| A sorozat jelölései | 4 |
| Bevezető a bővített kiadáshoz | 5 |
| A számítógépek története | 6 |
| Mechanikus eszközök | 7 |
| Elektromechanikai eszközök | 12 |
| Elektronikus eszközök | 14 |
| Alapfogalmak | 18 |
| Az informatika kialakulása | 18 |
| Az információ fogalma | 19 |
| Az információ mérése | 19 |
| Kódolás és dekódolás | 20 |
| UNICODA | 21 |
| Titkosítás | 23 |
| A prímszámkód titkosítási módszer | 23 |
| Az adat fogalma | 24 |
| A számítógép alkalmazása | 25 |
| Számítógépek matematikája | 26 |
| Számrendszerek közti átváltás | 28 |
| Visszaírás | 29 |
| Számok és szövegek ábrázolása | 30 |
| Fixpontos vagy egész ábrázolás | 30 |
| Lebegőpontos ábrázolás | 31 |
| Alfanumerikus jelek ábrázolása | 32 |
| A matematikai logika alapjai | 33 |
| Logikai kapuk | 33 |
| Negáló kapu (NOT) | 33 |
| Vagy kapu (OR) | 34 |
| És kapu (AND) | 34 |
| Kizáró vagy kapu (XOR) | 35 |
| Boole-algebra tételei | 35 |
| Alapkapcsolások | 36 |
| A hardver | 39 |
| Osztályozási szempontok | 39 |
| Szuperszámítógépk | 40 |
| Mainframe számítógépke | 41 |
| Kisszámítógépek | 41 |
| Mikroszámítógépk | 41 |
| Mikroszámítógépek fő részei | 42 |
| Az IBM PC logikai szerkezete | 44 |
| Processzor típusok | 46 |
| Társprocesszor (Koprocesszor) | 47 |
| Memória típusok | 48 |
| Buszok | 49 |
| A számítógép egyszerűsített működése | 50 |
| Perifériák | 51 |
| Billentyűzet | 51 |
| Monitor | 54 |
| Projektor | 56 |
| Grafikus kártyák | 56 |
| Nyomtató (printer) | 57 |
| Plotter | 60 |
| Digitalizáló | 60 |
| Egér (mouse) | 61 |
| Fényceruza | 62 |
| Háttértárak | 62 |
| Mágnesszalagos tár (Streamer) | 62 |
| Cserélhető mágneslemezes tár | 62 |
| Fix vagy merevlemezes tár | 64 |
| Optikai tár | 65 |
| Holografikus tárak | 66 |
| Hangkártya | 66 |
| Modem | 67 |
| Webkamera | 67 |
| A virtuális világ eszközei | 68 |
| Energiaellátás | 68 |
| Perifériák elnevezései | 69 |
| Számítástechnika a mindennapokban | 70 |
| A másológép | 70 |
| Faxkészülék | 70 |
| Egybeiroda | 71 |
| Mobiltelefon | 71 |
| Kékfog | 72 |
| Audio CD | 72 |
| MiniDisc | 73 |
| Zsebzenegép | 73 |
| Digitális fényképezés | 74 |
| Intelligens eszközök | 74 |
| Szoftver | 76 |
| Szoftvertípusok | 76 |
| Operációs rendszerek osztályozása | 78 |
| Operációs rendszerek | 83 |
| Operációs rendszerek szolgáltatásai | 83 |
| Az MS-DOS főbb részei | 84 |
| Fájlnév megadása az MS-DOS-ban | 85 |
| Lemezkezelés | 85 |
| A lemez használata és tárolási módja | 88 |
| Fizikai szerkezet | 88 |
| Logikai szerkezet | 88 |
| Mit tartunk a lemezeken? | 91 |
| Fájlkezelés | 93 |
| Könyvtárkezelés | 95 |
| Rendszerbeállítások | 97 |
| Fontosabb DOS parancsok | 98 |
| Lemezkezelés | 98 |
| Könyvtárkezelés | 98 |
| Állománykezelés | 99 |
| Egyéb parancsok | 99 |
| Microsoft DOS története | 99 |
| Grafikus felhasználói felület | 103 |
| Felhasználói felület | 103 |
| Windows 3.1 fontosabb elemei | 106 |
| Rendszerablak | 106 |
| Játékok ablak | 109 |
| Újabb grafikus felületek | 110 |
| Hálózatok | 111 |
| Kiterjedtség | 111 |
| Internet, a világméretű hálózat | 111 |
| Szolgáltatási protokollok | 113 |
| URL | 114 |
| CGI | 114 |
| A hét rétegű hálózati modell | 114 |
| A hálózat elemei | 117 |
| Topológiák | 118 |
| Protokoll | 119 |
| Adattovábbítási módszerek | 121 |
| Kapcsolóelemek | 122 |
| Domain név megadása | 122 |
| A hálózatok kialakulása | 123 |
| Tűzfal | 125 |
| A helyi hálózat felépítése | 126 |
| Novell Netware | 127 |
| Bejelentkezés | 127 |
| Felhasználói jogok | 128 |
| Fájl és könyvtár attribútumok | 129 |
| Fájl attribútumok | 130 |
| Könyvtár attribútomok | 131 |
| Kapcsolat a többi felhasználóval | 131 |
| Nyomtatás | 132 |
| Módosított alapparancsok | 133 |
| Fontosabb hálózati parancsok | 134 |
| UNIX | 136 |
| A fő alkotórészek | 137 |
| Alapismeretek | 137 |
| Levelezés | 138 |
| A burok | 139 |
| A fájlrendszer parancsai | 140 |
| Fájlnév rövidítések | 141 |
| Könyvtárkezelés | 141 |
| Kimenet-bemenet átirányítás | 143 |
| Csövek (pipes) | 143 |
| Folyamatok | 144 |
| A burok metakarakterei | 144 |
| Engedélyek | 145 |
| X-WINDOW | 146 |
| A LINUX, a gondolat továbbélése | 147 |
| A programozás alapjai | 149 |
| Programozási nyelvek | 149 |
| A program életútja | 150 |
| Feladatkitűzés | 150 |
| Specifikáció | 151 |
| Algoritmustervezés | 152 |
| Kódolás | 152 |
| Helyességigazolás | 153 |
| Tesztelés | 154 |
| Dokumentálás | 155 |
| Átadás | 155 |
| Karbantartás | 156 |
| Cocomo | 156 |
| Fejlesztési modellek | 157 |
| A szorzótényezők értékei | 157 |
| Algoritmus-leírás | 159 |
| Mondatszerű leírás | 159 |
| Folyamatábra (blokkdiagram) | 162 |
| Struktogram | 164 |
| Struktúra diagram | 167 |
| Összehasonlító példa | 169 |
| Adatszerkezetek | 171 |
| Elemi adattípusok | 171 |
| Egész szám | 171 |
| Valós szám | 172 |
| Logikai érték | 172 |
| Karakter | 173 |
| Összetett adattípusok | 173 |
| Tömb | 173 |
| Füzér (string) | 173 |
| Lista | 173 |
| Verem | 176 |
| Sor | 177 |
| bináris fa | 178 |
| Bináris keresőfa | 181 |
| Keresés algoritmusa bináris keresőfábab | 182 |
| Elemi algoritmusok | 183 |
| Elemek összegzése | 183 |
| Adott tulajdonság keresése | 183 |
| Kiválasztás | 183 |
| Maximum kiválasztása | 184 |
| Megszámlálás | 184 |
| Keresések | 184 |
| Lineáris keresés | 185 |
| Logaritmikus keresés | 185 |
| Kiválogatás | 186 |
| Rendezések | 186 |
| Minimum-elven alapuló rendezés | 186 |
| Buborék rendezés | 187 |
| Rendezés a módosított buborék-elv alapján | 187 |
| Beszúrásos rendezés | 188 |
| Shell rendezés | 189 |
| Gyors (quick) rendezés | 190 |
| Fésűs egyesítés | 191 |
| Visszalépéses algoritmus | 191 |
| A Pascal-nyelv | 193 |
| Alapjelek | 193 |
| Azonosító | 193 |
| Szabványos azonosító | 193 |
| Kulcsszavak | 194 |
| Elhatároló jelek | 194 |
| Adattípusok | 194 |
| Számok | 195 |
| Egész számok | 195 |
| Valós számok | 195 |
| Füzér | 195 |
| Logikai változó | 196 |
| Kommentár | 196 |
| Program felépítése | 196 |
| Főprogram | 196 |
| Deklarációk | 196 |
| Címkék | 196 |
| Konstansok | 196 |
| Típusok | 197 |
| Egyéb egyszerű típusok | 197 |
| Változók megadása | 197 |
| Eljárások | 197 |
| Függvények | 198 |
| Utasítások | 198 |
| Üres utasítás | 198 |
| Értékadás | 198 |
| Összetett utasítások | 199 |
| Utasítás sorozat | 199 |
| Kiválasztások | 199 |
| Ismétlési szerkezetek | 199 |
| Standard belső eljárások és függvények | 200 |
| Standard input/output eljárások | 201 |
| Lemezfájl-kezelő eljárások | 202 |
| Függvények és eljárások | 203 |
| Aritmetikai függvények | 203 |
| Szöveges eljárások és függvények | 205 |
| Konverziós függvények és eljárások | 206 |
| A 3.0 verzió grafikai utasításai | 206 |
| Katica grafika | 208 |
| Egér használata | 210 |
| Nagyfelbontású grafika | 211 |
| Összetett típusok | 212 |
| Stringtípus | 212 |
| Tömbtípus | 213 |
| Halmaz | 213 |
| Rekord típus | 213 |
| File típus | 214 |
| Pointer (mutató) típus | 214 |
| Műveletek és relációk (operátorok) | 216 |
| Aritmetikai operátorok | 216 |
| Logikai operátorok | 217 |
| Halmaz operátorok | 218 |
| String operátor | 218 |
| Pointer operátorok | 218 |
| Reláció operátorok | 219 |
| Összehasonlító relációk | 219 |
| Halmaz típusú relációk | 219 |
| Prolog | 220 |
| A nyelv felépítése | 220 |
| A prolog kiértékelési stratégiája | 221 |
| Programszerkezet | 221 |
| Változók megadása | 224 |
| Klasszikus programozási tételek | 224 |
| Elemkeresés | 224 |
| Minimum keresés | 226 |
| Összegzés | 227 |
| Lista műveletei | 228 |
| Új elem felvétele a listába | 228 |
| Elem törlése listából | 228 |
| Két lista egyesítése | 229 |
| Rendezések | 229 |
| Permutálásos rendezés | 230 |
| Logikai feladatok | 231 |
| Hanoi torony | 231 |
| Pénzváltás | 232 |
| Assembly | 233 |
| Címzésmódok | 233 |
| Regiszterek | 234 |
| Jelzőbit (flag) | 235 |
| Assembly utasítások | 235 |
| Utasítás végrehajtása | 237 |
| Szövegszerkesztés | 240 |
| Szövegegységek | 240 |
| A szerkesztés lépései | 241 |
| A lap és a bekezdés jellemzői | 242 |
| Műveletek a dokumentummal | 243 |
| Körlevél | 243 |
| Megjelenítés | 245 |
| Előadás, referátum készítése | 246 |
| HTML | 250 |
| HTML alaputasítások | 250 |
| Képek beillesztése | 252 |
| Jó tanácsok html lap készítőknek | 253 |
| A HTML jövője | 253 |
| Adatbázis-kezelés | 255 |
| Alapfogalmak | 256 |
| Adattípusok | 257 |
| Műveletek táblázatokkal | 258 |
| Jogok | 259 |
| Felhasználói jogok | 259 |
| Adatmodellek | 260 |
| Adatvédelem és biztonság | 261 |
| Az adatbázis-tervezés fő lépései | 262 |
| Adatmodell készítése | 262 |
| SQL | 267 |
| Alapfogalmak | 267 |
| Adattípusok | 267 |
| Utasítások | 268 |
| Adatdefiníciós utasítások | 269 |
| Adatkarbantartó utasítások | 270 |
| Speciális beágyazott utasítások | 273 |
| Táblázatkezelés | 175 |
| Alapfogalmak | 275 |
| Táblázatkezelő függvények | 276 |
| Adatok grafikus megjelenítése | 277 |
| CAD/CAM | 281 |
| Alkalmazási területek | 283 |
| A CAD programnyelv elemei | 283 |
| Megjelenítési módok | 284 |
| Térinformatika | 285 |
| Játékok | 288 |
| Játéktípusok | 290 |
| Tömörítés | 296 |
| Huffman-kódolás | 296 |
| Képtömörítés | 297 |
| JPEG | 298 |
| GIF | 298 |
| Vírusok | 299 |
| A vírusfertőzés felismerése és hárítása | 299 |
| Megelőzési módszerek | 301 |
| Vírusok csoportosítása | 302 |
| Programférgek | 302 |
| Trójai programok | 302 |
| Önszaporító vírusok | 302 |
| Makrovírusok | 303 |
| Tárgymutató | 305 |