| A dandy és tükre | |
| A szerelem bizonysága | |
| Az ehető szépség | |
| Az irracionális meghódítása | |
| Avidas Dollars mágikus titkai | |
| Amisztikus kiáltvány | |
| A halhatatlanság ösvényei | |
| Salvador Dalí: Életrajzi adatok 1904-1989 | |
| Jegyzetek | |
| Bibliográfia | |
| Kiállítások | |
| Köszönetnyilvánítás | |
| Képjegyzék | |
| A beteg gyermek | |
| Hortensia cadaqués-i parasztasszony portréja | |
| Ricardo Pichot csellista portréja | |
| Apám portréja | |
| Cadaqués látképe | |
| Önarckép Raffaello-nyakkal | |
| El Moli-Cadaqués-i táj | |
| Kubista önarckép | |
| Apám portréja | |
| Luis Bunuel portréja | |
| Lány az ablaknál | |
| Alak sziklák közt | |
| Vénusz és ámorok | |
| Paul Eluard portréja | |
| Tanulmány "A méz édesebb a vérnél" | |
| Szerkentyű és kéz | |
| Senicitas | |
| Csendélet holdfényben | |
| A szamártetem | |
| A tehén-kísértet | |
| A nagy önfertőző | |
| Siralmas játék | |
| A vágy talánya, - Anyám, anyám, anyám | |
| Kivilágított örömök | |
| A vágy lakhelyei | |
| A gyermek-asszony birodalmi emlékműve | |
| A láthatatlan ember | |
| A forrás | |
| Az álom | |
| Emilio Terry portréja | |
| Részleges hallucináció. Jelentés: hat Lenin-fej a hangversenyzongorán | |
| Tell Vilmos öregkora | |
| Tell Vilmos talánya | |
| A csáberő kísértete | |
| Átlagos légfejű bürokrata koponyahárfát fej | |
| A láthatatlan, kiváló, közepes méretű hárfa | |
| Meditációk a hárfán | |
| A tartósan szép idő miatt nyomott kedélyű fodrász | |
| Egy nő retrospektív mellszobra | |
| A kenyérkosár | |
| A kenyérkosár - Inkább a halál | |
| Francia kenyér két, serpenyő nélküli tükörtojással meggyaláz egy darab portugál kenyeret | |
| Antropomorf kenyér - Katalán kenyér | |
| Az emlékezet állandósága | |
| Lágy órák | |
| Háromszögletű óra | |
| Tükörtojások serpenyő felett, serpenyő nélkül | |
| A pillanatnyi emlékezetet jelző szürrealista tárgy | |
| Egy Gala-portré automatikus megkezdése | |
| Gala, vállán két ürübordát egyensúlyozva | |
| Gala és Millet "Angelusa" közvetlenül a kúpszerű anamorfózis érkezése előtt | |
| Az alkony atavizmusa | |
| Archeológikus emlékezés Millet "Angelusára" | |
| Gala "Angelus"-a | |
| Ambivalens képmás | |
| Geológiai fejlődés | |
| A fantomszekér | |
| Carolinetta unokanővérem szelleme a rosasi tengerparton | |
| Hangversenyzongorából fakadó nekrofil forrás | |
| Atavisztikus romok eső után | |
| Médiumos paranoia kép | |
| Nap-asztal | |
| A "Minotaure" folyóirat 8. számának címlapja | |
| Szürrealista plakát | |
| Mae West ajak-pamlag | |
| Mae West arca, amely szürrealista lakásnak is használható | |
| Paranoia-kritikai magány | |
| Delft városának jelenése | |
| Paranoia-kritikai város külvárosa: délután az európai történelem külső övezetében | |
| Emberpár, felhővel teli fejjel | |
| Az ampurdáni patikus abszolút semmit nem keres | |
| A fiókos milói Vénusz | |
| Az égő zsiráf | |
| Őszi kannibalizmus | |
| Lágy szerkezet főtt babbal | |
| Az álom | |
