A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelemtudomány-Történelemtanítás

A történelemtanárok nyári akadémiája 1974. július 1-9. Keszthely

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar történelmi Társulat, az Országos Pedagógiai Intézet és a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat immár kilencedszer rendezte meg a Történelemtanárok Nyári Akadémiáját, ez alkalommal... Tovább

Előszó

A Magyar történelmi Társulat, az Országos Pedagógiai Intézet és a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat immár kilencedszer rendezte meg a Történelemtanárok Nyári Akadémiáját, ez alkalommal Keszthelyen 1974. július 1-9. között. Ezeknek a két évenként ismétlődő nyári akadémiáknak a programjai hagyományosan két kérdéskör köré koncentrálódnak: a tudomány új eredményeibe és a tantárgypedagógia időszerű kérdéseibe adnak betekintést. Ez alkalommal is így volt ez, egyrészt a 20. századra vonatkozó történelemkutatás nagy átfogó kérdéseiről adtak vezető történészeink áttekintést, mozgalmas századunkat világították meg különböző aspektusokból. Jórészt a tudomány olyan új eredményeit bemutatva, amit még nyomtatásban nem olvashatnak az érdeklődők. Másrészt a tantárgypedagógia, benne elsősorban a tanításmódszertan legaktuálisabb kérdései kerültek napirendre, hazai és külföldi szakemberek interpretálásában. A nyári akadémia tematikája azonban ez alkalommal kibővült. A tudomány és a tantárgypedagógia új eredményei mellett helyet kaptak az átfogóbb kultúr- és iskolapolitikai kérdések, azok az általános problémák, amelyekbe a történelemtanítás eredményei és gondjai tagozódnak bele az egész és a rész viszonyában. A nyári akadémia rendezőbizottsága természetesnek tartotta, hogy az iskolai élet megújulásának az MSZMP KB 1972. évi júniusi határozatában megjelölt folyamatában, s az ott megjelölt irányokban kell fejleszteni a történelemtanítást. Ehhez a nagy munkához kívánt ez a rendezvény is segítséget nyújtani. A rendezőségnek ezt a szándékát a közel két és félszáznyi résztvevő megértette. Ezt bizonyítja többek között ennek a kötetnek a kiadása is. Vissza

Tartalom

Előszó7
A 20. század történetéből
Berend T. Iván: A világgazdaság 20. századi fejlődési tendenciái és Magyarország13
berényi Tibor: A nemzetközi munkásmozgalom főbb problémái a századfordulótól a II. világháborúig20
Incze Miklós: A nemzetközi bizottság problémái a 20. századi európai történelemben29
Ránki György: Az összehasonlító történetírás problémái40
Társadalom - Iskola - Történelemtanítás
Hanga Mária: Az oktatáspolitikai határozatok megvalósításának tapasztalatairól53
Ferge Zsuzsa: Társadalmi célok és társadalmi meghatározottságok közötti feszültségek az iskolában61
Vadász Sándor: A munkások között folytatott történelmi ismeretterjesztés néhány kérdése73
Történelemszemlélet - történelemtanítás
Vass Henrik: A történelem emberformáló szerepéről83
Szabolcs Ottó: Történelemtudomány - történelemtanítás87
Unger Mátyás: Történelemtanításunk az egyetemi írásbeli felvételi vizsgák tükrében91
Tantárgypedagógia - módszerek - eszközök
Balázs Györgyné: A tantárgypedagógia időszerű kérdései99
Szebenyi Péter: A korszerű történelemtanítás feltételei, céljai és eszközei107
Filla István: Sajátos problémák és megoldások a dolgozók iskoláiban113
Huszár János: Beszámoló a V. Nemzetközi Történelemtanítási Szimpóziumról119
Történelemtanítás külföldön
P. V. Gora: A történelemórák képzési-nevelési céljai és azok megvalósításának útja135
H. Wermes: Történelemtanítási kísérletek a lipcsei egyetemen142
Gaál György: A történelemtanítás időszerű kérdései Jugoszláviában145
K. Augustynek: Az önálló otthoni munka módszer-modelljének kialakítása152
J. Rulka: A lengyel ifjúság történelmi tudatáról156
A vándorgyűlés előadói160
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv