| A sorozat jelölései | 4 |
| Bevezető | 5 |
| A számítógépek története | 6 |
| Mechanikus eszközök | 7 |
| Elektromechanikai eszközök | 12 |
| Elektronikus eszközök | 14 |
| Alapfogalmak | 18 |
| Az informatika kialakulása | 18 |
| Az információ fogalma | 19 |
| Az információ mérése | 20 |
| Kódolás és dekódolás | 22 |
| Titkosítás | 22 |
| A prímszámkód titkosítási módszer | 23 |
| Az adat fogalma | 24 |
| A számítógép alkalmazása | 25 |
| Számítógépek matematikája | 25 |
| Számrendszerek közti átváltás | 27 |
| Visszaírás | 28 |
| Számok és szövegek ábrázolása | 29 |
| Fixpontos vagy egész ábrázolás | 29 |
| Lebegőpontos ábrázolás | 30 |
| Alfanumerikus jelek ábrázolása | 31 |
| A matematikai logika alapjai | 32 |
| Logikai kapuk | 32 |
| Negáló kapu (NOT) | 32 |
| És kapu (AND) | 33 |
| Kizáró vagy kapu (XOR) | 34 |
| Boole-algebra tételei | 34 |
| Alapkapcsolások | 35 |
| A hardver | 38 |
| Osztályozási szempontok | 38 |
| Szuperszámítógépk | 39 |
| Mainframe számítógépke | 39 |
| Kisszámítógépek | 39 |
| Mikroszámítógépk | 40 |
| Mikroszámítógépek fő részei | 40 |
| Az IBM PC logikai szerkezete | 42 |
| Processzor típusok | 44 |
| Társprocesszor (Koprocesszor) | 45 |
| Memória típusok | 45 |
| Buszok | 46 |
| A számítógép egyszerűsített működése | 47 |
| Perifériák | 47 |
| Billentyűzet | 47 |
| Monitor | 50 |
| Nyomtató (printer) | 52 |
| Plotter | 55 |
| Digitalizáló | 55 |
| Egér (mouse) | 56 |
| Fényceruza | 57 |
| Háttértárak | 57 |
| Mágnesszalagos tár (Streamer) | 57 |
| Cserélhető mágneslemezes tár | 59 |
| Fix vagy merevlemezes tár | 60 |
| Optikai tár | 60 |
| Hangkártya | 61 |
| Modem | 61 |
| Perifériák elnevezései | 62 |
| Irodai eszközök | 62 |
| Másológépek | 62 |
| Faxkészülékek | 63 |
| Kombinált irodai eszközök | 64 |
| Szoftver | 64 |
| Szoftvertípusok | 66 |
| Operációs rendszerek osztályozása | 71 |
| Operációs rendszerek | 71 |
| Operációs rendszerek szolgáltatásai | 72 |
| Lemezkezelés | 74 |
| Mit tartunk a lemezeken? | 75 |
| Fájlkezelés | 77 |
| Könyvtárkezelés | 79 |
| Rendszerbeállítások | 80 |
| Az MS-DOS főbb részei | 81 |
| Fájlnév megadása | 84 |
| Könyvtárkezelő parancsok | 84 |
| Lemezkezelés | 85 |
| Állománykezelő parancsok | 89 |
| A lemez használata és tárolási módja | 89 |
| Fizikai szerkezet | 90 |
| Logikai szerkezet | 93 |
| Fontosabb DOS parancsok | 93 |
| Lemezkezelés | 93 |
| Könyvtárkezelés | 93 |
| Állománykezelés | 94 |
| Egyéb parancsok | 94 |
| A Microsoft DOS története | 94 |
| Windows | 98 |
| Windows 3.1 alapelemek és fogalmak | 98 |
| Ablakok és ikonok | 99 |
| Rendszerablakok | 99 |
| Kellékek ablak | 102 |
| Játék ablak | 104 |
| Magyar nyelvű Microsoft alkalmazások | 104 |
| Újabb grafikus felületek | 106 |
| Hálózatok | 108 |
| Kiterjedtség | 108 |
| Internet, a világméretű hálózat | 108 |
| A hét rétegű hálózati modell | 110 |
| A hálózat elemei | 113 |
| Topológiák | 113 |
| Protokoll | 115 |
| Adattovábbítási módszerek | 116 |
| Kapcsolóelemek | 117 |
| A hálózatok kialakulása | 117 |
| Novel Netware | 120 |
| Bejelentkezés | 120 |
| Felhasználói jogok | 121 |
| Fájl és könyvtár attribútumok | 122 |
| Fájl attribútumok | 123 |
| Könyvtár attribútumok | 124 |
| Kapcsolat a többi felhasználóval | 124 |
| Nyomtatás | 125 |
| Módosított alapparancsok | 126 |
| Fontosabb hálózati parancsok | 127 |
| Unix | 129 |
| A fő alkotórészek | 130 |
| Alapismeretek | 130 |
| Levelezés | 131 |
| A burok | 132 |
| A fájlrendszer parancsai | 133 |
| Fájlnév rövidítések | 134 |
| Könyvtárkezelés | 134 |
| Kimenet-bemenet átirányítás | 136 |
| Csövek (pipes) | 136 |
| Folyamatok | 137 |
| A burok metakarakterei | 137 |
| Engedélyek | 138 |
| X-Window | 139 |
| A Linux, a gondolat továbbélése | 140 |
| A programozás alapjai | 142 |
| Programozási nyelvek | 142 |
| A program életútja | 143 |
| Feladatkitűzés | 143 |
| Specifikáció | 144 |
| Algoritmustervezés | 145 |
| Kódolás | 145 |
| Helyességigazolás | 146 |
| Tesztelés | 147 |
| Dokumentálás | 148 |
| Átadás | 148 |
| Karbantartás | 149 |
| Cocomo | 149 |
| Fejlesztési modellek | 150 |
| A szorzótényezők értékei | 150 |
| Algortimus-leírás | 152 |
| Mondatszerű leírás | 152 |
| Folyamatábra (blokkdiagram) | 155 |
| Struktogram | 157 |
| Struktúra diagram | 160 |
| Összehasonlító példa | 162 |
| Adatszerkezetek | 164 |
| Elemi adattípusok | 164 |
| Egész szám | 164 |
| Valós szám | 165 |
| Logikai érték | 165 |
| Karakter | 166 |
| Összetett adattípusok | 166 |
| Tömb | 166 |
| Füzér (String) | 166 |
| Lista | 166 |
| Verem | 169 |
| Sor | 170 |
| Bináris fa | 171 |
| Bináris keresőfa | 174 |
| Keresés algoritmusra bináris keresőfában | 175 |
| Elemi algoritmusok | 176 |
| Elemek összegzése | 176 |
| Adott tulajdonság keresése | 176 |
| Kiválasztás | 176 |
| Maximum kiválasztása | 177 |
| Megszámlálás | 177 |
| Keresések | 177 |
| Lineáris keresés | 178 |
| Logaritmikus keresés | 178 |
| Kiválogatás | 179 |
| Rendezések | 179 |
| Minimum-elven alapuló rendezés | 179 |
| Buborék rendezés | 180 |
| Rendezés a módosított buborék-elv alapján | 180 |
| Beszúrásos rendezés | 181 |
| Shell rendezés | 182 |
| Gyors (quick) rendezés | 183 |
| Fésűs egyesítés | 184 |
| Visszalépéses algoritmus | 184 |
| A Pascal nyelv | 186 |
| Alapjelek | 186 |
| Azonosító | 186 |
| Szabványos azonosító | 186 |
| Kulcsszavak | 187 |
| Elhatároló jelek | 187 |
| Adattípusok | 187 |
| Számok | 188 |
| Egész számok | 188 |
| Valós számok | 188 |
| Füzér | 188 |
| Logikai változó | 189 |
| Kommentár | 189 |
| Program felépítése | 189 |
| Főprogramok | 189 |
| Deklaráció | 189 |
| Címkék | 189 |
| Konstansok | 190 |
| Típusok | 190 |
| Egyéb egyszerű típusok | 190 |
| Változók megadása | 191 |
| Eljárások | 191 |
| Függvények | 191 |
| Utasítások | 191 |
| Üres utasítás | 191 |
| Értékadás | 191 |
| Összetett utasítások | 192 |
| Utasítás sorozat | 192 |
| Kiválasztások | 192 |
| Ismétlési szerkezetek | 192 |
| Standard belső eljárások és függvények | 193 |
| Standard input/output eljárások | 194 |
| Lemezfájl-kezelő eljárások | 195 |
| Függvények és eljárások | 196 |
| Aritmetikai függvények | 196 |
| Szöveges eljárások és függvények | 198 |
| Konverziós függvények és eljárások | 198 |
| A 3.0 verzió grafikai utasításai | 199 |
| Katica grafika | 199 |
| Egér használata | 201 |
| Nagyfelbontású grafika | 203 |
| Összetett típusok | 204 |
| Stringtípus | 205 |
| Tömbtípus | 205 |
| Halmaz | 206 |
| Rekord típus | 206 |
| File típus | 206 |
| Pointer (mutató) típus | 207 |
| Műveletek és relációk (operátorok) | 207 |
| Aritmetikai operátorok | 209 |
| Logikai operátorok | 209 |
| Halmaz operátorok | 210 |
| String operátorok | 211 |
| Reláció operátorok | 211 |
| Összehasonlító reálciók | 211 |
| Halmaz típusú relációk | 212 |
| Prolog | 213 |
| A nyelv felépítése | 213 |
| A prolog kiértékelési stratégiája | 214 |
| Programszerkezet | 214 |
| Változók megadása | 217 |
| Klasszikus programozási tételek | 217 |
| Elemkeresés | 219 |
| Minimum keresés | 220 |
| Összegzés | 221 |
| Lista műveletei | 221 |
| Új elem felvétele a listába | 221 |
| Elem törlése listából | 222 |
| Két lista egyesítése | 222 |
| Rendezések | 223 |
| Permutálásos rendezés | 224 |
| Logikai feladatok | 224 |
| Hanoi torony | 224 |
| Pénzváltás | 225 |
| Assembly | 226 |
| Címzésmódok | 226 |
| Regiszterek | 227 |
| Jelzőbit (flag) | 228 |
| Assembly utasítások | 228 |
| Utasítás végrehajtása | 230 |
| Szövegszerkesztés | 233 |
| Szövegegységek | 233 |
| A szerkesztés lépései | 234 |
| A lap és a bekezdés jellemzői | 235 |
| Műveletek a dokumentumokkal | 236 |
| Körlevél | 236 |
| Formalevél | 238 |
| HTML | 240 |
| HTML alaputasítások | 240 |
| Képek beillesztése | 242 |
| Jó tanácsok a html lap készítőknek | 243 |
| Adatbázis-kezelés | 244 |
| Alapfogalmak | 245 |
| Adattípusok | 246 |
| Műveletek táblázatokkal | 247 |
| Jogok | 248 |
| Felhasználói jogok | 248 |
| Adatmodellek | 249 |
| Az adatbázis-tervezés fő lépései | 250 |
| Adatmodell készítése | 250 |
| SQL | 255 |
| Alapfogalmak | 255 |
| Adattípusok | 255 |
| Utasítások | 256 |
| Adatdefiníciós utasítások | 257 |
| Adatkarbantartó utasítások | 258 |
| Speciális beágyazott utasítások | 261 |
| Táblázatkezelés | 263 |
| Alapfogalmak | 263 |
| Táblázatkezelő függvények | 264 |
| Adatok grafikus megjelenítése | 265 |
| CAD/CAM | 269 |
| Alkalmazási területek | 271 |
| A CAD programnyelv elemei | 271 |
| Megjelenítési módok | 272 |
| Térinformatika | 273 |
| Játékok | 276 |
| Játéktípusok | 278 |
| Vírusok | 284 |
| A vírusfertőzés felismerése és hárítása | 284 |
| Megelőzési módszerek | 286 |
| Vírusok csoportosítása | 287 |
| Programférgek | 287 |
| Trójai programok | 287 |
| Önszaporító vírusok | 287 |
| Tárgymutató | 289 |