kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 330 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Megjelent 330 példányban. Tankönyvi szám: J4-676. 184 fekete-fehér ábrával illusztrált. |
| Előszó | 3 |
| A repülőgép polárisa | 5 |
| A véges szárny | 5 |
| A szárny polárisa | 16 |
| A repülőgép polárisa | 19 |
| Repülőgépek teljesítményszámítása | 22 |
| A Nemzetközi Egyezményes Légkör (NEL) | 22 |
| Vízszintes repülés mérsékelt sebességgel | 25 |
| A vízszintes repülés alapösszefüggései | 25 |
| A Pénaud-diagram | 28 |
| A vízszintes repüléshez szükséges vonóerő és teljesítmény | 30 |
| A szükséges vonóerő és teljesítmény nagyobb magasságban. Az indikált sebesség | 34 |
| A rendelkezésre álló teljesítmény légcsavaros hajtómű esetén | 39 |
| A légcsavar impulzus elmélete | 39 |
| A légcsavar lapelem-elmélete | 43 |
| A légcsavar jellemző görbeseregei | 46 |
| A rendelkezésre álló teljesítmény | 49 |
| Vízszintes repülés szubszonikus sebességgel | 53 |
| A levegő összenyomhatóságának hatása | 58 |
| Szubszonikus repülőgépek teljesítményszámítása | 62 |
| A teljesítményszámítás újabb módszere | 66 |
| A sebességmérő működése szubszonikus áramlásban | 71 |
| Vízszintes repülés szuperszonikus sebességgel | 73 |
| A szuperszonikus áramlás alapjelenségei | 73 |
| A felhajtóerő és ellenállás szuperszonikus áramlásban | 76 |
| A szuperszonikus repülőgép kialakítása | 83 |
| A hangrobbanás | 86 |
| A hangrobbanás jelentkezése. Az N-hullám kialakulása | 86 |
| Lökéshullám és terjedési sugár | 88 |
| A határ-Mach-szám | 91 |
| A "hangrobbanás szőnyeg" szélessége | 94 |
| A hangrobbanás erősségének számítása | 96 |
| Emelkedő repülés | 98 |
| Stacionárius emelkedő repülés | 98 |
| Az emelkedési sebesség gyorsuló repülésben | 103 |
| A repülőgép csúcsmagassága | 104 |
| Az emelkedési idő. Legkedvezőbb emelkedés | 106 |
| A sikló repülés | 111 |
| A siklósebesség és a süllyedési sebesség | 111 |
| A leszálló sebesség | 114 |
| Hatótávolság és repülési időtartam | 117 |
| A hatótávolság számítása | 117 |
| A repülési időtartam számítása | 127 |
| Szubszonikus repülőgépek hatótávolsága nagyobb magasságban | 130 |
| Felszállási és leszállási úthossz | 132 |
| A felszállási úthossz számítása | 132 |
| A leszállási úthossz számítása | 137 |
| A forduló vonóerő és teljesítmény viszonyai | 140 |
| Repülőgépek stabilitása | 143 |
| Statikai hosszstabilitás | 143 |
| A statikai hosszstabilitás fogalma | 144 |
| A szárny hossznyomatéka | 144 |
| A törzs és motorgondolák hossznyomatéka | 146 |
| A törzs és motorgondolák hossznyomatéka | 154 |
| A vízszintes farokfelület hossznyomatéka | 157 |
| Az eredő hossznyomaték, a repülőgép statikai hosszstabilitása | 162 |
| A törzs végén elhelyezett hajtóműgondolák hossznyomatéka | 165 |
| A hajtómű hatása a statikai hosszstabilitásra | 167 |
| A magassági kormánylap kitérési szöge. A mellső súlyponti helyzet | 175 |
| Statikai hosszstabilitás elengedett kormánnyal | 178 |
| A kormányerő változása a sebességgel | 182 |
| A repülőgépek kormányozhatósága | 186 |
| A kormányhelyzet gradiens | 187 |
| A kormányerő gradiens | 192 |
| Statikai iránystabilitás | 196 |
| A figold mozgás | 201 |
| A repülőgép általános mozgásegyenlete | 205 |
| A használatos koordináta-rendszerek | 205 |
| A repülőgép mozgásegyenletei | 210 |
| Dinamikai hosszstabilitás | 214 |
| A dinamikai hosszstabilitás feltételei | 214 |
| Áttérés dimenziónélküli mennyiségekre | 218 |
| A derivatív tényezők meghatározása | 220 |
| A karakterisztikus egyenlet elemzése | 223 |
| Dinamikai oldalstabilitás | 227 |
| Az aszimmetrikus egyenletek vizsgálat | 227 |
| Dimenziónélküli tényezők bevezetése | 230 |
| A derivatív tényezők meghatározása | 232 |
| A dinamikai oldalstabilitás elemzése | 241 |
| A levegő összenyomhatóságának hatása a stabilitásra | 245 |
| Az összenyomhatóság hatása a statikai hosszstabilitásra | 245 |
| Az összenyomhatóság hatása a dinamikai stabilitásra | 249 |
| A mértani és tömegmegoszlási viszonyok hatása a nagysebességű repülőgépek stabilitási tulajdonságaira | 252 |
| Repülőgépek terhelése | 257 |
| Légerőkből származő terhelések | 258 |
| A repülőgép vezetéséből származó légerőterhelések | 258 |
| A széllökésből származó terhelések | 261 |
| Szilárdsági előírások. Terhelési burkológörbék | 266 |
| A légerőterhelések megoszlása | 272 |
| A felhajtóerő megoszlása a terjedtség mentén | 272 |
| A szárny megoszló terheléseinek számítása | 278 |
| A nyilazott szárny felhajtóerő megoszlása és tulajdonságai | 283 |
| A vízszintes farokfelület terhelése | 287 |
| A felhajtóerő megoszlása a hurhossz mentén | 289 |
| A talajtól származó terhelések | 290 |
| A leszállásból adódó terhelés | 290 |
| A futómű előzetes méretezése | 292 |
| Az olaj-levegős rugóstag méretezése munkafelvételre | 294 |
| A futókerék felgyorsulásából származó erőhatás | 304 |
| Tömegerőkből származó terhelések | 307 |
| Tömegerőterhelések leszállásban | 307 |
| Az orrfutómű dinamikai terhelése | 310 |
| A repülőgépszárny dinamikai terhelése | 312 |
| A hajtóműtől származó terhelések | 317 |
| Aeroelasztikus jelenségek | 319 |
| Az aeroelasztikus jelenségek áttekintése | 319 |
| A revezálási sebesség meghatározása | 322 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.