1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szociális és pedagógiai kérdések szellemtudományi szempontból

Kivonatok Rudolf Steiner munkásságából - Elhangzott: Stuttgart, 1919. április 21-június 22.

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: "Tiszta-Gondolat" Alapítvány
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím: Életmű sorozat
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-00-3820-X
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

ELSŐ RÉSZ
I. Bevezetés a „hármas tagozódás"-hoz............................................11
A világháború előtti hónapok diplomáciai és okkult szempontból...........................11
A hármas-tagozódás terve ............................................................12
A szellemi tagozat kérdése...........................................................13
Kapitalizmus és kultúra ........................................................14
Állam és közoktatás.....................................................................14
Az okos és a helyes gondolkodás különbsége.............................15
II. Ezoterikus bevezetés a szociális kérdés egzoterikus értelmezéséhez I. .......................17
A Dreigliederung három tagozata................................................17
Jogi tagozat - egyenlőség............................................................18
Közgazdaság - testvériség..........................................................18
Az emberi fej- és az előző életek.................................................19
Gazdasági élet - emberalatti testvériség - túlvilági élet csírái.......................19
A Dreigliederung az egyes ember szervezetében ........................20
Nincs különbség érző és motorikus idegek között......................21
A szavak.......................................................................................22
Az emberi beszéd egyre absztraktabbá válik...............................23
III. Ezoterikus bevezetés a szociális kérdés egzoterikus
értelmezéséhez II. ........................................................................25
A külső behatásoktól független lelki aktivitás fontossága...........25
Érzéki tudományokból a szellem tudományába..........................26
Helyes megismerés a tényélményeken át....................................26
A nagy kozmikus ritmus = 25.920 év..........................................27
A polgári világ bukása és a proletáriátus felemelkedése.............27
IV. A pedagógia kultúrtörténeti vonatkozásai I. ................................29
Hibás görög és latin örökségek a nevelésben (illuzionizmus és brutalitás)....................................................29
Hibás és helyes viszony az Evangéliumhoz ................................30
A jogi felfogás veszélyei..............................................................30
A kor hibái: Illuzionizmus és komolytalanság ............................30
Materializmus és téveszmék az idegműködésről.........................31
A mai hibás Krisztus felfogás......................................................32
A köztisztviselő jellemzése..........................................................32
A szocializált közgazdaság és ellenőrzött oktatás .......................33
Keresztény gondolat és kapitalizmus...........................................33
V. A pedagógia kultúrtörténeti vonatkozásai II. ................................35
A szóban levő gondolat ereje..................... ..................................35
Lucifer és Arimán az emberben...................................................36
Az arimáni természettudomány ...................................................36
Teológia és militarizmus, metafizika és jogbölcselet..................37
Az arimáni pénzelmélet ...............................................................37
Állás, méltóság - Lucifer.............................................................38
VI. A pedagógia kultúrtörténeti vonatkozásai III. ............................39
A jövő szellemi harca Kelet és Nyugat között ............................39
A Hold évek általános népi, faji tulajdonságainak átöröklése.....40
A Merkúr-periódusban jön a tekintélyi elv..................................40
Vénusz kor az önfeláldozás kora, a szociális érzés alapja. A szeretet léttagozati helye.....................................................41
Az ember bolygókorszakainak hatása az életre...........................41
A szocializmus téves beállítottsága .............................................42
Hibás természetszemlélet antiszociális ösztönökre vezet............42
Szociális kísérletezések Keleten ..................................................42
VII. A pedagógia kultúrtörténeti vonatkozásai IV. ...........................45
Materializmus és a frázisok .........................................................46
A mai világ közel áll a szellemihez.............................................46
Imagináció-étertest-művészet ......................................................46
Asztráltest és a világháború.........................................................47
Az angolszász népek okkult előkészületei a szociális kísérletezésekre Keleten.........................................48
A kor hibás történelmi szemlélete ...............................................48
Torz imaginációk és inspirációk Keleten.....................................49
MÁSODIK RÉSZ
I. A szellem elgépiesítése, a test átszellemiesítése............................53
A tudati lélek korának jellemzője ................................................53
A 27 éves koron túli materialista ember. A lélek kiszáradása ......................................53
A Kelet ellelketlenedése...............................................................54
A régit folytonosan át kell értékelni ............................................54
A marxizmus következményei.....................................................55
Közép Európa különleges feladatai .............................................55
A szabad szellemi alkotás a gyermekkori erők konzerválása útján...................................57
A közgazdasági élet. Az élet utolsó harmadának erői .................57
Óvakodni az elhamarkodott kritikától .........................................57
Találmány és élet .........................................................................58
II. Az emberi szervezet hármas tagozódása......................................59
Az ember több, mint a természet.................................................59
Természettudományból antiszociális ösztönök............................60
Az ember időlény és nem térlény ................................................60
A test hármas tagozódása.............................................................61
Az emberi test a tér és időszemléletben ......................................61
A marxizmus rabszolgarendszere ................................................61
III. Európa jelenlegi civilizációjának hanyatlása és a szétesésből való menekülés útja...........................................63
Önmagunkra állítottság a gondolattartalmak között....................63
Szellemiség és logika - ellentétek...............................................64
A csalhatatlan önkinyilatkoztatók................................................64
A világ 3 aktuális problémája......................................................64
Az angol nyelv elveszti képességét a szellemi kifejezésére........65
Woodrow Wilson..........................................................................65
A beszéd a jövőben ......................................................................66
IV. A Kelet és a Nyugat felismerési útja...........................................69
A nyugati okkultizmus.................................................................69
A keleti okkultizmus....................................................................70
Közép Európa okkult útja............................................................71
Az élelmiszerekben ma már nincs lelki táplálék.........................71
Az áru, a munka és a tőke fogalma .............................................72
A világ 3 problémájának 3 akadálya ...........................................73
V. Születés helyett: újraszületés........................................................75
Új szemlélet kell ..........................................................................75
A Dreigliederung 3 részének összekapcsoltsága az emberben ....75
A görög, római és frank kultúrák örökségei (a szellemi, jogi és gazdasági élet)...............76
Ma mindent át kell alakítani, még a kereszténység befogadását is..............................77
A görög-keleti és a római-keleti kereszténység...........................77
Marxizmus és a gazdasági tagozat...............................................77
Dreigliederung a gyógyászatban..................................................78
Új feladatok..................................................................................78
Az ÉLETMŰ SOROZAT eddig megjelent munkái..........................79
Az ÉLETMŰ SOROZAT előkészületben lévő munkái....................83
„Tiszta Gondolat" Alapítvány előkészületben lévő antropozófiai témájú könyvei, a tanuló-csoportok részére ................................86
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv