| Előszó | |
| ÉS | 16 |
| A hatás művészete | |
| A reklámpszichológia misztikuma | |
| Elbűvölés, akaratátvitel? | 20 |
| A tudatküszöb alatt | 21 |
| Rejtett hatások | 21 |
| A reklám színtiszta kommunikáció | 22 |
| Empátia és fantázia | |
| Kell az empátia! | 23 |
| Empátia és kutatás | 26 |
| Kell a fantázia! | 27 |
| Kell a művészi intuíció! | 28 |
| Mit is akar a reklámozó? | |
| A lélektani eredményesség mérése | 29 |
| Az akarat mozgósítása | 31 |
| Reklám és pszichológia | |
| A reklám hatalma, a befolyásolás felelőssége | |
| Kinek a szolgálatában? | 34 |
| Rejtett szándékok. Agymosás? | 35 |
| A reklám varázsa | 38 |
| Nyílt lapokkal. Játék 16 éven felülieknek | 39 |
| A gyerekek védelmében | |
| Gyerekek a reklám csapdájában | 41 |
| Életkori sajátosságok és a befolyásolás | 43 |
| Megbízások a reklámpszichológia számára | |
| A kiismerhetetlen megismerése | 45 |
| Konkrét kutatási kérdések | 46 |
| Alkalmazott segítőtársak | 48 |
| A reklámpszichológia interdiszciplináris jellege | 48 |
| Reklámpszichológia a jelenkori hazai gyakorlatban | |
| "Tárcanélküli" képviselet | 49 |
| Három szakasz - három feladat | 50 |
| Elméleti kalauz | |
| Módszertan, eszközök | |
| A reklámpszichológia kutatási módszerei | 54 |
| Kísérleti eszközök | 54 |
| Az eredményt torzító hatások | 56 |
| Mintavétel | 57 |
| Kvalitatív és kvantitatív kutatások | 57 |
| Iskolák, felfogások | |
| Az 1900-as évek eleje - Behaviorizmus | 59 |
| Az 1920-as évek - Kondicionálás | 60 |
| A negyvenes évek - Pszichoanalízis | 60 |
| A háború után - Gestalt lélektan | 61 |
| A hatvanas évek - Motivációs iskola | 62 |
| Hetvenes, nyolcvanas évek - Kognitív pszichológia | 62 |
| Nyolcvanas, kilencvenes évek - Szociálpszichológia | 63 |
| Napjaink - az Én birodalma, Élményközpontúság | 63 |
| A magyar kitérő - Alkalmazkodás lélektan | 64 |
| Új elméletek hatása a reklámpszichológiában | |
| A kommunikációelméletek hatásai | 64 |
| Az információelmélet befolyása | 67 |
| A játékelmélettől átvett ötletek | 68 |
| A transzperszonális pszichológia és a mém-elmélet hatásai | 69 |
| Fortélyos kommunikáció | |
| A megkülönböztetés kényszere | |
| Eladni annyi, mint megkülönböztetni | 72 |
| Megkülönböztetés és pozícionálás | 74 |
| Nehézségek a differenciálásban | 75 |
| Amikor a reklám vállalja a megkülönböztetést | 76 |
| A megkülönböztetés eszközei | 76 |
| Megkülönböztetés és márkaépítés | 78 |
| Megkülönböztetésre alkalmatlan reklámüzenetek | 79 |
| Az ígéret kényszere | |
| Ígéret nélkül nincs reklám | 80 |
| Az ígéretek fajtái | 81 |
| Az ígéretek "lejárata" | 83 |
| "Jól jár!" A hasznok ígérete | 84 |
| "Nyer rajta!" A jutalom ígérete | 84 |
| A mosoly országa. A boldogság ígérete | 88 |
| Az ígéretek átalakulásai | 89 |
| A dicsekvés kényszere | |
| A termékre irányuló dicséret | 93 |
| Az öndicséret | 94 |
| A fogyasztó dicsérete | 95 |
| A túlzások csökkentése. A hitelesség | |
| Az ígéretek kezelése | 95 |
| A leggyakoribb aránytévesztések. Hivalkodás és mellébeszélés | 96 |
| A dicséretekkel és igéretekkel kapcsolatos jellemző túlkapások | 96 |
| A feldicsérés negatív hatásainak csökkentése | 98 |
| Ígéret szépszó. A hitelesség | 101 |
| A hitelesség növelése | 102 |
| A hazugság, a hitelesség és a bizalom viszonya. A szavahihetőség hasadása | 103 |
| A befogadás kapui | |
| Percepció és appercepció | |
| Észlelés | 106 |
| Védekezés a túlterheléssel szemben. A vidra effektus | 107 |
| Észlelési küszöbök | 108 |
| Az impulzustömeg | 109 |
| Az észlelés stimultáorai. A felhívó jelleg | 110 |
| Színek, formák versenye az észlelésért | |
| A hagyományos színdramaturgia | 112 |
| A reklám új útja: a színek kondicionálása | 114 |
| A formák észlelése | 115 |
| Kitüntetett helyzetek | 117 |
| A figyelem | |
| Aktív és passzív figyelem | 121 |
| A figyelem szűrői. A beállítódás | 122 |
| A megvásárolható figyelem | 124 |
| Digitális figyelem | 125 |
| Figyelemfelkeltés. A blickfang és a blickführung | |
| A blickfang és a blickführung | 125 |
| Figyelemfelkeltő médiaválasztás | 127 |
| A figyelem felkeltésének pszichológiai eszközei | 128 |
| A blickfang természetrajza | 130 |
| Sztereotípiák: kutya-gyerek-nő | 131 |
| Humoros figyelemfelkeltés. A geg | 132 |
| A kiváncsiság gerjesztése. A teaser | |
| Kérdőjelek ereje | 133 |
| A figyelemfelkeltés veszélyei | 134 |
| Sokkoló figyelemfelkeltés | |
| A hulla öröme | 136 |
| Sokkoló figyelemkeltés társadalmi céllal | 137 |
| A reklám feldolgozása. A kognitív szakasz | |
| Információ-feldolgozás | |
| Túlkommunikált társadalom | 140 |
| Feldolgozási kapacitás | 140 |
| Az információs csatornák tisztítása | 142 |
| Újfajta processzorok a fejekben | 143 |
| Az információ optimalizálása | |
| A kreatív tömörítés feltételei | 144 |
| Redundancia, entrópia, hírérték | 146 |
| Információs szerkesztési bravúrok. A szlogen | 149 |
| Az emlékezet | |
| Az emlékezet és az érzelmek kölcsönhatása | 151 |
| Az emlékezet és az ismétlés viszonya | 153 |
| Az emlékezet mérése | 155 |
| Új szempontok a memória vizsgálatához | 158 |
| Az ismeretlen változó: az érintettség | |
| Az érintettség szintje és a fogyasztói magatartás | 159 |
| Az érintettség szintje és a reklám fogadtatása | 161 |
| Az érintettség és az észlelt kockázat viszonya | 161 |
| Az involváltság kiterjesztése | 162 |
| Mnemotechnikai módszerek | |
| Verbális emlékezet-segítő eszközök | 164 |
| Vizuális eszközök az emlékezet segítésére | 165 |
| Kódolás, dekódolás. Rejtett üzenetek | |
| A reklámfolyamat átviteli hibái | 165 |
| Nyílt és rejtett üzenetek | 167 |
| A kódok fajtái (Denotáció, Demonstráció, Konnotáció) | 169 |
| Az áru "eltűnt"! | 173 |
| Az érzelmek és az attitűdök világa | |
| Titkaink magunk előtt is | |
| Az attitűdök jellemzői | 177 |
| Az attitűdök feladata | 179 |
| Attitűdváltás | 180 |
| Érték- és szemléletváltás reklám által | 182 |
| Az attitűdök megismerése | |
| Az attitűdök szerepe | 183 |
| Az attitűd mérések nehézségei | 186 |
| Összehasonlító tipológia | 187 |
| Identifikáció: azonosulás és kötődés | |
| Identifikáció típusok | 188 |
| Azonosulási kapcsok, pszichológiai dilemmák | 191 |
| Mintakövetés. Véleményirányítók | |
| Mintakövetés | 193 |
| Véleményirányítók | 194 |
| Sztárok és ideál-szerepek | 196 |
| Van az a pénz, amiért korpás a hajam | 197 |
| Kommunikátorok | 197 |
| Identitások vására | |
| A referencia csoportok | 199 |
| A fogyasztás: identitások vásárlása | 202 |
| Az identitás jele, jelzése: a brand | 202 |
| Az identitás ígérete | 204 |
| A személyiség és a márkahasználat kapcsolata | 206 |
| Az ön-meghatározás és a reklám | 206 |
| Az image születése | |
| A brand lélektani alapja, az attribúció | |
| A holdudvar-hatás | 212 |
| Kondícionálás az ismétlés által, értékek hozzárendelése | |
| Tanulási folyamat | 214 |
| Értékek hozzáadása: a valorizáció | 216 |
| A szlogen, a márkaépítés alapköve | 219 |
| Márkaszemélyiség | |
| A termékek "lelke" | 220 |
| Product as a Hero | 221 |
| A márkaépítés alapja: a márkaszemélyiség | 222 |
| A Starbucks sztori | 224 |
| Cool márkák, cool reklámok | 225 |
| Kép a fejben. Az imázs | |
| Mi az imázs? | 227 |
| Márkaimázs és márkaszemélyiség | 228 |
| Az imázs szerkezete | 228 |
| Imázs kialakulása, kutatás, mérés | 230 |
| If-then kapcsolatok | |
| Az integrált kommunikáció | 235 |
| Az AD-LINK fogalma | 237 |
| A reklám hatásmechanizmusai | |
| Az Aida modell | |
| A "Légy az enyém" modell | 241 |
| Átugrott korszak Magyarországon | 243 |
| Aida bajok | 243 |
| A vágykeltő reklámozás ma | 244 |
| A Dagmar modell | |
| A "Kellesz nekem" modell | 245 |
| Dagmar régen és ma | 247 |
| A Rogers modell | |
| Fedezz fel! | 249 |
| Az Ad-Force modell | |
| Az egész pályás letámadás | 250 |
| Az Ad-Force modell ismérvei | 251 |
| A fogyasztói döntés háttere - A motiváció | |
| A cselekvés "miért"-jei | |
| A motívumok sokszínűsége | 256 |
| Remény és fenyegetettség | 258 |
| A motívumok harca és a nyereségelvű motiváció | 259 |
| A hatás fegyvertára. A "KI-FÉ-NYE-SI-T" működése | |
| Az öt alap-motívum | 260 |
| Finomhangolás. A Murray féle motivációs paletta | 264 |
| A célok birodalma. A motívumok fejlődése | |
| A motívumok eredete alapján | 266 |
| A motívumok iránya alapján | 267 |
| Motívumok a jutalom fajtái alapján | 267 |
| Motívumok a minőségi szintek alapján. A Maslow piramis | 268 |
| A Maslow piramis csúcsai | 269 |
| A jövő motívumai | 271 |
| Motívumkutatás. Új igények teremtése | |
| Új igények generálása: a "pH-érték" | 273 |
| Ellenállások, disszonanciák | |
| Ellenállások a reklámbefolyással szemben | |
| Célkeresztben | 278 |
| Az ellenállások szintjei | 281 |
| A reklámhoz fűződő attitűdök | |
| Egy kis hazai visszapillantás | 282 |
| Reklámkerülés napjainkban | 283 |
| Elvárások a reklámmal szemben | 285 |
| Diagnózisok. Terápiák | |
| Ördögi körök | 287 |
| Kommunikációs és lélektani lehetőségek a reklámkerülés csökkentésére | 288 |
| Disszonanciák | |
| Eredendő bűn? | 289 |
| Kognitív disszonanciák a reklám feldolgozásakor | 291 |
| Az önmagunkról alkotott kép | 292 |
| Disszonancia oldás | 293 |
| Befolyásolási technikák. Manipulációk | |
| Informatív és rábeszélő reklám | |
| Informál-orientál-meggyőz | 296 |
| Az előadásmód szerepe | 298 |
| A sorrend szerepe | 298 |
| A hivatkozások (referencia) szerepe | 299 |
| A hitelesség és bizonyítás | 300 |
| A meggyőzés dramaturgiai eszközei | 301 |
| A rejtett rábeszélés | 301 |
| A Főút és a Mellékút | |
| A "csomagolás" | 308 |
| Mellékútból sztráda. Az érzelem diadalútja | 309 |
| Érzelmek kora | |
| Az érzelmek mindenek felett | 312 |
| Reklám-költészet | 313 |
| Manipulációs technikák a reklámérvelésben | |
| Csúsztatások és szépítések | 315 |
| Póthasznok. Élményvásár | |
| Az élményközpontú reklám | 322 |
| A társadalmi célú reklám sajátosságai | |
| Három lélektani alaphelyzet | 324 |
| Hasonlóságok és különbözőségek | 325 |
| Az érzelmek és a fenyegetettség | 328 |
| Miért segítünk? | 328 |
| Az adakozás játékelméleti megközelítése | 329 |
| Mit csinál a fogyasztó a reklámmal? | |
| Az áhá élmény | |
| A partner bevonása | 330 |
| A "hű-ha" éllmény és a "ha-ha" élmény | 332 |
| Az interakció szintjei. Az indukció | |
| A kommunikáció három modellje | 334 |
| A reklám három szintje | 335 |
| Új energiaforrás: a képzelőerő mozgósítása | |
| Miként indukálhatunk? | 338 |
| Társ-szerzőnk a fogyasztó | 339 |
| A reklámeltérítés | |
| Ki csinálja a reklámokat? | 341 |
| Consumer generated marketing. A közönség aktivizálása | 342 |
| Reklámeltérítés 1. | 343 |
| Reklámeltérítés 2. | 343 |
| Reklámeltérítés 3. | 344 |
| Gerillareklám. Vírusmarketing | 345 |
| Legszebb muzsika a reklámosok fülének: a zsongás | 347 |
| A jövő útjai | |
| Trendek és ellentrendek | |
| Patológia | 350 |
| Táguló motivációs világ | 351 |
| Félelem nélkül | |
| Tudom, hogy tudod, hogy tudom... | 354 |
| Bíztató | 356 |