| A szörnyetegek leleménye | |
| Hitler talánya | |
| Tengerpart telefonnal | |
| A magasztos pillanat | |
| A nagy paranoiás | |
| Spanyolország | |
| A tárgyak kannibalizmusa - Női fej cipővel | |
| Freud portréja | |
| Palladio Thaliájának folyosója | |
| Afrikai benyomások | |
| Szellemarc és gyümölcskehely a tengerparton | |
| A végtelen talány | |
| Shirley Temple, a kor filmművészetének legifjabb szent szörnyetege | |
| Rabszolgapiac Voltaire eltűnő mellszobrával | |
| A háború arca | |
| A három életkor | |
| Picasso portréja | |
| Lágy önarckép sült szalonnával | |
| Erszényes kentaurok családja | |
| Melankólia - Claire Dux énekesnő portréja | |
| Az új ember születését figyelő geopolitikai gyermek | |
| Színpadi díszlet a "Labirintus"-hoz | |
| Júlia sírja | |
| A "Trisztán és Izolda" c. balett színpadterve | |
| Homérosz apoteózisa | |
| Gala három arca feltűnik a sziklákon | |
| Álom egy gránátalmafa körül röpülő méhecskéről egy pillanattal ébredés előtt | |
| Szent Antal megkísértése | |
| Feleségem meztelenül, lépcsőkké, egy gerincoszlop három csigolyává, égbolttá és építménnyé változott testét szemléli | |
| Galarina | |
| Atomi idill és uráni melankólia | |
| Egy hattyútoll atomon belüli egyensúlya | |
| Atomhasadás (Dematerializáció Nero orra előtt) | |
| Leda Atomica | |
| A Port Lligat-i Madonna | |
| A szférák Galateája | |
| Szétrobbanó fej Raffaello stílusában | |
| Keresztes Szent János Krisztusa | |
| Assumpta corpuscularia lapislazulina | |
| Nukleáris kereszt | |
| Keresztrefeszítés (Corpus hypercubus) | |
| Angyali feszület | |
| A királyi szív | |
| Az űr-elefánt | |
| Fiatal szűz, akit meggyaláz saját szüzessége | |
| Az utolsó vacsora | |
| Eleven csendélet | |
| Kolumbusz Kristóf felfedezi Amerikát | |
| Az ökumenikus zsinat | |
| Galacidalacidesoxyribonucleidacid | |
| Halott bátyám portréja | |
| A perpignani vasútállomás | |
| Tonhalfogás | |
| A csáberő kísértete | |
| A hallucinogén torreádor | |
| Meztelen alakok a Creus hegyfokon | |
| Gala kastélya Púbolban | |
| Akt | |
| Lépcsőn fölfelé haladó alak | |
| A háttal ülő Dalí a háttal ülő Galát festi, a kit hat virtuális szaruhártya örökít meg, amelyek ideiglenesen hat valódi tükörben tükröződnek | |
| Gala a Földközi-tengert nézi, amely húszméteres távolságból Abraham Lincoln arcképévé változik | |
| Kibernetikus obeliszk | |
| Dalí fölemeli a Földközi-tenger bőrét, hogy megmutassa Galának Vénusz születését | |
| Csata a felhőkben | |
| A negyedik dimenzió nyomában | |
| Velázqueznek három beszélgető emberré átalakuló mellszobra | |
| A gyöngy | |
| Michelangelónak a római Sixtus-kápolna mennyezetén látható ádám-alakja által isnpirált figura | |
| Athén lángokban! - Az Athéni Iskola és A borgó-i Tűzvész | |
| Gala három diadalmas talánya | |
| A Knidoszi Aphrodité arcának jelenése, tájba helyezve | |
| Ágy és két éjjeli szekrény vadállat módjára megtámad egy csellót | |
| A fecskefarok (Katasztrófasorozat) | |