A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani Közlemények 1965/1-5.

A Szegedi Tanárképző Főiskola lapja - V. évfolyam 1-5. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. szám
Stein Jánosné - Sárosy Józsefné: A környezetismereti televíziós órák szerepe az oktatás folyamatán1
Forgách Géza: Ellenőrzés és osztályozása a kémiaoktatásban5
Jósa Zoltán: Az ellenőrző órák feladata, szerkezeti felépítése és módszertani problémái, különös tekintettel az "élővilág" tantárgya2
Zentai Károly: A tanulók jellemzésének szempontjai19
Tóth József: A tárgyi formák és szöveg díszítő jellegű, plakátszerű összeállítása27
Műhely31
Németh István: Gondolatok Románia földrajzának tanításakor31
Dévényi István: Terepmérés az általános iskolában36
Somfai László: Helyesírási norma a VI. osztályban39
Németh István: A földrajzi nevekről42
Várkonyi Nándor: A bemutatás és füzetvázlat sorrendjének szerepe a műszaki gakorlati oktatásban43
Szörényi Józsefné - Kovács Béláné - Zoltán Ferencné: Munkaterv az irodalom jellegű szakkörök számára46
Horváth Rózsa: A környezetismereti tanulmányi séta értékesítése oktató-nevelő munkában54
Gulácsy Éva: "Kártyajáték"55
Rakonczya László: A testnevelés osztályozása58
Turai Kálmán: "Legkedvesebb könyvem"60
Jósa Zoltán: "Földigiliszta" vagy földi giliszta"?64
Szemle65
2. szám
Szörényi József: Egy olvasmány feldolgozásának tanulságai77
Pap Irén: A kisdobos mozgalom szerepe nevelési feladatink megoldásában80
Szabadi János: Néhány bevezető megjegyzés az experimentális iskolák jelentőségéről és küldetéséről a módszertanitudományos kutatómunka további fejlődése szempontjából83
Somfai Lászó: Egy programozva oktatott téma néhány tapasztalata87
Magi János: Egy éves az iskolatelevízió orosz nyelvi adása az általános iksola 6. osztálya számára96
Turai Kálmán: A "hogyan" kérdése az V. osztályos történelem tanításában99
Németh István: A számokkal való munka a földrajz tanításában104
Kovács Zoltán: Az általános iskola közelítő számításokról114
Veidner János: Módszertani megjegyzések az általános iskolai fizikai gyakorlathoz121
Mihály Endre: A tanár felkészülése a mezőgazdasági gyakorlati foglalkozásokra126
Avasi Béla: Népdalelemzés137
Somfai László: Tervező munka a 7. és 8. osztályban129
Műhely145
Hunya Mária: Fémek megmunkálása és a leánytanulók munkabírása
Várkonyi Nándor - Honti Gyuláné: Az osztályozás problémája a gyakorlati órákon
Veidner János: Új technika alkalmazása a tanárképzésben
Gazsó István: Zárójelek használata
Kávássy Sándor: Történelem, történet
Fehér István: "Orvoskongresszus" az egészségtan órákon
Szemle155
3. szám
Stein Jánosné - Sárosy Józsefné: Néhány gondolat az iskolatelevízió alsó tagozatos adásainak nevelési lehetőségeiről157
Várkonyi Bertalanné: A napközis első osztály problémái160
Alföldi Jánosné - Titkos Lajosné: Nyelvtan-helyesírási gyakorlatok a 3. osztályban163
Gutter József: Gondolatok a pedagógiai szeretről167
Somfai László: Egy programozva oktatott téma néhány tapasztalata (2. rész)172
Németh István: Szalagdiagrammok alkalmazása az ötödik osztályos földrajz tanításban178
Erdei Mihály: Mondatmodelek alkalmazása az orosz nyelvoktatásban181
Mihály Endre: A tanár felkészülése a mezőgazdasági gyakorlati foglalkzásokra (2. rész)185
Farkas Gyula: Megjegyzések az ember származásának általános iskolai oktatásával kapcsolatban191
Műhely201
Kelemen Jánosné: Év végi ismétlés számtanból az általános iskola VIII. osztályában
Turai Kálmán: Év végi ismétlés történelemből az 5. osztályban
Glózik Pál: A kislabdahjítás módszerének osztályonkénti alkalmazásaa gerelyhajítás távlati oktatásának megfelelően: I-IV. osztály
Rakonczay László: A tanulók önálló munkája a testnevelési órán
Veidner János: A programozott oktatásról
Gazsó István: Jelrendszerünk bővítésének ajánlása
Kávássy Sándor: Történelem, történet
Szemle235
4. szám
Gazsó István: Számrendszerek az alsó tagozaton237
Nagy Jánosné: Az elsőosztályosok bevezetése az ismeretszerzése241
Ifj. Buváry Imre: Tudatformálás és fogalmazás a 3. osztályban245
Kovács Alajos: Játék a nevelés szolgálatában248
Riesz Béla: A marxista dialektika módszere és a tanulói személyiség fejlődése251
Veidner János: A programozott oktatásról (II. rész)255
Somfai László: A szavak alaki elemzéséről264
Olasz Géza: Néhány megjegyzés a csehszlovák alapfokú kilencéves iskolák földrajztanításáról266
Major József: Az új 6. osztályos történelmi tankönyv274
Tankönyv-vita278
Műhely285
Németh István: A térkép alapismereteinek tanításával kapcsolatos problémák az áltlaános iskola 5. osztályában
Turai Kálmán: A történelem tanításának néhány problémája az 5. osztályban
Glózik Pál: A kislabdahajítás tanítása a gerelyhajítás oktatásának előkészítésére
Magi János: Az orosz nyelvű gyermeklevelezés megszervezése és hasznosítása az oktató-nevelő munkában
Győri Jánosné: Játéos figurák alkalmazása az első osztályban
Kadlicskó Magda: Az első problémáim
Harsányi László - Novák István: Hogyan szervezzük az úttörő sportszaköröket?
Dr. Györy Gábor: Ipari televízió alkalmazása a tanárképzésben és a továbbképzésben
Szászfalvy László: A személyi és társadalmi tulajdon megbecsülésére nevelés vizsgálata
Csillik László: Egy iskolai kiállítás
Révész Béla: Az élővilág 8. osztályos tanmenetének tervezése
Szemle312
5. szám
Szeléndi Gábor: Néhány környezetismeret tanítási problémáról317
Gulácsy Éva - Somfai László: Az alsó tagozatban is helyesírási norma szerint tanítsunk320
Szörényi József: Magnetofon a fogalmazási órán327
Hirják Balázs: Hogyan támaszkodom az őrsökre, mint közösségekre a tanítási óra előkészítéseként és a tanítási órákon?331
Hofer Lajos: Szaktermes oktatás (kabinetrendszer fejlődése a Csehszlovák Szocialista Köztársaság magyar tannyelvű iskoláiban336
Németh István: A síkság fogalmnak kialakításával kapcsoaltos kérdések342
Zentai Károly: Egy földrajz óra elemzése345
Műhely355
Drahos Ágoston: Betűismertetési és alsótagozatos szövegfeldolgozási eljárások a szlovák nyelvi órákon
Jósa Zoltán: a mezőgazdasági haszonállatok tanításának tartalmi kérdései
Veidner János: A programozott oktatásról (III. rész)
Turai Kálmán: Szemelvények felhasználása a történelem órán
Gaál Lajos: Az atlétikai mozgások általános iskolai oktatásának módszerei
Szemle388
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani Közlemények 1965/1-5. Módszertani Közlemények 1965/1-5. Módszertani Közlemények 1965/1-5.

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.480 Ft
740,-Ft 60 25
5 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv