Fülszöveg
A pedagógusminősítési rendszer bevezetésének első próbaköve
a 2014-ben megvalósított gyakornoki minősítővizsga volt. A tanulmánykötet a vizsgát megelőző 10 hónapos pilotprogram tapasztalatainak elemzését és a gyakornoki rendszer továbbfejlesztésére vonatkozó javaslatokat tartalmazza. A kötet első részének tanulmányaiban a gyakornoki kompetenciák diagnosztikus értékeléséről, a fejlődési tervekről, a mentori és gyakornoki tevékenységekről, az óraelemzések gyakorlatáról, a gyakornoki portfoliókról és a gyakornokok fejlődési jellemzőiről olvashatunk. A tanulmányokból választ kaphatunk az indikátorlista érvényességével, megbízhatóságával kapcsolatos kérdésekre, és képet
kaphatunk az indikátorok alkalmazásának gyakorlatáról is. Külön tanulmány foglalkozik az óvodapedagógiai terület tapasztalataival. A kötet második részében helyet kapó írásokból egy kísérleti programot ismerhetünk meg. A kiválasztott mentorok és gyakornokaik egy folyamatba ágyazott, blended továbbképzésen vettek...
Tovább Fülszöveg
A pedagógusminősítési rendszer bevezetésének első próbaköve
a 2014-ben megvalósított gyakornoki minősítővizsga volt. A tanulmánykötet a vizsgát megelőző 10 hónapos pilotprogram tapasztalatainak elemzését és a gyakornoki rendszer továbbfejlesztésére vonatkozó javaslatokat tartalmazza. A kötet első részének tanulmányaiban a gyakornoki kompetenciák diagnosztikus értékeléséről, a fejlődési tervekről, a mentori és gyakornoki tevékenységekről, az óraelemzések gyakorlatáról, a gyakornoki portfoliókról és a gyakornokok fejlődési jellemzőiről olvashatunk. A tanulmányokból választ kaphatunk az indikátorlista érvényességével, megbízhatóságával kapcsolatos kérdésekre, és képet
kaphatunk az indikátorok alkalmazásának gyakorlatáról is. Külön tanulmány foglalkozik az óvodapedagógiai terület tapasztalataival. A kötet második részében helyet kapó írásokból egy kísérleti programot ismerhetünk meg. A kiválasztott mentorok és gyakornokaik egy folyamatba ágyazott, blended továbbképzésen vettek részt, amely jelenléti és távoktatásos formában, tutorok irányításával valósult meg.
A résztvevők folyamatos visszajelzéseiből és a beadott munkák elemzésével gyűjtött és feldolgozott adatok eredményeiről olvashatunk ezekben a tanulmányokban.
Vissza