kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 327 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 17 cm x 24 cm |
| ISBN: | 963-18-2558-2 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 58034. |
| Ábrázolás | |
| Bevezető | 5 |
| A rajzolás, a grafika | 7 |
| Egyedi grafikák | 7 |
| Sokszorosító grafikai eljárások | 12 |
| A festés | 18 |
| A festés anyagai | 18 |
| Festékek | 18 |
| A festés eszközei | 19 |
| Mire festhetünk? | 20 |
| A festés technikájáról | 20 |
| A táblakép és az alkalmazott művek a művészetben | 21 |
| A mintázás | 23 |
| A mintázás anyagairól | 23 |
| A mintázás munkafogásai, technikái | 25 |
| A mintázás eszközei | 27 |
| Ismerkedjünk az ábrázolással | 28 |
| A vonal | 29 |
| A folt | 34 |
| Mi a faktúra? | 36 |
| A forma | 37 |
| Gyakorlatok a térbeli forma kialakításához | 38 |
| A térbeli ábrázolás lényege | 39 |
| Természettudomány formaalakításhoz | 42 |
| Természettudomány, természeti formák mintázása | 46 |
| A rajz | 54 |
| Természettudomány | 57 |
| Térhatás és a tér ábrázolása síkon | 62 |
| A perspektíva | 67 |
| Fény-árnyék (sötét-világos) alapismeretek | 71 |
| A forma analízise és szintézise | 73 |
| Rajzolás a perspektíva, fény-árnyék, tónusok figyelembevételével | 75 |
| Ismerkedés a színekkel és a festéssel | 89 |
| Ismerkedés a színekkel | 89 |
| Festés; természettanulmány | 93 |
| Festés emlékezetből | 95 |
| Emlékezetből készített és fantáziamunkák festéssel (képalakítás) | 97 |
| A kompozíció | 98 |
| Mi a festői kompozíció | 99 |
| A legfontosabb kompozíciós elrendezések | 101 |
| Dekoratív hatású képek a művészetben | 101 |
| A redukció | 103 |
| A redukció szempontjai | 104 |
| Díszítés | |
| Bevezető | 105 |
| A díszítésről általában | 107 |
| Óvodai vonatkozásai | 108 |
| Az ember díszítő tevékenysége | 111 |
| Díszítő, tervező feladatok | 116 |
| Díszítés | 126 |
| Díszítés festéssel | 126 |
| Díszítés karcolással | 129 |
| Díszítés papírvágással | 132 |
| Díszítés rátéttel (bőrrel, filccel és egyéb vegyes anyaggal) | 136 |
| Bőrmunka | 139 |
| Viaszolás | 140 |
| Batikolás | 140 |
| Papíralakítás | 141 |
| Textildíszítés | 145 |
| A betűírás | 154 |
| A rediszírás | 155 |
| A reklám | 159 |
| Dobozok, csomagológanyagok, borítók díszítése | 159 |
| Óvodai jeltábla és plakátkészítés | 161 |
| Kézimunka | |
| Bevezető | 167 |
| A kézimunka óvodai vonatkozásai | 168 |
| Mi az óvónő feladata? | 169 |
| Papírmunka | 170 |
| A papír | 170 |
| Ragasztók | 171 |
| Szerszámok | 172 |
| Óvodai papírhajtogatás fogásai | 172 |
| Igényesebb papírmunkák és munkafogásaik | 175 |
| Feldolgozható témák | 177 |
| Lebegő plasztikák készítése és óvodai alkalmazása | 178 |
| Famunka | 180 |
| A faanyagok | 180 |
| Munkafogások | 181 |
| Ajánlott témák | 183 |
| Famunka az óvodában | 184 |
| Műanyagmunkák | 185 |
| A műanyagok | 185 |
| Az elvégezendő műveletek sorrendje | 186 |
| Textilmunkák, szabás-varrás | 187 |
| Témák | 189 |
| Eszközök, játékok vegyesanyagokból, magokból, termésekből | 190 |
| Az anyag sajátossága | 192 |
| Az eszközök hatása | 193 |
| Egy sokoldalúan felhasználható szemléltető kép | 196 |
| A szertár felszerelése | 196 |
| A színpad | 197 |
| A báb | 201 |
| Berendezési tárgyak, játékok készítése | 216 |
| Művészetről - röviden | |
| Bevezető | 223 |
| Az élmény | 224 |
| Az élmény forrása | 225 |
| A hangulati hatás | 225 |
| A művel való azonosulás | 225 |
| A műalkotás kettős létezése | 227 |
| A beszédnyelv és a vizuális nyelv | 228 |
| A vizuális nyelv | 228 |
| A nyelv gondolatközlő szerepe | 229 |
| A beszédnyelv és vizuális nyelv viszonya | 228 |
| A nyelv művészi formája | 230 |
| A formanyelv | 231 |
| A "látható" nyelv | 232 |
| A vizuális kifejezés pszichológiai elemzése | 232 |
| A vizuális egyensúly | 234 |
| Az anyag és a vizuális formanyelv kölcsönhatása a művészi alkotásban | 239 |
| A szín szerepe a művészei alkotásban | 239 |
| Színelmélet | 240 |
| A színek hatása | 243 |
| A művészet elemzése | 249 |
| A tudományos és a művészi tükrözés | 249 |
| Ábrázolás és kifejezés | 252 |
| Elvont dolgok, fogalmak kifejezése a művészet eszközeivel | 254 |
| A műalkotás igazságtartalma | 255 |
| Az időfolyamat megszerkesztése a képzőművészetben | 258 |
| Tér - idő - mozgás egysége a művészi alkotásban | 261 |
| A típusalkotás | 262 |
| Jelképes kifejezőeszközök a képzőművészetben | 264 |
| A műalkotás és a néző | 266 |
| Mit várjunk az alkotóművésztől? | 266 |
| Szépség és esztétikum | 267 |
| A művészeti alkotás halhatatlansága | 268 |
| Az ábrázoló művészetek és az építészet | 271 |
| Az épület hatása | 272 |
| Az építészeti szerkezetek esztétikai szerepe | 279 |
| Tiszta formák, tökéletes arányok | 283 |
| A modern építészeti törekvések | 283 |
| Az ipari építészet | 286 |
| Népművészet | 287 |
| A népművészetről | 287 |
| Népi építészetünk | 294 |
| Népi faragóművészet | 295 |
| Bőrmunka | 296 |
| A fonás és szövés | 297 |
| A hímzés | 297 |
| A csipke | 298 |
| A népviselet | 299 |
| A fazekasság | 299 |
| A mézesbábosság | 301 |
| A hímes tojás | 302 |
| Az iparművészet | 303 |
| Az ember és a tárgyak | 303 |
| A gobelin | 304 |
| A könyv művészete | 304 |
| Ötvösművészet | 305 |
| Környezetünk | 306 |
| A városkép és esztétikája | 306 |
| A köztéri szobor | 309 |
| Korszerűség a lakásban | 312 |
| A bútorok elrendezése és a dísztárgyak elhelyezése | 315 |
| Óvodaesztétika | 316 |
| Az óvoda belső terének esztétikus légköre | 316 |
| Az óvodaudvar és kert esztétikus alakítása | 320 |
| Műalkotás-elemzés az óvodában | 324 |
| A műalkotások megismertetésének formája, módszere | 325 |
| Tartalom | 326 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.