| I. kötet | |
| Előszó | 3 |
| Bevezetés | 5 |
| Hőtani alapismeretek | |
| Hőtan célja | 15 |
| Állapotjelzők | 15 |
| Összefüggések az állapotjelzők között | 23 |
| Gázkeverékek állapotegyenlete | 28 |
| Kémiai állapotváltozások | 30 |
| Melegmennyiség. Fajmeleg | 34 |
| Gázállapotú testek fajmelege | 38 |
| Halmazállapot. Halmazállapot változás. Párolgási meleg | 40 |
| Gázak sűrítési és kiterjedési munkája. Abszolut munka, hasznos munka | 44 |
| Meleg, mint energia. Meleg és munka egyenértéke. Hőtan első alaptörvénye | 48 |
| Állapotváltozás állandó térfogat (v=const) mellett. Állapotváltozás állandó nyomás (p=const) mellett | 52 |
| Hőerőgépek gazdasági hatásfoka | 57 |
| Gázak melegegyenlete | 58 |
| Állapotváltozás állandó hőmérséklet mellett | 59 |
| Adiabatikus állapotváltozás | 61 |
| Állapotváltozások grafikus ábrázolása | 66 |
| Nyomásgörbék menete. Polytropikus állapotváltozás | 77 |
| Általános körfolyamat. Carnot-féle körfolyamat | 83 |
| Entropia | 89 |
| Isotermikus állapotváltozás | 93 |
| Adiabatikus állapotváltozás | 95 |
| Állandó nyomás és állandó téfogat mellett történő állapotváltozás | 96 |
| Carnot-féle körfolyam | 97 |
| Tüzelőanyagok | |
| Repülőmotorok tüzelőanyagai általában | 99 |
| Benzin | 99 |
| Benzol | 105 |
| A krack-benzin | 106 |
| Műbenzin | 107 |
| Szesz | 111 |
| Fűtőérték és égési meleg | 115 |
| Égés, levegőszükség és égéstermékek | 117 |
| Kopogás | 122 |
| Octán szám | 127 |
| A repmotorok tüzelőanyagával szemben támasztott követelmények | 128 |
| Robbanó motorok thermodynamikája | |
| Robbanó motor működése. Ütemek. pv. diagramm | 132 |
| Szívás | 142 |
| Sűrítés | 147 |
| Égés. Terjeszkedés | 153 |
| Kipuffogás | 159 |
| Valóságos munkadiagramm | 161 |
| Kétütemű motor | 164 |
| Indikátor, indikálás | 168 |
| Teljesítmény. Indikált, effektiv teljesítmény | 180 |
| Hengertérfogat megállapítása | 194 |
| Teljesítmény szabályozása | 197 |
| Kihagyásos szabályozás | 197 |
| Minőségi szabályozás | 198 |
| Mennyiségi szabályozás | 200 |
| Teljesítmény megállapítás | 203 |
| Üzemanyag fogyasztás | 215 |
| Veszteségek. Hatásfokok | 225 |
| Thermikus hatásfok | 228 |
| Mechanikus hatásfok | 233 |
| Volumetrikus hatásfok | 236 |
| A repülőmotor felépítése | |
| Történeti áttekintés | 238 |
| Általános elrendezés | 244 |
| Repülőmotorok felosztása | 247 |
| A melegvezetés módja | 247 |
| A hengerek elrendezése | 248 |
| Üzemtechnikai szempontok | 249 |
| Repülőmotorok építési formái | 251 |
| Soros motorok | 251 |
| Csillagmotorok | 256 |
| Különleges elrendezésű motorok | 261 |
| A forgattyús hajtómű | 267 |
| Kinematikai viszonyok | 267 |
| A hajtóműben fellépő erők | 271 |
| A hengernyomásból eredő erők | 271 |
| A lendítő erők | 273 |
| A lendítő erők kiegyensúlyozása | 276 |
| A tömegek forgásából származó erők | 277 |
| Az alternáló tömegek lendítő erői | 280 |
| A forgató nyomaték változásából eredő lendítő erők | 283 |
| A lendítő erők kiegyensúlyozása különböző motoroknál | 283 |
| A dugattyú | 292 |
| A dugattyú feladata | 292 |
| A dugattyú anyaga | 294 |
| A dugattyú formái | 298 |
| A dugattyúcsap | 311 |
| A dugattyúgyűrű | 316 |
| A tömítő dugattyúgyűrűk | 317 |
| Az olajlehúzó dugattyúgyűrűk | 323 |
| A hajtórúd | 327 |
| Üzemi viszonyok | 327 |
| A hajtórúdszár | 329 |
| A hajtórúdláb | 330 |
| A hajtórudfej | 331 |
| A főtengely | 336 |
| A főtengely igénybevétele és anyaga | 336 |
| A főtengely és a gyujtási sorrend | 339 |
| Soros motoroknál | 339 |
| Egykoszorús csillagmotoroknál | 344 |
| Kétkoszorús csillagmotoroknál | 345 |
| Szerkezeti részletek | 347 |
| A henger | 355 |
| Szilárdsági és technológiai feltételek | 357 |
| Kellő hűtés biztosítása | 361 |
| Hőmérsékleti viszonyok | 363 |
| Hűtési viszonyok | 365 |
| Jó hatásfok biztosítása | 366 |
| Szerkezeti részletek | 372 |
| A vezérlés | 379 |
| A szelep | 381 |
| A szelepet mozgató alkatrészek | 387 |
| A vezértengely és a bütyköstárcsa | 393 |
| A vezérlés meghajtása | 403 |
| A forgattyúház | 409 |
| Soros motorok karterei | 410 |
| Csillagmotorok karterei | 414 |
| II. kötet | |
| Tüzelőanyagszolgáltatás és gázosítás | |
| Tüzelőanyag-tartályok | 3 |
| Tartálytípusok | 3 |
| Tartályok szerkezete és beépítésük | 8 |
| Tartályok feltöltése | 14 |
| Tápszerelvények | 16 |
| Tápvezeték | 16 |
| Csőkötések | 19 |
| Csapok (szelepek) | 21 |
| Motor-tápszivattyú | 29 |
| Kézi tápszivattyú | 38 |
| Szabályozó szelepek | 39 |
| Tüzelőanyagszűrő | 41 |
| Egyesített szerelvények | 41 |
| Porlasztók | 47 |
| Tüzelőanyag-levegő gázkeverék | 47 |
| A gázosító szerkezetekről általában | 51 |
| A fordulatszámtól független minőségű gáz előállítása | 51 |
| Magassági porlasztók | 81 |
| A gáz minőségének változása hirtelen gázadáskor | 89 |
| A töltés szabályozása | 90 |
| A porlasztó védelme befagyás ellen | 93 |
| A géphelyzet befolyása a gázminőségre | 95 |
| A porlasztó felszerelés és beállítása | 97 |
| Fecskendő porlasztó | 101 |
| Porlasztó tűz | 103 |
| A porlasztó számítása | 108 |
| A szívóvezeték | 110 |
| Légtorok | 116 |
| Tüzelőanyagmérők | 117 |
| Olajozás | |
| A súrlódás | 124 |
| A surlódás nagysága | 124 |
| A kenés lényege | 126 |
| Az olajozás befolyása a surlódásra | 128 |
| A csapágyak | 130 |
| A sikló csapágyak | 131 |
| A gördülő csapágyak | 136 |
| A kenőanyag | 142 |
| A kenőanyagok tulajdonságai | 142 |
| A kenőanyagok fajtái | 146 |
| Olajozási rendszerek | 148 |
| Olajszivattyú | 153 |
| Egyéb szerelékek | 160 |
| Hűtés | |
| A hűtés általában | 163 |
| Léghűtés | 168 |
| Léghűtéses csillagmotorok ellenállásának csökkentése, hűtésének növelése | 180 |
| Léghűtéses motorok fejlődésének lehetőségei | 190 |
| Folyadékhűtés általában | 197 |
| Hűtési rendszerek | 201 |
| Termoszifonhűtés | 202 |
| Kényszerhajtású vízhűtés | 204 |
| Hűtők | 210 |
| Hűtők kezelése | 217 |
| Forró hűtés | 221 |
| A gyújtás | |
| A gyujtásról általában | 228 |
| Elektromos gyujtás | 232 |
| Általában | 232 |
| A telepes (akkumulátoros) gyujtási rendszer | 234 |
| Mágneses gyujtás | 237 |
| Kombinált gyujtás | 246 |
| A gyujtás időpontjának változása | 249 |
| A gyujtás beállitása | 252 |
| A mágnes felerősítése | 255 |
| Tengelykapcsolók | 257 |
| Indítómágnes | 259 |
| Gyujtáskapcsoló | 261 |
| Gyujtókábel | 264 |
| A gyujtógyertya | 267 |
| Kábelsaru | 274 |
| Gyujtóberendezés árnyékolása | 276 |
| Áttételező- és motorindító berendezések | |
| Áttételező berendezések | 279 |
| Motorindítás segédeszközei | 283 |
| Indításról általában | 283 |
| Az indítókészülékek ismertetése | 284 |
| A motor megindítása és leállítása | 294 |
| Magassági motorok | |
| Magasság befolyása a motor teljesítményére | 301 |
| A teljesítmény csökkenés meghatározása a magasság függvényében | 308 |
| Magassági porlasztó | 311 |
| Nagykompresszió és túlméretezés | 317 |
| Kompresszoros motorok | 320 |
| Kompresszor megoldások | 342 |
| Centrifugális kompresszorok | 342 |
| Volumetrikus kompresszorok | 354 |
| Diesel-motorok | |
| A Diesel elv | 362 |
| Diesel munkafolyamat | 371 |
| Kompresszoros Diesel-motor | 375 |
| Kompresszor nélküli Diesel-motorok | 383 |
| Tüzelőanyag betáplálás | 392 |
| Befúvófej | 395 |
| A tüzelőanyagszivattyúk | 400 |
| Diesel motorok indítása | 408 |
| Repülőmotorok üzemzavarai | |
| Bevezetés | 410 |
| A porlasztás és üzemanyag-ellátás zavarai | 410 |
| Gyujtási zavarok | 415 |
| Kenési zavarok | 421 |
| Hűtési zavarok | 424 |
| Melegedés | 425 |
| Dugattyú besülés | 427 |
| Csapágy kiolvadás | 429 |
| Repülőmotorok rázása | 430 |
| Repülőmotorok indítási nehézségei | 434 |
| Üzemzavarok táblázata | 435 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.