A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kiegyensúlyozott gyermek

Mozgás és tanulás a korai életévekben

Szerző
Fordító
Grafikus
Lektor

Kiadó: Medicina Könyvkiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 331 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 13 cm
ISBN: 978-963-226-258-1
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 3117. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sally Goddard Blythe A kiegyensúlyozott gyermek című új könyvében praktikus tanácsokkal látja el a szülőket, pedagógusokat és egészségügyi szakembereket a tanulási és viselkedési problémákkal küzdő gyermekek nevelésével kapcsolatban. Többek közt az alábbi kérdésekre kaphatunk választ: Miért fontos a mozgás? Miként segíti a zene az agy fejlődését? Mi a táplálkozás szerepe az agy fejlődésében és a gyermek növekedésében? A szerző az Előszóban a következőket írja:
E könyv nem kíván receptet adni a gyermekneveléshez vagy az oktatáshoz (ha ez egyáltalán lehetséges lenne). Minden gyerek más. Minden kultúra különböző értékeket nyújt, ám az egyedi különbségekben mégis van valami közös: a fejlődés folyamata. Ez univerzális tényező, amely minden gyereket érint, bármilyen is a hátterük, a jövőjük. Gyermekeink jóval kevesebbet mozognak, minta korábbi generációk gyermekei. A hagyományos szabadtéri játékok (a szaladgálás, az ugrálás, a fára mászás, a hintázás) mindinkább háttérbe szorulnak a... Tovább

Fülszöveg

Sally Goddard Blythe A kiegyensúlyozott gyermek című új könyvében praktikus tanácsokkal látja el a szülőket, pedagógusokat és egészségügyi szakembereket a tanulási és viselkedési problémákkal küzdő gyermekek nevelésével kapcsolatban. Többek közt az alábbi kérdésekre kaphatunk választ: Miért fontos a mozgás? Miként segíti a zene az agy fejlődését? Mi a táplálkozás szerepe az agy fejlődésében és a gyermek növekedésében? A szerző az Előszóban a következőket írja:
E könyv nem kíván receptet adni a gyermekneveléshez vagy az oktatáshoz (ha ez egyáltalán lehetséges lenne). Minden gyerek más. Minden kultúra különböző értékeket nyújt, ám az egyedi különbségekben mégis van valami közös: a fejlődés folyamata. Ez univerzális tényező, amely minden gyereket érint, bármilyen is a hátterük, a jövőjük. Gyermekeink jóval kevesebbet mozognak, minta korábbi generációk gyermekei. A hagyományos szabadtéri játékok (a szaladgálás, az ugrálás, a fára mászás, a hintázás) mindinkább háttérbe szorulnak a tévé, a számítógép és az elektronikus játékok mögött. A mai gyerekek egyszerűen nem tudnak tanulni, mivel nincs alkalmuk testük és érzékeik edzésére. E könyv szenvedélyes kiáltvány a gyermek egész lényére koncentráló oktatásért; az agyat, az érzékelést, a mozgást és a játékot is magában foglaló tanulásért. „Igen provokatív és hasznos olvasmány, melynek segítségével megérthetjük a gyermek fejlődését. Szívből ajánlom valamennyi szülőnek, pedagógusnak és egészségügyi szakembernek. " (Ewout Van-Manen, Waldorf-oktató, Michael Hall School). Vissza

Tartalom

Előszó: Dr. Harold N. Lewinson 11
Bevezetés: Ewout Van-Manen 17
Bevezetés 23
1. A teremtés 27
• Miért hatnak a mozgások a gyermekeinkre 27
• A mozgás és a korai tanulás 29
2. Az egyensúly 33
• Egyensúly - a legelső érzékszerv 34
• Az egyensúlyozás és a hallás kifejlődése 36
• Az egyensúlyozás fejlődése 39
• Egyensúly lesz a mozgásból - az élet leckéje 40
• Irányérzékelés 41
• Az egyensúly és a tanulás 42
• Hogyan lehet az egyensúlyozást fejleszteni? 43
3. Agy és test - az elme fejlődése 47
• Mozgásfejlődés 50
• Reflexek - a fejlődés útjelzői 50
• A reflexek szerepe a korai fejlődésben 54
4. A bölcsőtől az összehangolt működésig:
reflexek és a fejlődő értelem 57
• A Moro-reflex 57
• Tónusos labirintus reflex (TLR) 62
• Aszimmetrikus tónusos nyaki reflex (ATNR) 69
• Szimmetrikus tónusos nyaki reflex (STNR) 75
• A kereső és szopó reflex 83
• Tenyér- és talpreflexek 88
• Babinski-reflex 94
• Hátgerinc-csípő reflex (Galant-reflex) 95
5. A nyelv zenéje 101
6. A zene és az agy kapcsolata 115
• Az éneklés hatalma 119
• A hang és a szó 121
• A zene és az agy 123
• A zene további szerepe 127
• A zene és a számok 128
• Készenléti, izgalmi állapot, figyelem
és alkotás 130
7. Mennyi értelem! 133
• Mi a jelentősége az agyfejlődés bizonyos
állomásainak a nevelés szempontjából? 136
• Fejlődés, tanulási készség és játék 145
8. Táplálkozás, növekedés és az agy 151
• Jó zsírok és rossz zsírok 154
• Cink 158
• Magnézium 163
• Kálcium 164
• Mangán 168
• A táplálkozás társadalmi vonatkozásai 171
• Biológiai tényezők 172
9. Fordítsunk a gyermek sorsán 179
• Hely a játékhoz 184
• Városépítő álmok 186
• Iskolai vizsgálatok 190
10. Tanuljunk anyáinktól: nevelés a mozgás
segítségével 223
• Távol-keleti oktatás 224
• A görög oktatási rendszer 226
• A római oktatási rendszer 230
• A lovagkor 232
• Óvodai szolgáltatás 235
• Összefoglalás 237
• Következtetések 238
• A gyermekek fejlődésének általános
fogalmai 239
11. Az első játszótér 243
• Miért fontos a mozgás 243
• Egyensúly 245
• Az érintés 260
• Hangok 267
• Hajnal a tónál 273
• Általános tornaprogram 6-7 éves
és idősebb gyermekek részére 302
• Összefoglalás 304
A szövegben számozással megadott irodalom
jegyzéke 307
Általános irodalomjegyzék 314
Források és hasznos címek 318
Ajánlott irodalom 320
Név- és tárgymutató 327

Sally Goddard Blythe

Sally Goddard Blythe műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sally Goddard Blythe könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv