1.034.154

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az osztályfőnöki munka mint a pedagógiai vezetés sajátos területe

Szerző

Kiadó: Fővárosi Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 237 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-501-084-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Először teszünk közzé a fővárosi továbbképzés keretében több éven át kipróbált, tanfolyamok sorára alapozó, összegzésnek szánt munkát, amely az osztályfőnöki tevékenységet rendszerezett formában... Tovább

Előszó

Először teszünk közzé a fővárosi továbbképzés keretében több éven át kipróbált, tanfolyamok sorára alapozó, összegzésnek szánt munkát, amely az osztályfőnöki tevékenységet rendszerezett formában kifejezetten, mint vezetői tevékenységet érinti. Az osztályfőnöki tevékenységnek a pedagógiai vezetés sajátos területeként való feldolgozása nagy érdeklődést váltott ki a résztvevő kollégákból. A tapasztalt érdeklődés és az osztályfőnökök továbbképzéséért való felelősségünk megerősítette felismerésünket, hogy e feladatrendszer vezetéselméleti összefüggéseit érdemes feltárni, értelmezni és elrendezni.
Az osztályfőnök vezetői minőségét ("...felelős vezetője osztályának...") nemcsak rendtartási előírás szabja meg, hanem a vezetői szituációk sorozata is, amelybe naponta kerül a nevelő-oktató munka, a tanulók ügyeinek intézése során. A nevelőtestületek tartópillérei az osztályfőnökök; sajátos felelősségük különbözteti meg őket a hasonló feladatokat el nem látóktól. Felelősségük - egy osztály arányait figyelembevéve - az igazgatói felelősséghez legközelebb álló vezetői felelősség, és legszembetűnőbb vonása a másokért való felelősség. Vissza

Tartalom

Előszó3
A társadalomirányítástól az osztályfőnöki vezetésig7
A vezetés, mint társadalomirányítási szükséglet8
A nevelés tudatosan irányított folyamat13
Az osztályfőnöki tevékenység a társadalomirányítás része19
A vezetés és pedagógia kölcsönös kapcsolata21
A vezetéstudomány történeti fejlődésének vázlata24
A pedagógiai vezetés alapkérdései31
Az osztályfőnöki tevékenység sajátos pedagógiai vezetés34
Az osztályfőnök érdekeltsége a nevelési folyamat iskolaszintű irányításában39
Az osztályfőnö az osztályfőnöki munkaközösségben49
A pedagógiai kultúra tartalma56
Mellékletek, gyakorlatok60
Hivatkozott irodalom72
Összefoglalás73
Az osztályfőnök személyisége meghatározó erő76
A személyes hatás78
Az osztályfőnök felelőssége81
Az osztályfőnöki hatás pszichológiai törvényszerűségei89
A pedagógiai szituációk sorozatában érvényesülő pszichológiai törvényszerűségek91
Gyakorlatok136
Hivatkozott irodalom150
Összefoglalás151
Az osztályfőnök a pedagógiai vezetés folyamatában153
Az osztályfőnök vezetési feladatainak ellátásában érvényesülő kapcsolatrendszer (az osztályfőnök munkakapcsolatai)154
Az osztályfőnöki vezetési feladatcsoportok ellátása - néhány esetleírás tükrében164
Az osztályfőnöki nevelőmunkában megvalósuló vezetési funkciók195
Felhasznált irodalom225
Összefoglalás227
Az osztályfőnök pedagógiai tapasztalatainak tükröződése az iskola pedagógiai irányításában230
Tartalomjegyzék236
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv