1.035.057

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanítás-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzése

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-054-749-x
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kevés erőfeszítés történt ez ideig arra, hogy a motivációkutatás eredményeit rendszeres formában kiterjesszék a pedagógiai helyzetekre is. Bár a motiváció oktatáslélektani rugói egy emberöltő óta ismeretesek, kidolgozottak, az iskolai gyakorlatban még ma is találhatók hatékonyságot nélkülöző tanítási órák.
Ennek megszüntetésére tesz kísérletet e könyv. Az elmélet és gyakorlat lehetséges összhangját szolgálja, hidat képez a személyiségfejlesztés tudományos eredményei és gyakorlati művelése között. Szemléletet alakítva tudományos ismeretet közvetít a pedagógiát művelő elméleti és gyakorlati szakemberek számára.
A szerző kutatási eredményei közvetlenül kapcsolhatók a pedagógiai gyakorlat mindennapjaiban felmerülő problémák megoldásához is. A mű segíthet a tanároknak eredményesebbé tenni oktató-nevelő tevékenységüket. Megmutatja, hogy kis változtatások által is lehet optimálisan motiválni a tanulókat.

Tartalom

Bevezetés7
A tanulás ösztönzésére irányuló törekvések a neveléstörténetben13
A tanulás ösztönzésére irányuló főbb elképzelések a századfordulóig13
Felfogások a polgári pedagógiában a századfordulótól18
Főbb elméleti irányzatok a tanulás ösztönzésére a felszabadulás előtti magyar neveléstörténetben26
Problématörténeti összefoglaló33
A tanulási motiváció kérdése a szocialista pedagógiában35
Elképzelések a szocialista pedagógia kibontakozásakor35
A marxista személyiségelméletre alapozott motivációs felfogás39
A tanulási motivációkutatás irányai a Szovjetunióban43
Polgári felfogások a tanulási motivációról51
Napjaink hazai motivációkutatása58
A tanulás és a motiváció kapcsolata62
A tanuló személyisége66
A tanulók szociális igénye69
A szakterületre ösztönzés, maradandó érdeklődés70
A szituációtól függő ösztönzési variánsok70
A tanítási óra motiválási lehetőségei72
A tanuláshoz szükséges megfelelő előfeltételek megteremtése74
Az oktatási folyamat motiváló modelljeinek pedagógiai céloktól függő differenciált alkalmazása76
Az individualizáció és diferenciáció követelményeinek fokozott érvényesítése80
A tanulók tanulási tevékenységeinek tudatos formálása. Tanulni tudásra nevelés84
Megfelelő tanítási anyagok és eszközök biztosítása az adagolt diszkrepancia elvének érvényesítésével86
Szociális, affektív és kognitív kapcsolatösszefüggések figyelembevétele a tanulócsportoknál88
A normára irányított értékelés az egyén tanulási haladásának folyamatos megállapítása és ösztönzése érdekében91
A motiváló eljárások empirikus feltárása95
Kutatásmódszertani megfontolások95
Kutatási eljárásaink98
Természetes pedagógiai kísérlet a tanulók motivációjának fejlesztésére119
A kísérlet célja és megszervezése119
Az elővizsgálatok eredményei, további feladatok megfogalmazása121
A formáló pedagógiai kísérlet leírása, értékelése122
A kiejtés, intonáció, szókincsfejlesztés122
A fordítási készség fejlesztése123
A formáló pedagógiai kísérlet hatására alakuló tanulói tevékenység124
Az eredmények értékelése125
A tanulók tudásszintjének változása128
A tanulók attitűdjének alakulása129
A pedagógiai kísérlet eredményeinek összegezése130
A tanárok motiváló tevékenysége a gyakorlatban131
A vizsgálat módszerei131
Eredmények és értelmezésük132
A tárgyi körülmények132
Viszony a tanított szaktárgyhoz133
Az elért eredményekkel kapcsolatos elégedettség134
A tanárok túlterheltségi érzése137
A tanárok motivációs eljárásai137
A tanulók tanuláshoz való viszonyának elemzése150
A tanulás érzelmi-szociális dimenziója155
Megismerési (kongnitív) dimenzió156
Önintegrációs, morális (effektív) dimenzió156
A szakirodalomból és pedagógiai kísérlet eredményeiből levont következtetések összegezése158
Mellékletek161
Irodalom173
Névmutató183

Réthy Endréné

Réthy Endréné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Réthy Endréné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv