1.034.869

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

C# jegyzet

C-sharp jegyzet

Szerző
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 286 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Általában ez az a rész, ahol a szerző bemutatkozik, kifejti a motivációit illetve köszönetet mond a környezete segítségéért. Nem fogok nagy meglepetést okozni, ez most is így lesz. Az elmúlt két... Tovább

Előszó

Általában ez az a rész, ahol a szerző bemutatkozik, kifejti a motivációit illetve köszönetet mond a környezete segítségéért. Nem fogok nagy meglepetést okozni, ez most is így lesz. Az elmúlt két évben, mióta a jegyzet létezik rengeteg levelet kaptam, különféle témában. Egy közös pont viszont mindegyikben volt: a levélírók egy idősebb emberre számítottak, számos esetben tanárnak gondoltak. Ez alapvetően nem zavar, sőt jól esik, hiszen ez is bizonyítja, hogy sikerült egy „érett", mindenki számára emészthető könyvet készítenem. Most viszont - abból az alkalomból, hogy a jegyzet életében ekkora esemény történt, úgy érzem ideje „hivatalosan" bemutatkoznom: Reiter István vagyok, 24 éves programozó. Bő tíz éve foglalkozom informatikával, az utóbbi hatot pedig már a „sötét" oldalon töltöttem. Elsődlegesen (vastag)kliens oldalra specializálódtam ez ebben a pillanatban a WPF/Silverlight kettőst jelenti - bár előbbi közelebb áll a szívemhez. Jelenleg - munka mellett - az ELTE Programtervező Informatikus szakán folytatok tanulmányokat. 2008-ban elindítottam szakmai blogomat a „régi" msPortal-on - ez ma a devPortal akadémiai szekciójaként szolgál - és ekkor született meg bennem egy kisebb dokumentáció terve, amely összefoglalná, hogy mit kell a C# nyelvről tudni. Elkezdtem írni, de az anyag egyre csak nőtt, terebélyesedett és végül megszületett a jegyzet első százegynéhány oldalas változata. A pozitív fogadtatás miatt folytattam az írást és néhány hónap után az eredeti, viszonylag összeszedett jegyzetből egy óriási, kaotikus, éppenhogy használható „massza" keletkezett. Ez volt az a pont, ahol lélekben feladtam az egészet, nem volt kedvem, motivációm rendberakni. Eltelt több mint fél év, megérkezett 2010 és elhatároztam, hogy - Újévi fogadalom gyanánt - feltámasztom a „szörnyeteget". Az eredeti jegyzet túl sokat akart, ezért úgy döntöttem, hogy kiemelem az alapokat - ez gyakorlatilag a legelső változat - és azt bővítem ki. Ez olyannyira jól sikerült, hogy közel háromszoros terjedelmet sikerült elérnem a kiinduláshoz képest.
Már csak egy dologgal tartozom, köszönetet kell mondjak a következőknek:
- Mindenkinek aki az elmúlt két évben tanácsokkal, kiegészítésekkel, javításokkal látott el.
- Mindenkinek aki elolvasta vagy el fogja olvasni ezt a könyvet, remélem tetszeni fog.
- A devPortal közösségének
- A Microsoft Magyarországnak Vissza

Tartalom

Bevezető.........................................9
1.1 A jegyzet jelölései....................................9
1.2 Jogi feltételek...............................................9
2 Microsoft .NET Framework.........................................10
2.1 A .NET platform..............................................................10
2.1.1 MSIL/CIL............................................................10
2.1.2 Fordítás és futtatás...........................................11
2.1.3 BCL.............................................................11
2.2 A C# programozási nyelv.............................................11
2.3 Alternatív megoldások..............................................12
2.3.1 SSCLI...................................................................12
2.3.2 Mono........................................................................12
2.3.3 DotGNU...........................................................13
3 "Hello C#!"...........................................................14
3.1 A C# szintaktikája............................................15
3.1.1 Kulcsszavak.................................................15
3.1.2 Megjegyzések.......................................................16
3.2 Névterek................................................17
4 Változók.....................................................................18
4.1 Deklaráció és definíció......................................................18
4.2 Típusok........................................................18
4.3 Lokális és globális változók..............................20
4.4 Referencia- és értéktípusok..........................20
4.5 Referenciák.............................................................22
4.6 Boxing és unboxing.......................................23
4.7 Konstansok...................................................25
4.8 A felsorolt típus........................................................25
4.9 Null típusok......................27
4.10 A dinamikus típus............................................28
5 Operátorok...........................................................30
5.1 Operátor precedencia.............................................30
5.2 Ertékadó operátor....................................................31
5.3 Matematikai operátorok......................................................32
5.4 Relációs operátorok........................................................32
5.5 Logikai és feltételes operátorok........................................33
5.6 Bit operátorok.................................................36
5.8 Egyéb operátorok........................................................40
6 Vezérlési szerkezetek..........................................................42
6.1 Szekvencia...................................................................42
6.2 Elágazás......................................................................42
6.3 Ciklus..................................................................45
6.3.1 Yield........................................................50
6.3.2 Párhuzamos ciklusok....................................................50
7 Gyakorló feladatok...................................................52
7.1 Szorzótábla.......................................................52
7.2 Számológép.........................................................55
7.3 Kő - Papír - Olló............................................................57
7.4 Számkitaláló játék.................................................59
8 Típuskonverziók............................................................64
8.1 Ellenőrzött konverziók.........................................64
8.2 Is és as..........................................................................65
8.3 Karakterkonverziók..................................................66
9 Tömbök................................................................67
9.1 Többdimenziós tömbök.................................................68
10 Stringek......................................................................71
10.1 Metódusok.............................................72
10.2 StringBuilder........................................................73
10.3 Reguláris kifejezések.........................................74
11 Gyakorló feladatok II......................................................77
11.1 Minimum- és maximumkeresés.............................77
11.2 Szigetek...................................................77
11.3 Átlaghőmérséklet............................................79
11.4 Buborékrendezés....................................................79
12 Objektum-orientált programozás - elmélet............................81
12.1 UML............................................81
12.2 Osztály....................................................81
12.3 Adattag és metódus...............................................82
12.4 Láthatóság..................................................82
12.5 Egységbezárás............................................83
12.6 Öröklődés..............................................................83
13 Osztályok......................................................................85
13.1 Konstruktorok...................................................86
13.2 Adattagok...............................................................89
13.3 Láthatósági módosítók..........................................90
13.4 Parciális osztályok..................................................90
13.5 Beágyazott osztályok.............................................92
13.6 Objektum inicializálók.............................................93
13.7 Destruktorok....................................................................93
13.7.1 IDisposable.............................................100
14 Metódusok.............................................................102
14.1 Paraméterek.................................................................104
14.1.1 Alapértelmezett paraméterek....................................109
14.1.2 Nevesített paraméterek.........................................110
14.2 Visszatérési érték.........................................110
14.3 Kiterjesztett metódusok...............................111
15 Tulajdonságok...............................................................113
16 Indexelők.............................................................115
17 Statikus tagok...........................................................117
17.1 Statikus adattag..............................................117
17.2 Statikus konstruktor........................................118
17.3 Statikus metódus........................................ ...............120
17.4 Statikus tulajdonság......................................120
17.5 Statikus osztály........................................................120
18 Struktúrák............................................................122
18.1 Konstruktor.........................................................122
18.2 Destruktor.............................................................123
18.3 Adattagok..............................................................124
18.4 Hozzárendelés......................................................124
18.5 Öröklődés..................................................................126
19 Gyakorló feladatok III...........................................................127
19.1 Faktoriális és hatvány...........................................127
19.2 Gyorsrendezés..........................................................128
19.3 Láncolt lista.................................................................130
19.4 Bináris keresőfa............................................................131
20 Öröklődés..............................................................136
20.1 Virtuális metódusok................................................138
20.2 Polimorfizmus...................................................140
20.3 Lezárt osztályok és metódusok........................141
20.4 Absztrakt osztályok................................................141
21 Interfészek...............................................................................144
21.1 Explicit interfészimplementáció..........................................146
21.2 Virtuális tagok....................................................147
22 Operátor kiterjesztés....................................................149
22.1 Egyenlőség operátorok....................................150
22.2 A ++/-- operátorok............................................... 151
22.3 Relációs operátorok....................................... 152
22.4 Konverziós operátorok................................................. 152
22.5 Kompatibilitás más nyelvekkel.........................................153
23 Kivételkezelés......................................................................154
23.1 Kivétel hierarchia..................................................156
23.2 Kivétel készítése....................................................156
23.3 Kivételek továbbadása............................................157
23.4 Finally blokk...............................................................'58
24 Gyakorló feladatok IV............................................................159
24.1 IEnumerator és IEnumerable.....................................159
24.2 IComparable és IComparer......................................161
24.3 Mátrix típus.....................................................................162
25 Delegate-ek...........................................................................164
25.1 Paraméter és visszatérési érték.....................................................167
25.2 Névtelen metódusok.........................................168
25. Események............................................................................169
26 Generikusok.........................................................................173
26.1 Generikus metódusok................................................173
26.2 Generikus osztályok...................................................174
26.3 Generikus megszorítások...................................................176
26.4 Öröklődés.........................................................................178
26.5 Statikus tagok................................................................178
26.6 Generikus gyűjtemények.....................................................178
26.6.1 List<T>...............................................................179
26.6.2 SortedList<T, U> és SortedDictionary<T, U>.................................................181
26.6.3 Dictionary<T, U>....................................................182
26.6.4 LinkedList<T>...................................................182
26.6.5 ReadOnlyCollection<T>...............................................183
26.7 Generikus interfészek, delegate -ek és események........................183
26.8 Kovariancia és kontravariancia...........................................184
Lambda kifejezések.....................................................186
27.1 Generikus kifejezések.......................................................186
27.2 Kifejezésfák.....................................................188
27.3 Lambda kifejezések változóinak hatóköre......................188
27.4 Névtelen metódusok kiváltása lambda kifejezésekkel.................189
28 Attribútumok.........................................................................191
29 Unsafekód...........................................................194
29.1 Fix objektumok......................................................196
29.2 Natív DLL kezelés................................................................197
30 Többszálú alkalmazások........................................................199
30.1 Application Domain -ek...............................................201
30.2 Szálak..........................................................................201
30.3 Aszinkron delegate-ek..................................................................202
30.3.1 Párhuzamos delegate hívás........................................................206
30.4 Szálak létrehozása.................................................207
30.5 Foreground és background szálak.......................................208
30.6 Szinkronizáció.....................................................209
30.7 ThreadPool....................................................213
31 Reflection.....................................................................216
32 Állománykezelés.............................................................218
32.1 Olvasás/írás fileból/fileba.........................................218
32.2 Könyvtárstruktúra kezelése......................................221
32.3 In-memory streamek.................................................223
32.4 XML........................................................................224
32.5 XML DOM.............................................................227
32.6 XML szerializáció..................................................229
33 Konfigurációs file használata...........................................231
33.1 Konfiguráció-szekció készítése.......................................232
34 Hálózati programozás...........................................................235
34.1 Socket........................................................................235
34.2 Blokk elkerülése...........................................241
34.3 Több kliens kezelése..............................................243
34.3.1 Select........................................................243
34.3.2 Aszinkron socketek.............................................245
34.3.3 Szálakkal megvalósított szerver.....................246
34.4 TCP és UDP.............................................249
35 LINQ To Objects................................................250
35.1 Nyelvi eszközök.................................................250
35.2 Kiválasztás.....................................................251
35.2.1 Projekció........................................................254
35.2.2 Let.............................................................255
35.3 Szűrés.............................................................255
35.4 Rendezés....................................................................257
35.5 Csoportosítás................................258
35.5.1 Null értékek kezelése.................................................260
35.5.2 Összetett kulcsok...........................................................260
35.6 Listák összekapcsolása....................................................262
35.7 Outerjoin.................................................................2.63
35.8 Konverziós operátorok.....................................................264
35.9 „Element" operátorok...........................................266
35.10 Halmaz operátorok................................................267
35.11 Aggregát operátorok................................................268
35.12 PLINQ - Párhuzamos végrehajtás....................................269
35.12.1 Többszálúság vs. Párhuzamosság...........................269
35.12.2 Teljesítmény...................................................269
35.12.3 PLINQ a gyakorlatban...........................................270
35.12.4 Rendezés...................................................273
35.12.5 AsSequential......................................................274
36 Visual Studio........................................................................ 275
36.1 Az első lépések...............................................................275
36.2 Felület.............................................................278
36.3 Debug...........................................................280
36.4 Debug és Release............................................282
37 Osztálykönyvtár..................................................................283

Reiter István

Reiter István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Reiter István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv