kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nehézipari Könyv- és Folyóiratkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 722 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 100 példányban került kiadásra. Tankönyvi száma: 946. 242 ábrával illusztrált. Kézirat. |
| Előszó | 3 |
| Bevezetés | 6 |
| I. fejezet | |
| A légkör | 17 |
| A légkör szerkezete | 17 |
| A levegő fizikai állapotjellemzői és ezek meghatározása | 26 |
| A levegő jellemzőinek változása a magasság függvényében és a szabványos légköri viszonyok | 36 |
| A légkör statikai alapegyenlete | 36 |
| A mértani magasság meghatározása | 37 |
| Szabványos légkör | 38 |
| A számítási légköri hőmérsékletviszonyok | 43 |
| A mértani magasság és az egyéb magasságfajták összefüggése | 45 |
| A nehézségi erő hatása | 47 |
| II. fejezet | |
| A repülőkísérletek előkészítése | 51 |
| A repülőgép és motor előkészítése | 51 |
| A repülőgép súly- és súlypontmeghatározása | 53 |
| A műszerek kiválasztása és előkészítése | 59 |
| III. fejezet | |
| A repülőkísérleteknél fellépő mérési hibák | 69 |
| A hibák osztályozása | 69 |
| Rendszeres hibák | 70 |
| Véletlen hibák | 74 |
| A kísérlet pontosságának becslése és a pontosság növelésének módja | 84 |
| A különféle repülőkísérletek pontossága | 90 |
| IV. fejezet | |
| A repülősebesség és -magasság mérésére használt műszerek elmélete | 100 |
| A sebességmérő és magasságmérő működése összenyomhatatlan folyadékban | 101 |
| A sebességmérő működése összenyomható közegben | 106 |
| A repülés M-számának meghatározása | 115 |
| Nyomás- és sebességmérő mérőfejek. A mérőfejek hibái | 120 |
| Az aerodinamikai helyesbítések. A helyesbítések és a magasság, valamint sebesség közötti összefüggés | 126 |
| V. fejezet | |
| A repülési sebesség és magasság meghatározásának módszerei | 134 |
| A nyomásmérőfej repülés közben való hitelesítésére használt barometrikus módszer | 134 |
| Mérőalap feletti hitelesítés | 137 |
| A nyomásmérőfej hitelesítésére használt egyéb módszerek | 143 |
| A különböző hitelesítési módszerek összehasonlítása | 146 |
| A levegő hőmérséketének mérése repülés közben | 152 |
| A sebesség, hőmérséklet és magasság meghatározása repülőkísérletek közben | 157 |
| Késés okozta hibák | 159 |
| VI. fejezet | |
| A repülőteljesítmények szabványos légköri viszonyokra való átszámításával kapcsolatos általános kérdések | 166 |
| A repülőkísérletek légköri és üzemi feltételei | 166 |
| Szabványos magasság | 168 |
| Az átszámítási módszerek általános jellemzése | 173 |
| A differenciális helyesbítések módszere | 178 |
| Az átszámítási képletek alkalmazásának néhány jellegzetes esete | 183 |
| A kitevők jellemző tulajdonságai | 188 |
| VII. fejezet | |
| A motorteljesítményjellemzőinek átszámítása | 194 |
| Földi dugattyús motor | 194 |
| Mechanikai hajtású centrifugális sűrítővel felszerelt dugattyús motor teljesítménye a szívótérnyomás és hőmérséklet függvényében | 198 |
| A mechanikai hajtású centrifugális sűritővel felszerelt dugattyús motor teljesítményének átszámítására szolgáló képletek | 206 |
| A motor effektív teljesítménye a teljes nyomásmagasság felett a levegőhőmérséklet függvényében | 206 |
| A motor effektív teljesítménye a levegő hőmérsékletének függvényében a teljes nyomásmagasság alatt | 213 |
| A kettős sűrítőrendszerű dugattyús motor | 218 |
| Gázturbinás sugárhajtómű | 241 |
| VIII. fejezet | |
| A repülőgép legnagyobb vízszintes és függőleges sebességeinek és csúcsmagasságának meghatározása | 255 |
| A Vmax és Vymax meghatározására szolgáló repülések végrehajtása | 255 |
| Az emelkedési sebesség számítására használt közelítő képletek levezetése | 262 |
| A legkedvezőbb pályamenti sebesség kisérleti meghatározásának módszerei emelkedő repülésben | 263 |
| Az emelkedési próbák eredményeinek feldolgozása | 277 |
| IX. fejezet | |
| Földi dugattyús motorral felszerelt repülőgépek legnagyobb sebességének és emelkedősebességének szabványos légköri viszonyokra való átszámítása | 287 |
| A repülési üzemviszonyok hasonlóságának módszere | 287 |
| A fordulatszámok módszere | 296 |
| X. fejezet | |
| Magassági dugattyús motorral és állandó fordulatszámú légcsavarral felszerelt repülőgépek legnagyobb sebességének és emelkedősebességének szabványos viszonyokra való átszámítása | 306 |
| A legnagyobb vízszintes sebesség átszámítása | 306 |
| A legnagyobb emelkedősebesség átszámítása | 326 |
| XI. fejezet | |
| Gázturbinás sugárhajtóművel felszerelt repülőgépek legnagyobb sebességének és emelkedősebességének szabványos viszonyokra való átszámítása | 340 |
| A hasonlósági elmélet alkalmazása az általánosított jelleggörbeseregek megszerkesztésére | 340 |
| Az általánosított jelleggörbesereg alakulása vízszintes repülés esetében | 346 |
| A legnagyobb sebesség átszámítása az egyenértékű magasság módszerével | 356 |
| A legnagyobb sebesség átszámítása a kitevők segítségével | 359 |
| A Mmax, Vmax és Vimax görbék változásának jellege a repülőmagasság függvényében | 378 |
| A repülőgép csúcsmagasságának meghatározása a vízszintes repülés általánosított jelleggörbeserege alapján | 385 |
| A legnagyobb emelkedősebesség átszámítása | 390 |
| A Vie és Vymax görbék változásának jellege a repülési magasság függvényében | 400 |
| Az elméleti és gyakorlati emelkedősebesség | 402 |
| XII. fejezet | |
| A repülés pályaelemeinek mérési módszerei | 408 |
| A mérő fényképezőgép | 408 |
| A kinoteodolitos módszer | 410 |
| A rádiólokátoros mérőmódszer | 413 |
| A repülőgép mozgását meghatározó főbb mértani és kinematikai paraméterek | 415 |
| Az állásszög és csúszási szög mérési módszerei | 418 |
| A repülőgép szögelfordulásainak mérése | 421 |
| A szögsebességek mérése. A szögelfordulások meghatározása integráló módszerrel | 426 |
| Gyorsulásmérés (Terhelési többszörös mérés) | 429 |
| A repülési pálya kiszámítása a terhelési többszörösből | 432 |
| XIII. fejezet | |
| A repülőgép stabilitásának és kormányozhatóságának meghatározása | 437 |
| Alapfogalmak és meghatározások | 437 |
| A stabilitás és kormányozhatóság kvalitatív meghatározása | 440 |
| A repülőgép hosszstabilitásának és hosszirányú kormányozhatóságának elméleti alapjai | 445 |
| A statikai hosszstabilitás mértékének meghatározása rögzített kormány esetében | 460 |
| A botkormányra ható hosszirányú erők meghatározása. Hosszstabilitás elvesztett kormánnyal. A surlódás hatása | 472 |
| A kormányerő terhelési gradiensének meghatározása | 485 |
| A sztatikai oldalstabilitás tényezőinek meghatározása | 489 |
| A csűrőhatásosság meghatározása | 496 |
| A dinamikai oldalstabilitás meghatározása | 499 |
| A botkormányra és a lábtartóra ható erők meghatározása oldalirányú mozgások esetében | 503 |
| XIV. fejezet | |
| A repülőgépek fordulékonysági, dugóhúzó- és határsebességi vizsgálatai | 506 |
| Repülés részben leállított hajtóművekkel | 506 |
| A szabályos vízszintes fordulózás vizsgálata | 512 |
| A repülőgép fordulékonyságának vizsgálata | 517 |
| Sebességvesztési és dugóhúzó vizsgálatok | 520 |
| A határsebességek meghatározása | 524 |
| XV. fejezet | |
| A repülőgép felszálló és leszálló tulajdonságainak meghatározása | 533 |
| A felszálló és leszálló tulajdonságok vizsgálatának legegyszerűbb módszerei | 533 |
| A felszállás vonalába állított rögzített mérő filmfelvevőgép | 537 |
| A forgó mérő filmfelvevőgép | 540 |
| Álló mérő filmfelvevőgép nagylátószögű objektívvel | 544 |
| A két filmgépes felvétel | 545 |
| A felszállási jellemzők átszámítása szabványos légköri viszonyokra | 546 |
| A repülőgép leszálló jellemzőinek átszámítása | 560 |
| A leszállósáv lejtésének számításbavétele | 562 |
| XVI. fejezet | |
| A tüzelőanyagfogyasztás és a repülőtávolság | 564 |
| A vizsgálatok lebonyolítása | 564 |
| Földi dugattyús motorral és merev légcsavarral felszerelt repülőgépek tüzelőanyagfogyasztása | 572 |
| A magassági dugattyús motorral és állandó fordulatszámú légcsavarral felszerelt repülőgépek tüzelőanyag fogyasztása | 581 |
| A gázturbinás sugárhajtóművekkel felszerelt repülőgépek tüzelőanyagfogyasztása | 601 |
| Ellenőrző távrepülések és a repülési diagrammok összeállítása | 611 |
| XVII. fejezet | |
| Gázturbinás sugárhajtóművek vizsgálata | 624 |
| A hajtómű összesített jelleggörbéinek meghatározása | 624 |
| Az átáramló levegő- és gázmennyiség meghatározása | 631 |
| A tolóerő meghatározása dinamometrikus felfüggesztés nélkül | 635 |
| A fuvócsőben uralkodó hőmérséklet meghatározása | 639 |
| A nyomáslengési vizsgálat | 644 |
| A hajtómű vezérlőberendezésének vizsgálata stacionárius és átmeneti üzemviszonyok között | 647 |
| XVIII. fejezet | |
| Dugattyús motorok vizsgálata | 650 |
| Az effektív teljesítmény és a forgatónyomaték meghatározása | 650 |
| A motoron átáramló levegőmennyiség meghatározása. A volumetrikus hatásfok és az indikált teljesítmény. A légfelesleg tényező | 652 |
| A sűrítőrendszer jóságának meghatározása | 655 |
| A motor teljes nyomásmagasságának meghatározása | 657 |
| Instabilitási vizsgálatok | 661 |
| XIX. fejezet | |
| A hajtómű hűtőrendszerének vizsgálatai | 663 |
| Általános összefüggések | 663 |
| A víz-, olaj és hengerfejhőmérséklet változása a legnagyobb sebességgel való repülés közben | 668 |
| A hűtőberendezések melegedési vizsgálatai | 679 |
| XX. fejezet | |
| A tüzelőanyag-, hűtővíz- és kenőanyag rendszerek vizsgálata | 687 |
| Általános előírások | 687 |
| A tüzelőanyagtáprendszer vizsgálatai | 692 |
| A kenőanyagrendszer vizsgálatai | 701 |
| A hűtővízrendszer vizsgálata | 704 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.