alkalmazásáról | 101 |
| 15. kötet - Dr. Ritoók Pálné - Dr. Gelléri József: A pályaválasztási tanácsadás problématípusai. A tanácskérő és a tanácsadó interperszonális kapcsolatának néhány jellegzetessége; különös tekintettel a gimnazisták elvárásaira | |
| Dr. Ritoók Pálné: A pályaválasztás problématípusai | 5 |
| Az életpálya alakulásának néhány jellemző típusa | 7 |
| A szocializáció visszatérő tendenciáju zavarainak összefüggése a pályafejlődéssel | 20 |
| Irodalom | 22 |
| Dr. Gelléri József: A tanácskérő és a tanácsadó interperszonális kapcsolatának néhány jellegzetessége; különös tekintettel a gimnazisták elvárásaira | 23 |
| Bevezetés | 25 |
| A pályaválasztási szaktanácsadás résztvevői | 30 |
| A vizsgált személyek köre és a módszerek | 33 |
| A gimnazisták elvárásai | 39 |
| Az elővizsgálatok eredményei | 39 |
| A tanácsadó személyével kapcsolatos elvárások sajátosságai zártrendszerű kérdőivek feldolgozása alapján | 43 |
| A tanácsadó és a tanácskérő interperszonális kapcsolatának lehetőségei a pályaválasztó fiatal személyiségjegyei tükrében | 47 |
| Összefoglalás | 61 |
| Irodalom | 64 |
| Mellékletek (1-12.) | 67 |
| 17. kötet - Dr. Rajnai Nadinka: A Richard Meili-féle Analitikus Intelligencia Teszt (AIT) alkalmazhatósága a pályaválasztási tanácsadásban | |
| Bevezető | 5 |
| A teszt leírása | 7 |
| A teszt elméleti alapvetése | 10 |
| Tesztértelmezés | 15 |
| A teszt felvétele | 22 |
| Értékelés | 31 |
| Képsor | 31 |
| Számsor | 32 |
| Hiányzó rész | 32 |
| Analógia | 34 |
| Mondatok | 35 |
| Példatár | 43 |
| Rajzok | 75 |
| Páldatár | 79 |
| A teszt normázottsága | 85 |
| Standardtáblázatok (XXIV. tábla) | 87 |
| Irodalom | 113 |
| 18. kötet - Dr. Gajdátsy Árpádné - Dr. Gefferth Éva: A Raven-teszt súlyozása és a nehezített változat | |
| A Raven-teszt súlyozása | 5 |
| A Raven-féle "Nehezített Progresszív Mátrixok" I. és II. sorozat | 47 |
| 19. kötet - Dr. Oláh Attila: Kérdőíves módszerek a külső-belső kontroll attitűd vizsgálatára | |
| Bevezető | 5 |
| A külső-belső kontroll attitüd gondolatának előzményei Rotter munkáiban | 6 |
| A külső-belső kontroll attitüd definiciója | 11 |
| A külső-belső kontrollhoz kapcsolható elméletek | 14 |
| A K-B kontroll dimenzió mérésére szerkesztett kérdőív, az operacionális definició | 19 |
| A Rotter kérdőív instrukciója és tételei | 29 |
| A Rotter kérdőívvel végzett vizsgálatok áttekintése | 32 |
| A Rotter kérdőív hazai alkalmazásának tapasztalatai | 39 |
| A K-B kontroll attitüd mérésére szerkesztett egyéb módszerek: | |
| Unidimenzionális kérdőívek | 44 |
| Multidimenzionális kérdőívek | 58 |
| Szituáció-reakció kérdőív a külső-belső kontroll attitüd mérésére | 67 |
| Irodalom | 81 |
| 20. kötet - Dr. Szekeres Józsefné: Az iskolai feladatok megoldása mint a döntési készség fejlődésének alapfeltétele | |
| Bevezető | 5 |
| A feladatmegoldás menetének nyomonkövetése | 8 |
| A feladat kettős lényegének kiemelése kezdeti fokon | 8 |
| Az információk, a feladat feltételeinek és követelményeinek értelmezése | 11 |
| Fejlődés és teljesítményváltozás | 22 |
| A tanult szimbolikus kifejezések gyakorlati alkalmazása | 31 |
| A feladatmegoldás fejlődésének általános és egyéni sajátosságai | 39 |
| A részvizsgálat eredményei | 43 |
| Néhány következtetés | 53 |
| Irodalom | 58 |
| Mellékletek | 63 |
| 21. kötet - Halmi György: Anamnézis és exploráció a szaktanácsadásban | |
| 22. kötet - Szombathy Istvánné Domby Mária: A Wartegg-Biedma-teszt és alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban | |
| A teszt kialakulásának történeti áttekintése | 5 |
| Az önkifejezés és a projekció kapcsolata | 10 |
| A rajzolástevékenység folyamatának kialakulása, fejlődése | 13 |
| A rajzi kifejezésmód. A rajzképesség vizsgálata | 16 |
| A Wartegg-Biedma-féle rajzvizsgálat helye és szerepe a pályaválasztási tanácsadásban használt tesztek rendszerezésében, folyamatában | 21 |
| Vizsgálati eljárások | 21 |
| A csoportos vizsgálaton használt eljárások | 21 |
| Az egyéni vizsgálat | 23 |
| A teszt pályaválasztásban való felhasználásának pszichotechnikai alapjai | 26 |
| Egyszerü archetipusok | 27 |
| Összetett archetipusok | 28 |
| A vizsgálat kivitelezése | 33 |
| A tesztfelvétel eszközei | 33 |
| Instrukció a vizsgálat lefolytatására | 36 |
| A teszt felhasználása a pályaválasztási tanácsadásban | 39 |
| Az archetipusok nagysága, egyensulya, kombinációi, valamint szerepük az értékelés során | 40 |
| A pályaválasztási tanácsadás során használatos értékelés szempontok a Wartegg-Biedma rajztesztekben | 43 |
| A Biedma-féle kiegészített rajzvizsgálat rajzkezdeményeinek ismertetése és a teszt alkalmazása során felszinre került pályaválasztási tapasztalatok | 53 |
| Pszichodiagnosztikai kérdések | 57 |
| A rajzvizsgálat mint probléma-feltárásra használt pszichodiagnosztikai eszköz | 57 |
| A Biedma-féle változat alkalmazása során felszínre kerülő és a pályaválasztás szempontjából fontos személyiségjegyek | 64 |
| 22. kötet - Szombathy Istvánné Domby Mária: A Wartegg-Biedma-teszt és alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban - Melléklet | |
| 23. kötet - Dr. Szőnyi Magda - Dehelán Sándorné: Roger Perron "Személyi dinamika és imágók" tesztjének ismertetése | |
| Előszó (Dr. Szőnyi Magda) | 5 |
| A teszt jellege és célja (Dr. Szőnyi Magda) | 7 |
| A teszt kialakulása (Dr. Szőnyi Magda) | 13 |
| A teszt felvétele (Dr. Szőnyi Magda) | 15 |
| Formális és strukturális aspektusok (Dr. Szőnyi Magda) | 19 |
| A tematikus világ és értelmezése (Dr. Szőnyi Magda) | 23 |
| Az elbeszélése védekező kidolgozása (Dr. Szőnyi Magda) | 35 |
| Szintézis és interpretáció (Dr. Szőnyi Magda) | 47 |
| 1. melléklet (Dr. Szőnyi Magda) | 49 |
| 2. melléklet (Dehelán Sándorné) | 53 |
| 24. kötet - Tanulmányok a pályaválasztási érettségről | |
| Bevezetés | 5 |
| S. Larcebeau: A foglalkozásválasztás | 7 |
| J. S. Dupont - J. P. Decombres: A pályaérettség koncepciója J. P. Jordaan nyomán | 21 |
| J. P. Descombres: Crites Hivatási Attitüd-érettség skálája (probléma-áttekintés) | 49 |
| Cardinet-J.-I. Delcourt: Kérdésfelvetési gyakorlat mint a pályaválasztás indítékainak vizsgálati eszköze | 67 |
| M. Huteau: A szakmai kategorizáció fejlődése | 79 |
| 25. kötet - Dr. Gadátsy Kata: A Lüscher-teszt felvételi technikája, értékelése és értelmezése | |
| Bevezetés | 5 |
| A jegyzőkönyv bemutatása, a domináns jegyek kiemelése | 7 |
| Felvétel és jelölés | 11 |
| Értékelés | 19 |
| A Lüscher-teszt értelmezése | 37 |
| Jegyzőkönyvek | 51 |
| Felhasznált irodalom | 67 |
| 26. kötet - Dr. Herskovits Mária: A tehetség nem specifikus jegyei | |
| Bevezetés | 5 |
| A tehetség nem specifikus jegyei | 7 |
| Kísérlet a probléma elméleti megközelítésére | 7 |
| A tehetség megközelítésének módjai | 14 |
| A teljesítőkészség alakulásának feltételei és utjai | 21 |
| A jó szinvonalu teljesítmény prognosztizálásának szempontjai | 25 |
| Esetismertetés | 37 |
| Irodalom | 62 |
| 27. kötet - Pethő Éva: Válogatás Carl Rogers műveiből | |
| Előszó | 5 |
| A személy-központú megközelítés alapjai | 7 |
| Az empatikus létezési mód: egy még el nem fogadott létmód | 37 |
| A szabadság elsajátítása | 69 |
| Kísérlet kreativitás-elmélet létrehozására | 93 |
| 28. kötet - N. dr. Harday Ildikó: Általános és speciális képességek megállapítása és szerepe az építőipari üzemmérnök képzésben történő beválásban | |
| Előszó | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| Problématörténet | 10 |
| A felvételi rendszer hiányosságai a Pollack Mihály Műszaki Főiskola felvételi eljárásának tükrében | 10 |
| Problémafelvetés | 14 |
| Építőipari üzemmérnök pályatükör | 18 |
| A mérnöki és az üzemmérnöki pálya összevetése | 18 |
| Pszichológiai problémák | 20 |
| A munka leírása | 21 |
| Pályakövetelmények | 22 |
| A képzési alkalmasság részterületei | 31 |
| Az egyes szférák értelmezése | 33 |
| A képzési alkalmasság megállapítása a Pollack Mihály Műszaki Főiskola Építőipari Karán | 35 |
| A képzéshez szükséges képességek strukturája | 35 |
| Az egyes képességfaktorok mérésére szolgáló eszközök | 36 |
| A képzéshez szükséges motivációs struktúra vizsgálata | 49 |
| Az építőipari üzemmérnök jelöltek képességvizsgálata | 52 |
| Az előrejelzés lehetősége | 52 |
| A vizsgálat lefolytatása | 59 |
| Az üzemmérnök jelöltek főiskolai alkalmassága a vizsgálati eredmények tükrében | 60 |
| A hallgatók képzésben történő beválása | 66 |
| A képzési alkalmasságvizsgálat eredményeinek összehasonlítása a tanulmányi eredményekkel | 66 |
| Az egyéni prognózisok és a hallgatói jellemzések összevetése | 70 |
| Vizsgálataink alapján levonható következtetések | 76 |
| Jegyzetek | 77 |
| Felhasznált irodalom | 87 |
| 29. kötet - A tanácsadás irányzatai, koncepciói. - Válogatás a nemzetközi szakirodalomból | |
| Előszó | 5 |
| D. E. Super: Összeütköző irányzatok a pályaválasztási tanácsadásban (OPI dokumentáció) | 13 |
| J. B. Dupont: A pályaválasztási tanácsadás ellentéttes célkitűzései (OPI dokumentáció) | 27 |
| M. Reuchlin: A pályaválasztási tanácsadás problémáinak jellege (OPI dokumentáció) | 41 |
| O. Klineberg: A pszichológiai tanácsadás nemzetközi távlatokban (ford.: Nagy Mária, ELTE) | 49 |
| S. Wiegersma: Hogyan adjunk pszichológiai tanácsot? Megközelítések és módszerek a pszichológiai tanácsadás gyakorlati alkalmazásában (ford.: Nagy Mária, ELTE) | 69 |
| J. Kosco: A tanácsadási pszichológia koncepciótervezete - különös tekintettel a tanulmányi - szakmai tanácsadási pszichológiára (OPI dokumentáció) | 95 |
| J. Kosco - D. Fabián: A jelenkori pszichológiai tanácsadás elméleti kiindulópontjai (OPI dokumentáció) | 103 |
| 30. kötet - Carl Rogers: Encounter csoportok | |
| Előszó | 5 |
| A "csoportok" felé fordulás eredete és hatásterülete | 7 |
| Az encounter csoport folyamata | 19 |
| Lehetek-e egy csoportban facilitativ? | 45 |
| Az encounter csoport utáni változások - személyekben, kapcsolatokban, szervezetekben | 69 |
| A személy változásban: az átélt folyamat | 83 |
| A magányos személy és tapasztalatai egy encounter csoportban | 103 |
| Amit a kutatásból megtudunk | 115 |
| Alkalmazási területek | 133 |
| A facilitativ készség megszerzése | 147 |
| A jövő kilátásai | 157 |
| 31. Dr. Gelléri József: A PIT felhasználása a pályaválasztási pszichológiai tanácsadásban | |
| Bevezetés | 5 |
| A teszt ismertetése | 6 |
| A vizsgálati instrukció | 6 |
| Az értékelés | 8 |
| Az egyes kategóriák jelentéstartalmának bemutatása | 11 |
| A személyiség kategóriái | 11 |
| Az érdeklődés kategóriái | 14 |
| Foglalkozások felsorolása | 18 |
| A PIT-tel végzett külföldi reliabilitás és validitás vizsgálatok | 21 |
| Az alaptesztet kiegészítő számítások | 28 |
| "Patológiás index" kiszámítása | 28 |
| A faktorális analízis alapján nyert eredmények | 29 |
| A "kártyarendszerű" felvételi technika ismertetése | 33 |
| A PIT-tel végzett hazai vizsgálatok eredményei | 42 |
| Szakmunkások Előkészítő Tanfolyamára jelentkezők vizsgálata | 42 |
| Külkereskedelmi propagandafolyamra jelentkezők vizsgálati eredményei | 53 |
| A pályaválasztási pszichológiai tanácsadáson résztvevő általános iskolások és gimnazisták PIT-ben mutatott átlagai | 56 |
| Általános értékelési szempontok | 62 |
| Néhány tipikus jegyzőkönyv bemutatása | 65 |
| Irodalomjegyzék | 81 |
| Mellékletek | 83 |
| 32. kötet - Dr. Oláh Attila: A Californiai Psyhological Inventory (CPI) rövidített változatának ismertetése | |
| Bevezetés | 5 |
| A Californiai Pszichológiai Kérdőív történetének áttekintése | 8 |
| A CPI szerkesztésének elméleti alapjai | 10 |
| A Californiai Pszichológiai Kérdőív rövidített változatának (S-CPI) leírása | 15 |
| Az egyes skálák mérési tartományának ismertetése | 18 |
| A CPI skálák szerkesztésének módszere | 33 |
| A tesztadatok értelmezésének általános kérdései | 35 |
| A CPI rövid változatának kialakítása | 50 |
| A profillap elkészítésével és a standardizálással kapcsolatos kérdések | 53 |
| A standard minta összetétele | 54 |
| Az S-CPI skáláinak mérési stabilitása | 61 |
| Az S-CPI skáláinak faktoranalízise | 69 |
| Mellékletek | 75 |
| Irodalom | 111 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.