kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 809 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kihajtható melléklettel. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Általános pszichológia és szociálpszichológia | |
| Dr. Dési Illés, Dr. Sós József, Dr. Farkas Ildikó, Dr. Zahumenszky Zille: Glutaminsav antagonizálás, illetve adagolás hatásai különböző magatartási folyamatokra | 11 |
| Dr. Szabó Imre: A megrezzenési (startle) reakció mértékének összefüggése az éhségdrive szintjével patkányoknál | 31 |
| Semjén András: Az ingerminta módosulásának hatása ritmikus mozgások újraszerveződésére | 45 |
| Garai László: A specifikusan ember alapszükséglet filogenezisének vázlata | 63 |
| Dr. Varjasi Edit: Teljesítmény-ekvivalencia és a kinesztétkus érzéklet tükröző funkciója | 83 |
| Dr. Rohánszky Mihály: A csoportos vita és a szakértői vélemény szerepe a vélemény alakulásában | 97 |
| Vitár Zoltán: A televíziós néhány szociálpszichológiai vonatkozásában | 111 |
| Pedagógiai pszichológia | |
| Kürti Istvánné: Adatok a gondolkodási stratégiák vizsgálati eljárásához | 127 |
| Rusznyák Péter: Az analógiaalkotás gondolkodási műveletének vizsgálata középiskolába lépő tanulóknál | 147 |
| Pálffy Zoltán: Adatok a képi elsajátítás lélektanához | 167 |
| Gádorné Dr. Donáth Blanka és Hegedűs Gyuláné: A tanulók aktivizálhatóságának kérdése egy neveléslélektani vizsgálat tükrében | 185 |
| Dr. Harsányi István: Milyen személyiségtulajdonságok megjelölésével értékelik egymást iskolásaink? | 199 |
| Gáspárné Dr. Zauner Éva: Vizsgálatok a pszichológiai érték körében | 217 |
| U. Komoly Judit: A tanítói személyiség vizsgálatának módszere és néhány eredménye | 241 |
| Cs. Schüller Gabriella, Dévai Margit és Kádár Júlia: A televízió hatása a gyermekekre | 257 |
| Fejlődéslélektan | |
| Dr. Salamon Jenő és Kalmár Magda: A cselekvéses matematikaoktatás hatása alsó tagozatosok elemi konstruáló tevékenységére | 271 |
| Tardos Anna, Raisza Dragosinova és Júlia Mityeva: Különböző feltételek mellett nevelt 3-12 hónapos csecsemők optikus és taktil-motoros explorációs viselkedése | 287 |
| Kabainé Dr. Huszka Antónia: A csecsemőotthonban nevelkedő 1-36 hónapos gyermek szociális érzelmeinek alakulása jétékhelyzetekben | 299 |
| Péterffyné Mirtse Márta: Balkezes gyermekek elemi konstruáló tevékenységének vizsgálata | 317 |
| Munkapszichológia | |
| Dr. Geréb György: Intenzív igénybevételt jelentő tevékenység és egyhangú cselekvés kölcsönhatásának pszichológiai vizsgálata | 335 |
| Dr. Rókusfalvy Pál: Kérdőívek alkalmazása a munkamagatartás és a személyiségvonások értékelése | 357 |
| Dr. Bálint István, Murányi Mihály és Dr. Avar Pál: A pszichofiziológiai megterhelés és az alkalmazkodás vizsgálata kartográfiai dolgozóknál | 377 |
| Dr. Csirszka János: Foglalkozásismeret az egyéni fogalomkincs tükrében | 393 |
| Művészetpszichológia | |
| Dr. Halász László: irodalmi művek hatásmechanizmusának kísérleti kutatása | 411 |
| Sportpszichológia | |
| Dr. Nagy György: 8-15 ével leányok és fiúk sportágválasztási indítékai kérdőíves felmérés alapján | 431 |
| Orvosi (klinikai) pszichológia | |
| Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet és Dr. Éderváriné Dr. Kovács Ilona: A nevelési és környezeti tényezők szerepe a gyermekkori koponyatraumák okozta személyiségváltozásban | 443 |
| Dr. Németh Nóra: A testséma-változás intergrációs zavara agydaganatos gyermekbetegeknél | 459 |
| Dr. Pisztora Ferenc: A craniumra és a cerebrumra vonatkozó hipochondirás félelmek és téveseszmék keletkezésének néhány törvényszerűsége | 477 |
| Szilágyi Lilla: A panaszkodás mint az interperszonális kapcsolatok egyik megnyilvánulása | 493 |
| Dr. Levendel László: Mezei Árpád és Nemes Lívia: Adatok a tüdőgümőkór okozta cor pulmonale cronicumban szenvedő betegek személyiségéhez | 507 |
| Dr. Hódosi Rezső: Diabeteses gyermekek személyiségfejlődési problémái és nyaraltatásuk során szerzett tapasztalatok | 521 |
| Hirsch Margit: Indikáció és prognózis gyermekkori személyiségfejlődési zavarok pszichoterápiájában | 529 |
| Gyógypedagógiai pszichológia | |
| Dr. Pálhegyi Ferenc: A fogalmak belső struktúrájának kialakulása a vakok gondolkodásában | 545 |
| Flasch Dezső: Hallásfogyatékos tanulók szabad asszociációs tevékenységének vizsgálata | 565 |
| Kriminálpszichológia | |
| Dr. Nagy Lajos: A pszichológus-szakértő közreműködésének lehetőségei a büntető perbeli tanúbizonyításnál | 585 |
| Lassó Károly és Dr. Hoffmann Lajos: A gyermekkorúak életkori sajátosságainak jelentősége a kihallgatás taktikájában | 607 |
| Majláth György: A sértett gyermekkorúak szavahihetőségéről és a megítélés általános lehetőségeiről az igazságügyi pszichológiai szakértői tevékenységben a megrontás és vérfertőzés bűntettében | 523 |
| Módszertan | |
| Popper Péter: Az interperszonális kapcsolatok sémáinak új vizsgálati módszere | 643 |
| Dr. Csirszka János: A beilleszkedés diagnosztikai vizsgálata a Thematic Apperception Test módosított értékelésével | 657 |
| Mérei Ferenc: A különleges reakciók a Rorschach-próbában | 677 |
| Kulcsár Zsuzsanna: A percepciós elhárítás egy fajtája a Rorschach-válaszokban | 701 |
| Mérei Ferenc: A Lüscher-próba a klinikai pszichodiagnosztikában | 711 |
| Dr. Süle Ferencné és Dr. Süle Ferenc: Színpiramis-teszt vizsgálat alkoholista betegeken | 731 |
| Varga Zoltán: Dysmorphophobiás beteg pszichoterápiája, adalékok a kórkép elméleti vonatkozásaihoz | 739 |
| Benson Katalin és Schenker László: A bábjátéknak mint csoportterápiás módszernek krónikus szkizofrén betegek körében való alkalmazhatóságának elméleti és gyakorlati kérdései | 753 |
| Pszichológiatörténet | |
| Sipos Istvánné: Egy pszichológiai pályatétel Magyarországon a XIX. század első felében | 767 |
| Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról | 783 |
Könyvtári könyv volt. A védőborító sérült, enyhén kopott. A védőborító, a lapélek és a borító elszíneződött. A lapélek foltosak, a kötés megtört.