kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 303 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 22 cm x 23 cm |
| ISBN: | 963-217-283-3 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, színes fotókkal illusztrált. |
| Előszó az új változathoz | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| Az egyensúly | 13 |
| A négyzet rejtett szerkezete | 13 |
| Mit értünk észlelési erőkön? | 16 |
| Két kör egy négyzetben | 17 |
| Pszichológiai és fizikai egyensúly | 18 |
| Miért éppen az egyensúly? | 19 |
| A súly | 20 |
| Az irány | 22 |
| Egyensúly-rendszerek | 23 |
| A fent és a lent | 24 |
| A jobb és a bal | 26 |
| Az egyensúly és az emberi elme | 27 |
| Madame Cezanne sárga széken | 28 |
| Az alak | 31 |
| A látás mint aktív felfedezés | 31 |
| A lényeg megragadása | 32 |
| Észleleti fogalmak | 32 |
| Mi az alak? | 34 |
| A múlt befolyása | 34 |
| Az alaklátás | 36 |
| Az egyszerűség | 38 |
| Az egyszerűségre való törekvés bizonyítékai | 43 |
| Kiegyenlítődés és kiéleződés | 44 |
| Az egész fenntartja magát | 45 |
| Belső tagolódás | 46 |
| Miért mond gyakran igazat a szemünk? | 48 |
| Belső tagolódás a képzőművészetekben | 49 |
| Mi a rész? | 50 |
| Hasonlóság és különbözőség | 51 |
| Példák a művészet területéről | 56 |
| A szerkezeti váz | 58 |
| A forma | 61 |
| A térbeli látás | 62 |
| A vetületek | 65 |
| Melyik a tárgy legjobb nézete? | 67 |
| Az egyiptomi módszer | 70 |
| A rövidülés | 72 |
| Az átfedés | 75 |
| Mire jó az átfedés? | 76 |
| A felület és a mélység kölcsönhatása | 79 |
| Vetélkedő nézetek | 80 |
| Realizmus és realitás | 82 |
| Mi élethű? | 83 |
| A forma mint felfedzés | 85 |
| Az absztrakció szintjei | 88 |
| A forrás | 93 |
| A vizuális információ | 95 |
| Formafejlődés | 99 |
| Miért éppen így rajzolnak a gyerekek? | 99 |
| Az intellektuális elmélet | 100 |
| Azt rajzolják, amit látnak | 102 |
| Ábrázolási fogalmak | 103 |
| A rajzolás mint mozgás | 104 |
| Az ősi kör | 106 |
| A differenciálódás törvénye | 110 |
| A függőleges és a vízszintes | 111 |
| A rézsútosság | 114 |
| Részek egybeolvasztása | 116 |
| A méret | 118 |
| A félreértett ebihalak | 120 |
| Fordítás két dimenzióra | 121 |
| Következmények a szobrászatban | 123 |
| A forma szüetése a szobrászatban | 126 |
| Botok és lapok | 127 |
| A kocka és a gömbölyűség | 130 |
| A tér | 133 |
| A vonal és a körvonal | 134 |
| Közös körvonalak | 136 |
| Figura és háttér | 138 |
| Mélységszintek | 141 |
| Festészet és alkalmazás | 142 |
| Keretek és ablakok | 144 |
| A konkáv alak a szobrászatban | 145 |
| Mi a mélységlátás oka? | 148 |
| Mélységhatás átfedés révén | 149 |
| Az átlátszóság | 152 |
| A torzulatok teret hoznak létre | 154 |
| Dobozok három dimenzióban | 156 |
| A fizikai tér is segít | 161 |
| Inkább az egyszerűt, mint az igazat | 162 |
| A gradiensek mélységet hoznak létre | 164 |
| A tér konvergenciája felé | 167 |
| A centrális perspektíva kettős gyökere | 168 |
| Nem valósághű vetület | 170 |
| Piramisszerű tér | 171 |
| A központosított világ szimbolikája | 174 |
| Középpontúság és végtelenség | 177 |
| Játék a szabályokkal | 177 |
| A fény | 181 |
| A fényélmény | 181 |
| A viszonylagos világosság | 182 |
| A megvilágítás | 184 |
| A fény teret alkot | 185 |
| Az árnyékok | 188 |
| Ábrázolás megvilágítás nélkül | 191 |
| A fény szimbolikus jelentései | 193 |
| A szín | 197 |
| A fénytől a színig | 197 |
| Az alak és a szín | 198 |
| Hogyan jönnek létre a színek? | 201 |
| A generatív alapszínek | 203 |
| Additív és szubtraktív színkeverés | 204 |
| Generatív kiegészítő színek | 204 |
| Szeszélyes eszközrendszer | 205 |
| A harmónia keresése | 207 |
| A színskála elemei | 209 |
| A színkeverékek szintaxisa | 211 |
| Az elemi kiegészítő színek | 213 |
| A színek kölcsönhatása | 216 |
| Matisse és El Greco | 218 |
| Ingerválaszok a színre | 220 |
| A meleg és a hideg színek | 220 |
| A mozgás | 223 |
| Az események és az idő | 223 |
| Egyidejűség és egymásutániság | 225 |
| Mikor látunk mozgást? | 227 |
| A mozgás iránya | 229 |
| A sebesség megnyilvánulásai | 230 |
| A sztroboszkopikus mozgás | 232 |
| Filmszerkesztési problémák | 235 |
| Látható mozgatóerők | 236 |
| Bonyolultsági fokok | 239 |
| Az emberi test mint eszköz | 242 |
| A kinesztéziás testképzet | 244 |
| A dinamika | 247 |
| Nem elég az egyszerűség | 247 |
| A dinamika és hagyományos magyarázatai | 248 |
| Az erők diagramja | 250 |
| Kísérletek irányított feszültséggel | 252 |
| Mozdulatlan mozgás | 254 |
| A rézsútosság dinamikája | 255 |
| A torzulatok feszültsége | 257 |
| A dinamikus kompozíció | 259 |
| Sztroboszkopikus hatások | 261 |
| Hogyan jött létre a dinamika? | 263 |
| Példák a művészet területéről | 264 |
| A kifejezés | 267 |
| Hagyományos elméletek | 268 |
| A struktúrába ágyazott kifejezés | 270 |
| A kifejezés elsőbbsége | 273 |
| Jelképiség a művészetben | 275 |
| Jegyzetek | 279 |
| Bibliográfia | 291 |
| Névmutató | 299 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.