kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 558 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-280-141-5 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes ábrákkal, fotókkal illusztrált. |
| Előszó az új változathoz | 5 |
| Bevezetés | 9 |
| Az egyensúly | 21 |
| A négyzet rejtett szerkezete | 21 |
| Mit értünk észlelési erőkön? | 28 |
| Két kör egy négyzetben | 29 |
| Pszichológiai és fizikai egyensúly | 30 |
| Miért éppen az egyensúly? | 33 |
| A súly | 35 |
| Az irány | 38 |
| Egyensúly-rendszerek | 41 |
| A fent és a lent | 42 |
| A jobb és a bal | 46 |
| Az egyensúly és az emberi elme | 49 |
| Madame Cezanne sárga széken | 50 |
| Az alak | 55 |
| A látás mint aktív felfedezés | 55 |
| A lényeg megragadása | 56 |
| Észleleti fogalmak | 58 |
| Mi az alak? | 60 |
| A múlt befolyása | 62 |
| Az alaklátás | 65 |
| Az egyszerűség | 68 |
| Az egyszerűségre való törekvés bizonyítékai | 78 |
| Kiegyenlítődés és kiéleződés | 81 |
| Az egész fenntartja magát | 82 |
| Belső tagolódás | 85 |
| Miért mond gyakran igazat a szemünk? | 88 |
| Belső tagolódás a képzőművészetekben | 90 |
| Mi a rész? | 92 |
| Hasonlóság és különbözőség | 94 |
| Példák a művészet területéről | 105 |
| A szerkezeti váz | 109 |
| A forma | 113 |
| A térbeli látás | 115 |
| A vetületek | 121 |
| Melyik a tárgy legjobb nézete? | 124 |
| Az egyiptomi módszer | 130 |
| A rövidülés | 134 |
| Az átfedés | 139 |
| Mire jó az átfedés? | 141 |
| A felület és a mélység kölcsönhatása | 146 |
| Vetélkedő nézetek | 149 |
| Realizmus és realitás | 153 |
| Mi élethű? | 155 |
| A forma mint felfedzés | 159 |
| Az absztrakció szintjei | 165 |
| A forrás | 173 |
| A vizuális információ | 177 |
| Formafejlődés | 183 |
| Miért éppen így rajzolnak a gyerekek? | 184 |
| Az intellektuális elmélet | 185 |
| Azt ábrázolják, amit látnak | 189 |
| Ábrázolási fogalmak | 190 |
| A rajzolás mint mozgás | 193 |
| Az ősi kör | 196 |
| A differenciálódás törvénye | 203 |
| A függőleges és a vízszintes | 205 |
| A rézsútosság | 211 |
| Részek egybeolvasztása | 214 |
| A méret | 218 |
| A félreértett ebihalak | 221 |
| Fordítás két dimenzióra | 223 |
| Következmények a szobrászatban | 233 |
| Botok és lapok | 234 |
| A kocka és a gömbölyűség | 240 |
| A tér | 244 |
| A vonal és a körvonal | 245 |
| Közös körvonalak | 249 |
| Figura és háttér | 254 |
| Mélységszintek | 259 |
| Festészet és alkalmazás | 262 |
| Keretek és ablakok | 266 |
| A konkáv alak a szobrászatban | 268 |
| Mi a mélységlátás oka? | 272 |
| Mélységhatás átfedés révén | 275 |
| Az átlátszóság | 280 |
| A torzulatok teret hoznak létre | 286 |
| Dobozok három dimenzióban | 289 |
| A fizikai tér is segít | 298 |
| Inkább az egyszerűt, mint az igazat | 300 |
| A gradiensek mélységet hoznak létre | 304 |
| A tér konvergenciája felé | 309 |
| A centrális perspektíva kettős gyökere | 312 |
| Nem valósághű vetület | 315 |
| Piramisszerű tér | 317 |
| A központosított világ szimbolikája | 324 |
| Középpontúság és végtelenség | 327 |
| Játék a szabályokkal | 328 |
| A fény | 333 |
| A fényélmény | 333 |
| A viszonylagos világosság | 335 |
| A megvilágítás | 339 |
| A fény teret alkot | 341 |
| Az árnyékok | 346 |
| Ábrázolás megvilágítás nélkül | 352 |
| A fény szimbolikus jelentései | 355 |
| A szín | 362 |
| A fénytől a színig | 363 |
| Az alak és a szín | 365 |
| Hogyan jönnek létre a színek? | 370 |
| A generatív alapszínek | 373 |
| Additív és szubtraktív színkeverés | 374 |
| Generatív kiegészítő színek | 374 |
| Szeszélyes eszközrendszer | 377 |
| A harmónia keresése | 380 |
| A színskála elemei | 385 |
| A színkeverékek szintaxisa | 388 |
| Az elemi kiegészítő színek | 392 |
| A színek kölcsönhatása | 397 |
| Matisse és El Greco | 400 |
| Ingerválaszok a színre | 404 |
| A meleg és a hideg színek | 406 |
| A mozgás | 409 |
| Az események és az idő | 409 |
| Egyidejűség és egymásutániság | 413 |
| Mikor látunk mozgást? | 416 |
| A mozgás iránya | 420 |
| A sebesség megnyilvánulásai | 422 |
| A sztroboszkopikus mozgás | 426 |
| Filmszerkesztési problémák | 431 |
| Látható mozgatóerők | 433 |
| Bonyolultsági fokok | 438 |
| Az emberi test mint eszköz | 444 |
| A kinesztéziás testképzet | 447 |
| A dinamika | 450 |
| Nem elég az egyszerűség | 450 |
| A dinamika és hagyományos magyarázatai | 452 |
| Az erők diagramja | 456 |
| Kísérletek irányított feszültséggel | 460 |
| Mozdulatlan mozgás | 464 |
| A rézsútosság dinamikája | 466 |
| A torzulatok feszültsége | 470 |
| A dinamikus kompozíció | 474 |
| Sztroboszkopikus hatások | 477 |
| Hogyan jött létre a dinamika? | 480 |
| Példák a művészet területéről | 483 |
| A kifejezés | 487 |
| Hagyományos elméletek | 488 |
| A struktúrába ágyazott kifejezés | 492 |
| A kifejezés elsőbbsége | 498 |
| Jelképiség a művészetben | 501 |
| Jegyzetek | 507 |
| Bibliográfia | 537 |
| Névmutató | 553 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.