1.035.019

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári teljesítmény-visszajelzés hatása a tanulók személyiségére

Szerző
Lektor

Kiadó: Comenius Oktató és Kiadó Kft.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 304 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9687-31-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv bemutatja azt a kapcsolat-összefüggést, amely a tanári teljesítmény-visszajelzés és a tanulók tanulási motivációja, önértékelése és önszabályozó tanulása között kimutatható. A könyv... Tovább

Előszó

A könyv bemutatja azt a kapcsolat-összefüggést, amely a tanári teljesítmény-visszajelzés és a tanulók tanulási motivációja, önértékelése és önszabályozó tanulása között kimutatható. A könyv elkészítéséhez felhasználást nyertek egy- részt a témával kapcsolatos eddigi teoretikus és empirikus kutatómunkánk eredményei, másrészt széles körű nemzetközi és hazai interdiszciplináris szak- irodalomra épülő még nem publikált újabb kutatási fejlemények. Az értekezés kutatási előzményei az 1974-ben elkészített bölcsészdoktori disszertáció (A tanítási-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek összehasonlító pedagógiai vizsgálata), az 1981-ben megvédett kandidátusi értekezés (A tanítási-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzésé), s a 2002-ben megszerzett habilitáció (A tanulási motiváció értelmezésével kapcsolatos paradigmaváltás fő elemeinek bemutatása), továbbá a közben megjelent monográfiák. A könyv emellett a szerző által vezetett OTKA pályázati projekt keretében megvalósuló újabb empirikus kutatásokra is épít.
Feltételezésünk szerint a gyermekekről alkotott, s időről-időre változó kép, felfogás, hit, meggyőződés, mentalitás legmarkánsabban a gyermek, a tanuló teljesítményének visszajelzésében fejeződik ki. E társadalomtól, felnőttektől, szülőktől, nevelőktől jövő visszajelzés (tiltás, büntetés, dicséret) alakítja, befolyásolja a gyermek tanulásra irányuló magatartását (motivációját), önértékelését, továbbá tanulása milyenségét, minőségét, szabályozottsága mértékét. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 7
1. TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEK 12
1.1. A vesszőzéstől a versengésig 12
1.2. A hivatalos tanügyi dokumentumok
és az értékelés funkcióváltása 24
1.3. Az értékeléssel kapcsolatos új fejlemények, érvek és ellenérvek 30
1.4. Örökölt problémák és új gondok az értékelés területén 38
2. ÉRTÉK, NORMA, ÉRTÉKELÉS KAPCSOLAT-ÖSSZEFÜGGÉSE 51
3. A TELJESÍTMÉNY-VISSZAJELZÉS,
ÉRTÉKELÉS FUNKCIÓI ÉS FUNKCIÓZAVARAI 65
3.1. A teljesítmény-visszajelzés, értékelés funkcióinak gazdagodása 65
3.2. A teljesítmény-visszajelzés, értékelés diszfunkciós működése 69
4. A KÜLÖNBÖZŐ TANÁRI TELJESÍTMÉNY-VISSZAJELZÉSEK
HATÁSA A TANULÓK TANULÁSI MOTIVÁCIÓJÁRA,
ÖNÉRTÉKELÉSÉRE, ÖNSZABÁLYOZÓ TANULÁSÁRA 73
4.1. A különböző teljesítmény-visszajelzési módozatok 74
4.2. Az iskolai teljesítményeket befolyásoló okok tanári megítélése 76
4.3. A tanári teljesítmény-elvárásában mutatkozó különbségek 86
4.4. A tanárok teljesítmény-visszajelzési
stratégiájában mutatkozó eltérések 90
4.5. A tanítási-tanulási folyamat belső differenciálásának mértéke 94
5. ÚJ TELJESÍTMÉNY-VISSZAJELZÉSI STRATÉGIÁK A PEDAGÓGIÁBAN 99
5.1. Új társadalmi-gazdasági elvárások megjelenése 99
5.2. Új fejlemények a pedagógiában 101
5.2.1. Paradigmaváltás a tanulási motiváció értelmezésében 101
5.2.2. A tudás átértelmezése:
az önszabályozó tanulás kialakításának igénye 105
5.2.3. Az énkép és önértékelés új megközelítése 114
6. ÚJ SZEMPONTOK, ÚJ ÉRTÉKELÉSI KULTÚRA 121
7. A GYAKORLATBAN ALKALMAZHATÓ SZÍNES ELJÁRÁSOK 127
7.1. Nemzetközi kitekintés 127
7.2. A szöveges értékelés újrafelfedezése 130
7.3. Új oktatási eljárásokhoz kapcsolódó
új teljesítmény-visszajelzési stratégiák 136
7.4. Az integratív, inklúzív nevelés és a tanulók
teljesítmény-visszajelzése, értékelése 141
7.5. A hatékony iskolai teljesítmény-visszajelzés
néhány kritériuma. Összefoglalás 145
8. KUTATÁSMETODIKAI MEGFONTOLÁSOK 151
9. A TANULÓI TELJESÍTMÉNY VISSZAJELZÉSE,
A TANULÁSI MOTIVÁCIÓ, TANULÓI ÖNÉRTÉKELÉS
ÉS ÖNSZABÁLYOZÓ TANULÁS EMPIRIKUS VIZSGÁLATA 155
9.1. Az önszabályozó tanulás kialakítására irányuló
tanári tevékenységek vizsgálata. A tanárok
„hangja" saját tevékenységükről 157
9.2. A tanulási motiváció körében a tanárok gyermekismeretének
összevetése a tanítványok vizsgálati eredményeivel 169
9.2.1. A tanárok gyermekismerete a tanulási
motívumok megítélése tükrében 169
9.2.2. A tanulók tanulási motívumaival
kapcsolatos saját „hangja" 180
9.3. A tanulási teljesítmény mögöttes okainak megítélése
tanulási kudarc és siker esetén 193
9.4. A tanulói önértékelés alakulásának vizsgálata 201
9.4.1. A tanulók önszabályozási szintje önértékelésük tükrében 201
9.4.2. A tanulói önértékelés alakulása a tanárok, osztálytársak,
szülők különböző visszajelzéseinek hatására 214
9.5. Tanár szakos egyetemisták önértékelése, önszabályozó
tanulása és elképzelései annak alakíthatóságáról 224
9.6. Az önszabályozó tanulási stratégia
konkrét folyamatának vizsgálata 239
10. A TEORETIKUS ÉS EMPIRIKUS VIZSGÁLÓDÁS
EREDMÉNYEINEK ÖSSZEGZÉSE 246
IRODALOMJEGYZÉK 256
MELLÉKLETEK 282

Réthy Endréné

Réthy Endréné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Réthy Endréné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv