1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A film technikája

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Bolyai Akadémia
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 144 oldal
Sorozatcím: Bolyai könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta Pesti Lloyd-nyomda.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A szcenáriumról általában.

A gyártó cégekhez benyújtott szcenáriumok rendszerint sajátságos jellegzetességet mutatnak: majdnem mindegyik valamilyen történést mesél el, -... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A szcenáriumról általában.

A gyártó cégekhez benyújtott szcenáriumok rendszerint sajátságos jellegzetességet mutatnak: majdnem mindegyik valamilyen történést mesél el, - általában együgyűen. A szerzők nyilvánvalóan csak a történet felvázolásával foglalkoztak, nagyrészt irodalmi eszközök felhasználásával s teljesen figyelmen kívül hagyták, hogy az anyag alkalmas-e filmen való felhasználásra. Az anyag filmi felhasználhatóságának kérdése rendkívül fontos. Minden művészetnek megvan a maga sajátos módszere, mellyel mondanivalóját a leghatásosabban fejezi ki. Ez a törvény és természetesen a filmre is áll. Épp oly ostoba dolog szcenáriumot írni a rendezés, felvétel, illetve vágás módszereinek ismerete nélkül, mint mondjuk, egy idegennyelvű verset prózai fordításban adni. Hogy egy vers tökéletes hatását közvetíteni tudjuk, mondjuk egy franciának, - a francia versformák törvényei szerint kellene újraírni a költeményt. Hogy megfilmesítésre alkalmas szcenáriumot írhassunk, ismernünk kell a módszereket, melyek segítségével a nézőre a vászonról hatni tudunk. Gyakran találkozunk azzal a felfogással, hogy a filmírónak csak a történet általános és kezdetleges körvonalait kell megadnia, a részletekbe-menő „filmre-írás" egész munkája a rendező dolga. Ez alapvető tévedés. Figyelembe kell vennünk, hogy egyetlen művészetben sem lehet az alkotás munkáját egymástól független részekre bontani. Vissza

Fülszöveg

Hogyan készül a film? Ezt mutatja be Pudovkin a fllmszüzsé megszületésének pillanatától, addig az izgalmas momentumig, míg az eljut a közönséghez, mikor a néző beül a moziba. Végigvezet minket a filmírás előkészítésén, megmutatja az író eszközeit, a filmtechnikai lehetőségeket, megtanuljuk a dramaturgiai felépítési, a képszerkesztés módszereit. Látjuk a filmrendezés technikáját: a rendezés előkészítését, megszervezését, a rendező és a színész, a rendező és az operatőr együttes munkáját. Pontos képet nyerünk a játék, az idő és a hang problémáiról.
A legszakszerűbb és mégis érdekes, mindenki számára tanulságos olvasmány.

Tartalom

A forgatókönyv9
A szcenáriumról általában9
A film írásbeli előkészítése13
A téma14
A cselekvény16
A váz felépítése17
Világosság és képszerűség18
A belső feszültség21
Szerkezeti arányosság24
A montázs: építőszerkesztés25
A filmíró eszközei29
Az anyag képszerűsége (plaszticitása)29
A vetített szöveg33
Öszsekötő szöveg33
Játékszöveg34
Filmtechnikai lehetőségek36
Kivilágosodás36
Elsötétedés36
Felvétel kereten át37
Átúszás37
Kocsizás38
Panoráma38
Életlen felvétel38
A film dramaturgiai felépítése39
Képsorszerkesztés39
Egy jelenet megszerkesztése39
Az eseménycsoportok szerkesztése42
A forgatókönyv felépítése44
A képszerkesztés módszerei46
Ellentét46
Párhuzam46
Szimbolizmus46
Egyidejűség46
Vezérgondolat47
A filmrendező49
A filmrendezés kezdetben49
A film módszerei51
Film és valóság51
A filmszerű tér és idő55
Új realitás a valóság elemeiből57
Analízis60
A rendezés előkészítése64
Az építőszerkesztés lényege64
A mozgás fontossága66
A fényképezendő anyag vizsgálata69
Képkompozíció71
Véletlen (irányíthatatlan) tényezők73
A filmszerű forma77
A rendezés megszervezése81
A rendező és az író84
A filmszerű környezetrajz86
A szereplők és a környezet89
A film ritmusának meghatározása91
A rendező és a színész93
A filmszínész és a filmtípus93
A filmszínész játéka95
A színészi együttes97
A kifejező mozgás99
A kifejező tárgyak100
A rendező az "együttes" megteremtője101
Mozgás a vászon keretében102
A filmszínész és a világítás103
A rendező és az operatőr105
A felvevőgép beállítása106
A mozgás a filmen108
A képkompozíció kialakítása111
A laboratórium115
A játék, az idő és a hang problémái117
Színészek helyett típusok117
Színpadi színész filmen120
A leigázott idő121
Megszólal a film127
A hangosfilm alapelve az aszonkronitás129
Párbeszéd a hangosfilmen131
A hangosfilm ellenpontlana134
Első hangosfilmjeim ritmikus problémái137

Pudovkin

Pudovkin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pudovkin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv