1.114.022

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Sajtó és hatalom a Horthy-korszakban

Politika- és társadalomtörténeti vázlat

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Argumentum Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 314 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-446-614-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Az I. világháború jelentősen módosította a politika viszonyát' a sajtóhoz. Az 1920-as években az Egyesült Államoktól Magyarországig sok helyütt úgy hitték, hogy a sajtónak nagyobtí hatalma van, mint „nyolc régi: diktátornak", hogy bármire képes rávenni olvasójátv Úgy vélték tehát, hogy a megfelelő sajtópropaganda révén tetszőlegesen formálható a közvélemény.
A könyv bemutatja, hogy 1919 és 1944 között Magyarországon mit gondoltak a politikusok, az újságírók a közvéleményről és a propagandáról - és hogy a Horthy-korszak médiafogyasztóját valójában mennyire befolyásolta a sajtó. Tárgyalja, hogy a politikai nyilvánosságot miként formálták a politikusok (tév)képzetei a közvéleményről, hogy milyen módon próbálták irányítani a sajtót, és miként működött a propaganda. Részletesen elemzi a sajtókamara felállításának történetét, továbbá működésének társadalmi és az újságírásra gyakorolt következményeit. Nem utolsósorban pedig körbejárja a kérdést: vajon eredményesen irányították-e a... Tovább

Fülszöveg


Az I. világháború jelentősen módosította a politika viszonyát' a sajtóhoz. Az 1920-as években az Egyesült Államoktól Magyarországig sok helyütt úgy hitték, hogy a sajtónak nagyobtí hatalma van, mint „nyolc régi: diktátornak", hogy bármire képes rávenni olvasójátv Úgy vélték tehát, hogy a megfelelő sajtópropaganda révén tetszőlegesen formálható a közvélemény.
A könyv bemutatja, hogy 1919 és 1944 között Magyarországon mit gondoltak a politikusok, az újságírók a közvéleményről és a propagandáról - és hogy a Horthy-korszak médiafogyasztóját valójában mennyire befolyásolta a sajtó. Tárgyalja, hogy a politikai nyilvánosságot miként formálták a politikusok (tév)képzetei a közvéleményről, hogy milyen módon próbálták irányítani a sajtót, és miként működött a propaganda. Részletesen elemzi a sajtókamara felállításának történetét, továbbá működésének társadalmi és az újságírásra gyakorolt következményeit. Nem utolsósorban pedig körbejárja a kérdést: vajon eredményesen irányították-e a sajtót a li: világháború éveiben. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Sipos Balázs

Sipos Balázs műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sipos Balázs könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem