A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sandro Botticelli

Szerkesztő
Fordító
Róla szól
Grafikus

Kiadó: Ventus Libro Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott keménykötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 23 cm
ISBN: 978-963-9701-09-0
Megjegyzés: Színes reprodukciókkal gazdagon illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Botticelli mindig is előkelő helyet foglalt el kora itáliai művészei között, ugyanakkor a műértők sokáig nem tulajdonítottak kiemelkedő jelentőséget életművének. A kortársak már életében nagy... Tovább

Előszó

Botticelli mindig is előkelő helyet foglalt el kora itáliai művészei között, ugyanakkor a műértők sokáig nem tulajdonítottak kiemelkedő jelentőséget életművének. A kortársak már életében nagy tisztelettel beszéltek a művészről és műveiről, anélkül hogy kiemelték volna tehetségét a többi mesterhez képest. Ugyanez mondható el a korszak irodalmi forrásmunkáiról is (F. Albertini: Memoriale; A. Billi: „Libro"; Anonimo Gaddiano). Később művészetének varázsa egyre inkább megkopni látszik. Még a XIX. században is, amikor a régi olasz mesterek iránti érdeklődés fokozatosan újra élénkülni kezdett, a műértő közönség inkább Perugino fanatikus vallásossága és szigorú ábrázolásmódja, semmint Botticelli művei iránt lelkesedett. A reneszánsz művészet lelkes csodálója, Jacob Burckhardt sem helyezte vissza a firenzei kortársak által megelőlegezett helyre Botticellit, és Cicerone című művében művészi erényei helyett sokkal inkább gyengeségeit domborította ki:
„Botticelli nem tudott felérni saját ambícióihoz. Az életet és az érzelmeket szerette egyetlen viharos mozdulattal felvázolni, és gyakran ügyefogyott sietséggel dolgozott. A szépségideál, melynek elérésére vágyott, belemerevedett egy visszatérő, messziről felismerhető arctípus ábrázolásába, amelyet itt-ott igen bájosan, ám sok helyütt inkább egyfajta darabossággal fest meg, anélkül hogy életet lehelne bele". Az itáliai festészet történetéről szóló munkájában G. B. Cavalcaselle még ennél is leereszkedőbb hangnemben beszél Botticelliről, akit messze földije, Domenico Ghirlandaio mögé rangsorol. Morelli szigorú kritikája hasonlóan igaztalanul marasztalja el Botticellit.
Elsőként az angol festők fordultak kitüntetett figyelemmel Botticelli munkássága felé. Miután a preraffaeliták - különösen Dante Gabriel Rosetti és Burne Jones - valóságos Botticelli-kultuszt építettek ki, a festő tekintélye látványosan nőni kezdett, és századunkban számtalan népszerűsítő monográfia és jó néhány alapvető tudományos munka született életművéről. Mára Botticelli képei a műkincspiac legértékesebb műalkotásai közé tartoznak. Botticelli életéről igen keveset tudunk. Vasari, az egyik legkimerítőbb forrásmunka szerzője szolgál ugyan néhány anekdotával, ám az azóta napvilágra került egyéb források tükrében kevéssé tűnnek hitelt érdemlőnek állításai mind a művészről, mind műveiről. Éppen ezért elsősorban a művekre és értelmezésükre kell támaszkodnunk, amikor Botticelli munkásságát elemezzük, és csak ezek alapján próbálhatunk következtetni a művész személyiségére.
Természetesen a műveket sem árt némi távolsággal kezelni, különösen mivel a tanítványok és követők által szándékolt hűséggel reprodukált másolatok között kényes feladat teljes bizonyossággal megkülönböztetni a Botticelli kezétől származó alkotásokat. E termékeny életmű legszembetűnőbb vonása sajátos kettőssége, ami a hagyományos kompozíciós elemek és kötöttségek merev betartása, illetve az érzelemkifejezés rendkívüli felszabadultsága és ereje mögött ugyanakkor bonyolult szimbolikus tartalmak és a festő saját életére, illetve kortársaira történő számos konkrét utalás is felfejthető. Vissza

Tartalom

1. Fiatal férfi képmása, 1469 körül 4
2. Madonna a Gyermekkel és a kis Keresztelő
Szent Jánossal, 1470 6
3. Madonna a Gyermekkel és két angyallal,
1470 körül 7
4. Madonna a Gyermekkel (Rózsakertes Madonna),
1470 körül 9
5. Madonna a Gyermekkel, szeráfok koszorújában,
1469-1470 9
6. Madonna a Gyermekkel és öt angyallal
(Madonna del Magnificat), 1480-1481 10
7. Madonna a Gyermekkel és nyolc angyallal
(Raczinsky-tondo), 1478 körül 11
8. Szent Társalgás (Sant'Ambrogio oltárkép), 1470 körül .12
9. Holofernész holttestének megtalálása, 1469-1470 körül 14
10. Judit visszatér az asszír táborból, 1469-1470 körül 15
11. Giuliano de'Medici portréja, 1478-1480 16
12. Fiatal férfi képmása, 1483 körül 18
13. Férfiportré Cosimo de' Medici aranymedalionjával,
1474 körül 19
14. Férfiportré (Michele Marulo Tarcagniota képmása ?),
1490 körül 21
15. Hölgy portréja (Esmeralda Brandinelli képmása ?),
1470 körül 22
16. Fiatal nő képmása, 1475 körül 23
17. Lorenzo Turnabuoni a szabad művészetek előtt,
1484-1486 körül 24
18. Venus és a három Grácia megajándékoznak
egy fiatal nőt, 1484 25
19. Domenico Ghirlandaio: Szent Jeromos, 1480 26
20. Szent Ágoston a dolgozószobájában, 1480 27
21. Paliasz Athéné legyőzi a kentaurt, 1482 28
22. Krisztus megkísértése, 1481-1482 30
23. Mózes próbatételei, 1481-1482 31
24. Az Erő, 1470 körül 32
25. Madonna a Gyermekkel a két Szent János között
(Madonna Bárdi), 1484 34
26. Madonna a Gyermekkel (Könyves Madonna),
1483 körül 35
27. Koré és társainak megbüntetése, 1481-1482 37
28. Nastagio degli Onesti története. Negyedik epizód,
1483 körül 38
29. Nastagio degli Onesti története. Harmadik epizód,
1483 körül 39
30. Nastagio degli Onesti története. Első epizód,
1483 körül 40
31. Nastagio degli Onesti története. Második epizód,
1483 körül 41
32. Angyali üdvözlet, 1489-1490 42
33. Madonna a Gyermekkel és az őket imádó kis
Keresztelő Szent Jánossal, 1491-1493 43
34. A trónoló Madonna a Gyermekkel négy angyal
és hat szent között. 1487 44
35. Madonna a Gyermekkei és hat angyallal
(Gránátalmás Madonna), 1487 körül 45
36. A rágalom, 1494-1495 47
37. A tavasz (La Primavera), 1482 körül 48
38. Krisztus sírbatétele, 1490 körül 49
39. Mars és Venus, 1485 körül 50
40. Venus születése, 1485 körül 52
41. Szent Ágoston a dolgozószobájában, 1490-1494 54
42. Krisztus sírbatéteie, 1495 körül 55
43. Szent Jeromos utolsó áldozása, 1490 körül 57
44. Madonna a Gyermekkel és három angyallal, 1493 körül 58
45. A Gyermeket imádó Madonna, 1490 körül 59
46. A Gyermeket imádó Madonna és a kis Keresztelő
Szent János, 1477 körül 60
47. Madonna a Gyermekkel és az őt átölelő
kis Keresztelő Szent Jánossal, 1490-1495 62
48. A Szentháromság szentekkel, 1491-1493 63
49. Királyok imádása, 1466-1468 körül 65
50. Szűz Mária megkoronázása és négy szent,
1490-1492 66
51. Szimbolikus keresztrefeszítés, 1497 körül 67
52. Szent Sebestyén, 1474 68
53. A „misztikus" Krisztus születése, 1500 körül 70
54. Krisztus az Olajfák hegyén, 1500 körül 71
55. Judit Holofernész fejével, 1495-1500 72
56. Szent Zenobius három csodája, 1500-1505 körül 74
57. Szent Zenobius három csodája, 1500-1505 75
58. Szent Zenobius elhivatása, 1500-1505 76
59. Szent Zenobius utolsó csodája, 1500-1505 77
60. Királyok imádása, 1470-1475 78
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Sandro Botticelli Sandro Botticelli Sandro Botticelli Sandro Botticelli
Állapot:
1.780 Ft
1.330,-Ft 25
9 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv