A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiáról a civil szervezeteknek

Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Hálózat a Demokráciáért Program (USAID-UWI)
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 102 oldal
Sorozatcím: DemNet Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-502-629-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Magyarországon az utóbbi években kezd ismét kiépülni a civil társadalom. Már a terminológiai bizonytalanságok is jelzik, hogy ez a szféra most van (újjá)alakulóban. Bajban lennénk, ha a többi... Tovább

Előszó

Magyarországon az utóbbi években kezd ismét kiépülni a civil társadalom. Már a terminológiai bizonytalanságok is jelzik, hogy ez a szféra most van (újjá)alakulóban. Bajban lennénk, ha a többi között most azt kellene pontosan meghatároznunk, hogy nálunk valójában mi is tartozik a nonprofit szektorhoz. Ez szerencsére nem feladatunk, ám e segédkönyv szerkesztésekor lépten-nyomon olyan nehézségekbe ütköztünk, melyek abból fakadtak, hogy a mi körülményeink lényegesen eltérnek azoktól, mint amiket a módszerek bemutatása során az amerikai szerzők természetes kiindulópontnak vettek. Csak néhány példa: a szükséges munkafeltételek között olykor nem is említik a telefon meglétét - annyira természetes, hogy van, hiszen nincs nagy infrastrukturális különbség a városok és a "vidéki" települések között, erőteljes, független helyi sajtót feltételeznek, amely igazi közvéleményformáló egy szűkebb közösségben, dohányzásellenes kampány-példákon mutatják be a média működését, feltételezik, hogy a média képviselője megkérdezi, hogy mikor idézheti szó szerint a nyilatkozót, és így tovább. A demokrácia, a civil társadalom működése olykor nem a mi viszonyainkat idézi fel, ami persze nem jelenti azt, hogy ne tanuljunk, ne vegyük át mindazt, amit érdemes. Hogy mi is az átvételre méltó, azt az olvasónak a saját környezete lehetőségeivel összevetve kell eldöntenie.
Idehaza bizonytalan a szféra finanszírozása, az állam már nem, a polgárok még nem képesek eltartani azokat a közhasznú tevékenységeket, amelyekre egy modern társdalomnak pedig nagy szüksége van. Vajúdik a nonprofit-törvény, vitákat vált ki a személyi jövedelemadó egy százaléka felajánlásának lehetősége, egyesületek, alapítványok máról-holnapra tartják fenn magukat, nagyítóval keresve a támogatókat.
És mégis, a civil szféra feltartóztathatatlanul nyomul, országosan és a kisközösségekben is politikai, társadalmi tényezővé válik, mert épít a polgárok jó szándékaira, erőfeszítéseire, kezdeményezéseire - ezért is van már arra szükség, hogy médiamunkájukat egy kézikönyv segítse. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz 7
Bevezetés 9
A médiakampány stratégiájának megtervezése 11
A szervezet célja és médiastratégiája 13
A kampánypolitika és a médiacélok meghatározása 16
Ismerjük meg erőforrásainkat 24
Általános adatok szervezetünkről 26
PR és média 29
Szervezeten belüli és szervezetek közötti kommunikáció 33
Az indulás 37
Az iroda működése 41
A szóvivő(k) kijelölése 43
A médiakampány elvei 45
Ahogyan a média malmai őrölnek 46
Sajtóközlemények megírása és terjesztése 54
Sajtótájékoztatók 61
Sajtóeligazító (Vitaklub) 68
Médiaeligazító (Háttérbeszélgetés) 69
Hírtermelési lehetőségek 70
Vitacikkek 77
Amit az interjúról tudni kell 78
Hogyan gazdálkodjunk az időnkkel? 90
Utószó 92
Helyzetgyakorlatok 93
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv