kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 323 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 2244. |
| A könyv célja | 3 |
| Alapismeretek | 5 |
| A rajzolás szerepe a pedagógiai munkában | 5 |
| Munkahelyünk | 6 |
| Világítás | 7 |
| Modelljeink | 8 |
| A modellek beállítása | 9 |
| A feladatok sorrendjének megtartása | 9 |
| Rajzeszközeink | 10 |
| Tanulmányok (Szemléleti és emlékezeti ábrázolás) | |
| Síkjellegű és lapos tárgyak ábrázolása | 12 |
| Természettanulmány (fény-árnyék megoldással) | 12 |
| Természettanulmány (fény-árnyék megoldással) | 24 |
| Természettanulmány fény-árnyék megoldással (ellenőrző feladat) | 31 |
| Természettanulmány. Megoldás festéssel | 33 |
| Természettanulmány. Megoldás festéssel | 40 |
| Az első természettanulmányok tanulságai (összefoglalás) | 42 |
| Gömbölyű és kerek körplasztikai tárgyak ábrázolása | 46 |
| Természettanulmány (A kör perspektívája) | 46 |
| Természettanulmány. A gömbölydedség kifejezése. Vázlatok a fény-árnyék közlésével | 54 |
| Természettanulmány. Gömbölyded és kerek formák anyagszerűségének kifejezése. Befejezett szénrajz. (Ellenőrző feladat) | 57 |
| Természettanulmány. Döntött helyzetű kör perspektívája. (Vázlatok a fény-árnyék jelzésével) | 58 |
| Természettanulmány. Színek egymásrahatásának vizsgálata egyszerű forgási testen (Színvázlatok) | 62 |
| A 2. feladatsor tanulságai. (Rendszerező összefoglalás) | 64 |
| Tanulmányok szögletes tárgyakról és szabadtérről | 72 |
| Természettanulmány. Téglalap alakú síkidomok perspektívája (Vázlatok) | 72 |
| Természettanulmány. Egymásra merőleges derékszögű négyszögek perspektívája (Festési feladat) | 75 |
| Természettanulmány. Bonyolultabb szerkezetű szögletes tárgy ábrázolása (Ceruzarajz) | 78 |
| Természettanulmány. Az alapsíkhoz és a horizonthoz viszonyítva különféle helyzetben levő egyszerű szögletes testek ábrázolása. (Vonalas ceruza- vagy tollvázlatok) | 81 |
| Temészettanulmány. Belső tér ábrázolása (Vázlat) | 83 |
| A vonaltávlati feladatok tanulságai. (Rendszerező összefoglalás) Az ember vizuális tájékozódása a térben | 85 |
| A látási jelenségek tudománya | 86 |
| A perspektíva elemi törvényeinek vizsgálata | 87 |
| Feladatok az emlékezeti és képzeleti ábrázolás köréből | 95 |
| Természettanulmányok. Vázlatok szabad térről, kisebb-nagyobb tárgyakkal | 96 |
| Tárgycsoport ábrázolása | 99 |
| A feladatsor megtervezése és felépítése | 99 |
| A feladatsor céljának kifejtése | 99 |
| A tárgycsoport tartalmi és formai kérdései | 100 |
| A kifejező eszközök | 102 |
| Állat- és ember-jellegrajzok kialakítása | 103 |
| Vázlatos tanulmány a madártest tanulmányozására | 106 |
| Házi madarak megfigyelése a legegyszerűbb jellegrajz elérésére | 108 |
| Az ember jellegrajzának kialakítása, I. (Az emberi test fő arányainak megfigyelése) | 109 |
| Az ember jellegrajzának kialakítása, II. A jellegrajz egyénítése öltöztetéssel | 110 |
| Az ember jellegrajzának kialakítása, III. (Profilban könnyen kifejezhető mozgások. Lépő ember szemből) | 112 |
| Az ember jellegrajzának kialakítása, IV. (Az eddigi helyzetek és mozgások perspektív alaphelyzetben) | 116 |
| Az ember jellegrajzának kialakítása, V. (Fejsémák) | 117 |
| Az ember jellegrajzának kialakítása, VI. Kompozíciók készítése a megtanult sémából a falitáblán | 119 |
| Az ember jellegrajzának kialakítása, VII. Az egyénítéshez szükséges részletformák | 119 |
| Háziállatok jellegrajzának kialakítása. (A ló és mozgása) | 121 |
| Háziállatok jellegrajzának kialakítása. (Önálló feladat) | 123 |
| Összefoglalás | 124 |
| Pedagógiai rajz | |
| A pedagógiai rajz fogalma, célja | 126 |
| A pedagógiai rajz tartalma | 127 |
| A pedagógiai rajz formája | 128 |
| Első feladatcsoport | 131 |
| Függőleges és vízszintes egyenesekkel rajzolható formák | 131 |
| Ferde egyenesekkel rajzolható formák | 137 |
| Körformák | 142 |
| Ívelő és kígyózó vonalakkal rajzolható formák | 146 |
| Ívelő és kígyózó vonalakkal rajzolható szimmetrikus formák | 149 |
| Második feladatcsoport | 153 |
| Gömb, gömbölyded formák. Henger és korong | 158 |
| Kör, valamint henger osztása és csonkolása | 162 |
| Keskeny lapok, lemezek többszörös térbeli hajlása | 165 |
| Egymásba hatoló formák | 169 |
| Egymásba hatoló formák további tanulmányozása | 174 |
| Egymásba hatoló formák további tanulmányozása | 174 |
| Körvonalalkotó és testalkotó váltakozásaa a formák fordulásainál | 177 |
| Vetületi és szemléltető vetületi ábrázolása | 181 |
| Ferdeszögű szemléltető vetületi ábrázolás | 186 |
| Ferdeszögű szemléltető vetületi ábrázolás és a rajzi metszet | 190 |
| Szemléltető vetületi ábrázolás | 192 |
| Szabad tér szemléltető vetületben | 194 |
| A térben szabadon kanyargó aszimmetrikus formák | 196 |
| Harmadik feladatcsoport | 199 |
| Különböző jellegű fák | 199 |
| Gyümölcsfák és gyümölcseik | 204 |
| Növénytani pedagógiai rajzok, I. | 207 |
| Növénytani pedagógiai rajzok, II. | 212 |
| Különböző jellegű madarak | 215 |
| A madarak mozgása | 219 |
| Az emberi alak | 219 |
| Az emberi alak mozgása, I. | 222 |
| Az emberi alak mozgása, II. (munkamozdulatok) | 234 |
| Az emberi alak mozgása, III. (játszó gyerekek) | 237 |
| Különböző jellegű emlős állatok | 239 |
| Különböző jellegű emlős állatok mozgása | 245 |
| Alacsonyabbrendű állatok | 251 |
| Belső tér távlati rajza | 253 |
| Külső tér távlati rajza | 255 |
| Falu és város képe | 257 |
| Az élettelen természet mozgásának ábrázolása | 260 |
| Függelék | |
| Betűvetés | 264 |
| Az írás fogalma és rövid története | 264 |
| A betű alakja, alakváltozás, annak okai és lehetőségei | 265 |
| A betűírás és a tanító munkája | 268 |
| A groteszk betű | 268 |
| 1. gyakorlat | 268 |
| 2. gyakorlat | 270 |
| 3. gyakorlat | 270 |
| 4. gyakorlat | 272 |
| 5. gyakorlat | 274 |
| 6. gyakorlat | 274 |
| 7. gyakorlat | 275 |
| Az antikva | 275 |
| 1. gyakorlat | 275 |
| 2. gyakorlat | 275 |
| 3. gyakorlat | 276 |
| Népművészetünk áttekintése | 278 |
| Népművészetünk tanulmányozásának célja | 278 |
| A népművészet fogalma | 278 |
| Áttekintés | 279 |
| Népi építkezés | 279 |
| Bútor, fafaragás | 281 |
| Népviselet | 287 |
| Szőttes, hímzés | 288 |
| Cserepesség | 291 |
| Összefoglalás | 291 |
| Vázlatgyűjtés | 294 |
| Iskolai szemléltető agitáció | 295 |
| Iskolai faliújság | 295 |
| Iskolai plakát | 296 |
| Az iskola (osztály) díszítése | 296 |
| Feladatok szövegmegoldásokra, a népművészet alkalmazására, az iskolai szemléltető agitációra | 298 |
| Jegyzetek | 301 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.