kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 147 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 30 652 |
| Bevezetés | 7 |
| A filmkészítő | 7 |
| Forgatás előkészítése | 9 |
| Műfajkérdések, témaválasztás | 9 |
| Téma a család | 10 |
| És ha utazunk | 11 |
| A kultúra szolgálatában | 14 |
| Új ismeret szerzését célzó filmek | 14 |
| Kutatófilmek | 14 |
| Meglevő ismeretek közlését, terjesztését célzó filmek | 15 |
| Oktatófilmek | 15 |
| Tájékoztató filmek | 15 |
| Dokumentumfilmek | 15 |
| Népszerű-tudományos filmek | 15 |
| Propagandafilmek | 15 |
| A film készítésének munkarendje | 16 |
| Egy filmtervezet írásos kidolgozása | 17 |
| "...áll Buda még" | 17 |
| Filmtervezet | 17 |
| A cselekményegységek összeállítása (komplexumvázlat) | 17 |
| Nyersanyagszükséglet összeállítása | 18 |
| Filmnovella | 19 |
| Technikai forgatókönyv | 22 |
| Forgatási vázlat | 49 |
| Variációk: témaszűkítés, témabővítés | 49 |
| A forgatókönyvírás | 53 |
| Az ötlet, a komplexum, a vázlat, a filmnovella és a forgatókönyv | 53 |
| Komlexumvázlat készítése | 55 |
| Miben különbözik a novella a filmnovellától? | 56 |
| Miben hasonlít a filmnovella a novellához? | 56 |
| Az irodalmi forgatókönyv | 57 |
| A technikai forgatókönyv | 58 |
| A technikai forgatókönyv formai sajátosságai | 59 |
| Ismerkedjünk meg néhány új fogalommal | 60 |
| Ismert írásjelek, új értelemmel | 63 |
| A plánok rendszere | 67 |
| A totálról általában | 69 |
| A közeli plánok | 74 |
| És amit még a technikai forgatókönyv írásához a filmkészítésről tudni kell | 78 |
| Kompozíció (képfogalmazás) a filmben) | 78 |
| Egyteres kompozíció | 78 |
| Skurz | 80 |
| Kétteres kompozíció | 80 |
| Háromteres kompozíció | 83 |
| Ansnitt | 86 |
| Gépállás, szemszög, tengely | 88 |
| Ellenbeállítás | 96 |
| Mozgás a filmben | 99 |
| Mozgások a képtérben | 99 |
| A képtérben végbemenő mozgás néhány alapszabálya | 100 |
| A gépmozgások | 102 |
| Svenktípusok | 103 |
| Közelítés - hátrálás | 105 |
| Kocsizás | 106 |
| Autófárt | 107 |
| A gépmozgások ritmusa | 107 |
| Igazítás | 109 |
| Összetett gépmozgások | 109 |
| Plán- és komplexumkapcsolások | 110 |
| Komplexumkapcsolások | 112 |
| Áttűnés | 112 |
| Testblende | 113 |
| Úsztatás | 113 |
| Eléletlenedés | 113 |
| Asszociációs kapcsolás | 115 |
| Mi a montázs? | 115 |
| A filmidő | 116 |
| Képoldal | 117 |
| A forgatás és az utómunkák a rendező szemszögéből | 124 |
| A rendező szerepe | 124 |
| Néhány részletkérdés a rendező munkájából | 125 |
| Szereplő, előadó, típusválogatás | 125 |
| A forgatás | 127 |
| A báb-, trükk-, rajz- és árnyfilmek rendezése | 130 |
| Az utómunkák sorrendje | 131 |
| Muszterolás | 131 |
| A pótforgatás | 131 |
| A cím | 133 |
| A kép vágása | 134 |
| A hang vágása | 135 |
| A startolás | 138 |
| A hangosítás-keverés | 140 |
| Mit nevezünk standard kópiának? | 140 |
| Egy-két szó a vetítésről | 140 |
| Szakkifejezések felsorolása és magyarázata, a könyvben használt értelemben | 143 |
| Irodalom | 148 |