A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az értelmi fejlődés pszichológiája

Szerző
Lektor

Kiadó: Gondolat Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 350 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN: 963-281-248-4
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
A pszichikum fejlődésének alapfeltételei13
A felődés biológiai és társadalmi összetevői15
A lelki fejlődés biológiai alapjai22
A törzsfejlődés és emberré válás22
A pszichikum evolúciója29
Az ösztönök világa29
A tanult viselkedés35
Az értelmes viselkedés38
Genetika és magatartás42
Az ikerkutatások tanulságai és eltérő eredményei51
A társadalom hatása a pszichikus fejlődésére56
Az érés és a tanulás szerepe a fejlődésben67
"Tyúk-tojás probléma"-e az érés és a tanulás viszonya?69
A pszichikum fejlődésének alaptörvényei74
A fejlődés menete és üteme88
A fejlődés szakaszosságának és folyamatosságának dialektikája93
Az emberi pszichikus fejlődésének életkori periódusai99
A megismerő tevékenység és a gyakorlati cselekvés fejlődése103
A megismerés és a cselekvés előzményei105
A mozgás és az érzéki megismerés fejlődése106
A pszichikum kialakulásának előzményei a méhen belüli fejlődésben109
Van-e tanulás a fötális korban?111
A mozgás és a tárgyi cselekvés mint a megismerés kialakulásának alapja a születés után111
Az újszülött "hozománya"114
A tanulás kezdete126
Mi jellemzi a kisgyermek járását?128
Mi a járás elsajátításának jelentősége?129
A tárgyi cselekvés kialakulása137
A cselekvés és az érzéki megismerés további alakulása a gyermek-, a serdülő- és felnőttkorban137
A látás átveszi a vezető szerepet142
A rajzolás kezdete145
A mozgás és érzékelés további fejlődése150
Az egész és a rész, valamint a tér és az idő észlelése159
A fejlődés magasabb szintű nehézségei a serdülőkorban163
Új harmónia (Az ifjúkor)165
A felnőttek mozgása és érzékelése165
A gondolkodás mint a legmagasabb rendű megismerő tevékenység fejlődése170
Miből ered a gondolkodás?172
A gondolkodás és cselekvés együttes fejlődése178
A cselekvésbe ágyaztt gondolkodás (érzékszervi-mozgásos szakasz)178
A képekben történő gondolkodás (A konkrét műveletek kialakulása)184
Életkori sajátosság-e az egocentrizmus?187
Mikor kezdik megtartani a gyermekek az állandóságot?191
"Miből van több, fagyöngyökből vagy a barnákból?" (A rész és egész viszonyának felfogása)195
Tagolatlanság és véletlenszerű tagoltság196
A gondolkodás fejlődése a cselekvésben201
"Előbb megcsinálom, majd aztán gondolkodom"204
Az "okos hibák" megjelenése212
Variációk megoldásának fejlődése217
"Megoldottam, de nem tudom, hogyan"220
A beszéd és a fogalmi gondolkodás fejlődése222
A beszéd előtti kommunikáció223
Miért sír a csecsemő?224
A mozgás mint a csecsemő beszédének helyettesítője225
Amikor a gyermek beszélni kezd... Miért a "mama" az első kimondott szó?227
A "kisgyermeknyelv"229
Ahány ház, annyi szokás... A helyzethez kötött beszéd229
Az egocentrikus beszéd237
A beszéd fejlődése az iskoláskorban241
A fogalmak kialakulása és fejlődése250
A kisiskolások konkrét-fogalmi gondolkodása263
Az absztrakt-logikai gondolkodás kialakulása265
Hogyan előzi meg a lehetséges a valóságost?266
A gondolkodás stratégiájának fejlődése272
A gondolkodás sajátosságai az ifjúkorban és a felnőttkorban281
Hogyan vitatkoznak a fiatalok?282
Az intelligencia változásai a felnőttkorban285
Tanulás és emlékezés. A képzelet és az alkotóképesség fejlődése293
A tanulás és az emlékezés fejlődése295
Amikor a tanulás fő tevékenységi formává válik300
Mechanikusan tanulnak-e a gyermekek?302
Előbb megtanulom - aztán majd megértem302
Csak okosan segítsünk!304
Megérteni nagyon fontos, de kevés306
Csak nem fogod magolni, mint egy dedós?307
Tanulás és emlékezés az ifjúkorban és felnőttkorban309
Időmegtakarítás vagy veszteség?310
A képzelet fejlődése314
A fantázia közeledése a valósághoz318
"Az ábrándozás az élet megrontója" ?320
Az alkotóképesség (kreativitás) elemi formáinak kialakulása és fejlődése325
Konvergens és divergens gondolkodás327
A divergens gondolkodás összefüggése egyéb tényezőkkel329
A divergens gondolkodás fejlődése különböző életkorokban331
Meddig tarthat az alkotóképesség?341
Irodalom344

Salamon Jenő

Salamon Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Salamon Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája

A lapélek és néhány lap nedvességtől foltos, hullámos.

Állapot: Közepes
1.860 Ft
550,-Ft 60 25
11 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája

A borító és a gerinc kopott, foltos.

Állapot:
1.860 Ft
690,-Ft 50 25
14 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája

A gerinc sérült, kopott.

Állapot:
1.860 Ft
970,-Ft 30 25
20 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája Az értelmi fejlődés pszichológiája

A gerinc kopottas töredezett. A lapélek foltosak. Az előlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
1.860 Ft
1.390,-Ft 25
28 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv