1.034.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A World Wide Web programozása

HTML és XHTML/Stíluslapok/JavaScript/JavaScript és a HTML-dokumentumok/Dinamikus dokumentumok készítése JavaScripttel/Java-appletek/XML/Perl/Perl használata CGI-programozásra/Webszerverek és szervletek/PHP/Adatbázis elérése webes környezetből

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Panem Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 604 oldal
Sorozatcím: Webvilág
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-545-420-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Nehezen becsülhetjük túl azt a hatást, amelyet a világhaló az emberek mindennapi életére gyakorolt. Látva azt a sebességet, amellyel a weboldalak százezrei előbukkantak a semmiből, nyilvánvaló, hogy a létrehozásukhoz szükséges technológiákat széles körben kell oktatni. Az elmúlt pár évben sok felsőoktatási intézmény próbálkozott azzal, hogy a webtechnológiák viszonylag jelentős részét bevegye a tananyagába. Ez a könyv tehát mindezek szem előtt tartásával a diákoknak készült. Könyvünk célja, hogy átfogó bevezetést nyújtsunk azokról a programozási eszközökről és ismeretekről, amelyek a világhálón lévő szerverek felépítéséhez és fenntartásához szükségesek. Weboldalak készítésénél sokféle technológia használatos. Rengeteg olyan (gyakorlatilag egytől egyig a tapasztalt szakembereknek szóló) könyv áll rendelkezésre, amely kizárólag egy-egy ilyen technológiára összpontosít. Ez a könyv áttekintést nyújt a világháló működéséről, több, széles körben használt webes kliensoldali és... Tovább

Fülszöveg

Nehezen becsülhetjük túl azt a hatást, amelyet a világhaló az emberek mindennapi életére gyakorolt. Látva azt a sebességet, amellyel a weboldalak százezrei előbukkantak a semmiből, nyilvánvaló, hogy a létrehozásukhoz szükséges technológiákat széles körben kell oktatni. Az elmúlt pár évben sok felsőoktatási intézmény próbálkozott azzal, hogy a webtechnológiák viszonylag jelentős részét bevegye a tananyagába. Ez a könyv tehát mindezek szem előtt tartásával a diákoknak készült. Könyvünk célja, hogy átfogó bevezetést nyújtsunk azokról a programozási eszközökről és ismeretekről, amelyek a világhálón lévő szerverek felépítéséhez és fenntartásához szükségesek. Weboldalak készítésénél sokféle technológia használatos. Rengeteg olyan (gyakorlatilag egytől egyig a tapasztalt szakembereknek szóló) könyv áll rendelkezésre, amely kizárólag egy-egy ilyen technológiára összpontosít. Ez a könyv áttekintést nyújt a világháló működéséről, több, széles körben használt webes kliensoldali és szerveroldali technológia bemutatásával. A könyv anyagának megértéséhez a legfontosabb előfeltétel valamelyik objektumorientált nyelv biztos ismerete és némi jártasság a UNIX-ban. A webszerverek ugyanis gyakran UNIX-platformon futnak, a nyelvismeret pedig az újabb programnyelvek elsajátítását könnyíti meg.
A könyvben bemutatott szoftverrendszerek többsége a diákok számára ingyenesen hozzáférhető. Idetartoznak a böngészők, amelyek JavaScript interpretert és Java Virtuális Gépet is tartalmaznak, a Perl, a PHP és Java nyelvi rendszerek, valamint a szervleteket és a JDBC-t támogató Java osztálykönyvtárak. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 11
Áttekintés 11
Különbségek az első és a második kiadás között 13
A könyv tartalma 13
Segédanyagok 16
Szoftverek hozzáférhetősége 16
1. fejezet ALAPFOGALMAK 17
1.1. Az internet rövid bemutatása 18
1.2. A világháló 22
1.3. Webböngészők 23
1.4. Webszerverek 25
1.5. Az URL-ek 26
1.6. A MIMÉ 28
1.7. A HTTP protokoll 30
1.8. Egy webprogramozó eszközkészlete 33
1.9. Összefoglalás 40
1.10. Áttekintő kérdések 42
1.11. Feladatok 43
2. fejezet BEVEZETÉS A HTML ÉS AZ XHTML HASZNÁLATÁBA 44
2.1. A HTML eredete és fejlődése 45
2.2. Alapvető szintaktika 46
2.3. A HTML-dokumentumok szabványos szerkezete 48
2.4. Alapvető szövegformátumok 49
2.5. Képek 59
2.6. Hipertext linkek 62
2.7. Listák 66
2.8. Táblák 72
2.9. Keretek 80
2.10. Űrlapok 87
2.11. Összefoglalás 99
2.12. Áttekintő kérdések 101
2.13. Feladatok 102
3. fejezet STÍLUSLAPOK 106
3.1. Bevezetés 106
3.2. A stíluslapok szintjei 107
3.3. Stílusmegadási formátumok 109
3.4. Stílusosztályok 110
3.5. Tulajdonságok és tulajdonságértékek 112
3.6. Színek 124
3.7. A <span> és a <div> tag 127
3.8. Összefoglalás 128
3.9. Áttekintő kérdések 130
3.10. Feladatok 131
4. fejezet A JAVASCRIPT ALAPJAI 133
4.1. A JavaScript áttekintése 134
4.2. Az objektumorientált programozás és a JavaScript 137
4.3. Általános szintaktikai jellemzők 139
4.4. Primitív típusok, operátorok és kifejezések 140
4.5. Képernyőkimenet 149
4.6. Vezérlési szerkezetek 153
4.7. Objektumok létrehozása és módosítása 160
4.9. Függvények 168
4.10. Egy példa 174
4.11. Konstruktorok 176
4.12. Mintaillesztés reguláris kifejezésekkel 177
4.13. Egy újabb példa 182
4.14. Hibák a szkriptekben 184
4.15. Összefoglalás 186
4.16. Áttekintő kérdések 188
4.17. Feladatok 190
5. fejezet A JAVASCRIPT ÉS A HTML-DOKUMENTUMOK 192
5.1. A JavaScript végrehajtási környezet 193
5.2. A Dokumentum Objektum Modell 194
5.3. Elemhozzáférés JavaScriptben 196
5.4. Események és az eseménykezelés 198
5.5. A DOM 2 eseménymodellje 217
5.6. A navigator objektum 223
5.7. Összefoglalás 225
5.8. Áttekintő kérdések 226
5.9. Feladatok 227
6. fejezet DINAMIKUS DOKUMENTUMOK KÉSZÍTÉSE JAVASCRIPTTEL 229
6.1. Bevezetés 230
6.2. Egy elem pozicionálása 230
6.3. Az elemek mozgatása 236
6.4. Egy elem láthatósága 238
6.5. A színek és betűkészletek megváltoztatása 241
6.6. Dinamikus tartalom 244
6.7. Az elemek vermelése 247
6.8. Az egérkurzor helyének meghatározása 250
6.9. Egy egérkattintásra való reagálás 253
6.10. Az elemek lassú mozgatása 255
6.11. Elemek vonszolása 259
6.12. Összefoglalás 264
6.13. Áttekintő kérdések 265
6.14. Feladatok 265
7. fejezet JAVA APPLETEK 267
7. fejezet
7.1. Bevezetés 268
7.2. Az elsődleges applet-tevékenységek 270
7.3. A paintComponent metódus 271
7.4. Az <object> tag 274
7.5. Applet-paraméterek 276
7.6. Egyszerű grafika 279
7.7. Színek 283
7.8. Interaktív appletek 284
7.9. Párhuzamosság a Javában 295
7.10. Animáció megvalósítása szálak segítségével 300
7.11. Összefoglalás 303
7.12. Áttekintő kérdések 305
7.13. Feladatok 306
8. fejezet BEVEZETÉS AZ XML-BE 307
8.1. Bevezetés 308
8.2. Az XML szintaxisa 310
8.3. Az XML-dokumentum szerkezete 313
8.4. Dokumentumtípus-definíciók 315
8.5. Névterek 324
8.6. XML-sémák 325
8.7. Nyers XML-dokumentumok megjelenítése 335
8.8. XML-dokumentumok megjelenítése CSS segítségével 336
8.9. XSLT-stíluslapok 338
8.10. Összegfoglalás 344
8.11. Áttekintő kérdések 347
8.12. Feladatok 348
9. fejezet A PERL ALAPJAI 350
9.1. A Perl eredete és használata 351
9.2. Skalárok és műveleteik 351
9.3. Értékadó utasítások és egyszerű input/output 357
9.4. Vezérlő utasítások 360
9.5. Tömbalapismeretek 365
9.6. Táblázatok 369
9.7. Referenciák 371
9.8. Függvények 372
9.9. Mintaillesztés 377
9.10. Állományok 383
9.11. Egy példa 385
9.12. Összefoglalás 387
9.13. Áttekintő kérdések 389
9.14. Feladatok 390
10. fejezet A PERL HASZNÁLATA CGI-PROGRAMOZÁSRA 392
10.1. A CGI 392
10.2. CGI-kapcsolat 394
10.3. A lekérdezősztring formátum 397
10.4. A CGI.pm modul 398
10.5. Egy felmérési példa 409
10.6. Sütik 421
10.7. Animáció CGI segítségével 427
10.8. Összefoglalás 427
10.9. Áttekintő kérdések 429
10.10. Feladatok 430
11. fejezet BEVEZETÉS A WEBSZERVEREKBE ÉS A SZERVLETEKBE 432
11.1. Webszerverműveletek 433
11.2. Általános szerverjellemzők 434
11.3. Apache a UNIX alatt 436
11.4. A szervletek áttekintése 442
11.5. A szervletek részletes bemutatása 443
11.6. Egy felmérési példa 447
11.7. Információ tárolása a klienseken 454
11.8. Összefoglalás 470
11.9. Áttekintő kérdések 473
11.10. Feladatok 474
12. fejezet BEVEZETÉS A PHP-BE 476
1.2.1. A PHP eredete és használata 477
12.2. A PHP áttekintése 477
12.3. Általános szintaktikai jellemzők 479
12.4. Primitívek, műveletek és kifejezések 480
12.5. Output 486
12.6. Vezérlő utasítások 488
12.7. Tömbök 491
12.8. Függvények 501
12.9. Mintaillesztés 506
12.10. Űrlapkezelés 506
12.11. Állományok 512
12.12. Sütik 516
12.13. Munkamenet-követés 518
12.14. Összefoglalás 519
12.15. Áttekintő kérdések 5 21
12.16. Feladatok 522
13. fejezet ADATBÁZIS ELÉRÉSE WEBES KÖRNYEZETBŐL 626
13.1. Relációs adatbázisok 5 26
13.2. Az SQL bemutatása 528
13.3. Az adatbázis-elérés módjai 535
13.4. A MySQL adatbázis-kezelő rendszer 538
13.5. Adatbázis-elérés Perl és MySQL segítségével 541
13.6. Adatbázis-elérés PHP és MySQL segítségével 546
13.7. Adatbázis-elérés JDBC és MySQL segítségével 554
13.8. Összefoglalás 569
13.9. Áttekintő kérdések 571
13.10. Feladatok 572
FÜGGELÉK BEVEZETÉS A JAVABA 573
F. 1. A Java áttekintése 5 74
F. 2. Adattípusok és struktúrák 576
F.3. Osztályok, objektumok, metódusok 579
F.4. Interfészek 584
F.5. Kivételkezelés 585
F.6. Összefoglalás 591
TÁRGYMUTATÓ 593

Robert W. Sebesta

Robert W. Sebesta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Robert W. Sebesta könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv