1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az irodalomtanítás gyakorlata I.

Kézirat/Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az irodalomóra és az irodalomtanítás valószínűleg a pedagógiai tevékenység egyik legbonyolultabb, nehezen kiismerhető területe. Ebben a vonatkozásban ugyanis semmiféle recept nem létezik. Németh... Tovább

Előszó

Az irodalomóra és az irodalomtanítás valószínűleg a pedagógiai tevékenység egyik legbonyolultabb, nehezen kiismerhető területe. Ebben a vonatkozásban ugyanis semmiféle recept nem létezik. Németh László tanár-eszményképe, a "Toldyreál"-ban dolgozó Jánosi Béla például a "kis-Beöthy"-ben való szó-aláhúzatással s az aláhúzott szavakhoz fűzött széljegyzetekkel tanított. Szabó Dezső, akire Ungváron még az 1940-es években is úgy emlékeztek, mint a legnagyszerűbb irodalomtanárra, az erdőben sétálva, bizonyára minden rendszeresség nélkül beszélgetett diákjaival a magyar és francia literatúráról. Heinrich Böll könyvében, az Egy bohóc nézeteiben megjelenő Züpfner nevű tanár pedig csak egyszerűen felolvasta a verset, várt egy-két percet, s aztán mosolyogva pusztán annyit kérdezett: akar-e valaki hozzászólni?
Mindenki, aki meghatározó életélményei közé besorozta volt irodalomtanárát, megegyezett azonban abban, hogy mestere rendkívüli személyiség volt. Jánosi Béla, az első esztétikatörténet írója, mindentudásával, mérlegelésével, csendes modorával hatott. Szabó Dezső a "szabódezsői teljes vidámság"-gal, szókimondásával, eredetiségével bilincselte magához növendékeit. Updike munkájának, A kentaurnak a tanárfigurájára (hogy másik regényből való példa zárja a sort) alapos tárgyismerete, humora, figyelmet érdemlő drámai készsége és emberfölötti önzetlensége miatt emlékeztek jószívvel. Vissza

Tartalom

Előszó3
Irodalomtanítás az általános iskolában8
S. Takács Zsuzsanna: Irodalomtanítás és alsótagozatban - irodalomóra a könyvtárban9
Szabolcsi János: Petőfi Sándor. Az életrajzi óra20
Balkovitzné Cynolter Magda: Csokonai Tartózkodó kérelem c. versének tanítása és ritmusának gyakorlása az általános iskola 6. osztályában29
Cserhalmi Zsuzsa: Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig. Házi olvasmány a 8. osztályban45
Irodalomtanítás a középiskolában58
A középiskolai esztétikai bevezető szakasz tanítási problémái58
Szidiropuloszné Kolczonay Katalin: Szabó István: Siratódal59
Trencsényi Borbála: Mikszáth Kálmán: A bágyi csoda71
Honti Mária: Juhász Gyula: Tápai lagzi87
Jobbágyné András Katalin: Kosztolányi Dezső. Őszi reggeli101
Jobbágyné András Katalin: Örkény István: Ballada a költészet hatalmáról112
Kelemen Péter: Dokumentum és fikció. Örkény István: Mi mindent kell tudni. A bevezető szakasz tanítása a dolgozók középiskolájában121
Művek és folyamok140
Márton János: A Biblia tanítása a gimnázium I. osztályában141
Sipos Lajos: Júlia szép leány. Az "explication de texte" mai irodalomtanításban163
Tokár Imre - Suhai Pál: Ómagyar Mária-siralom. A művelődéstörténeti megközelítés lehetőségei175
Amacziné Bíró Zsuzsa: Janus Pannónius: Egy dunántúli mandulafáról194
F. Kovács Ferenc: A dolgozatok és a javítóórák tervezése a szakközépiskolában. Shakespeare: Rómeó és Júlia206
Csákvári József: A barokk művészet. A stílusirányzatok komplex tanítása és a bevezető222
Sipos Pál: Swift: Gulliver utazásai233
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az irodalomtanítás gyakorlata I. Az irodalomtanítás gyakorlata I.

Néhány lapon bejegyzések találhatók.

Állapot:
1.540 Ft
1.070 ,-Ft 30
10 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az irodalomtanítás gyakorlata I. Az irodalomtanítás gyakorlata I.

A borító elszíneződött.

Állapot:
1.540 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
konyv