A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Schaár Erzsébet

Szobrászművész kiállítása 1960. a Műcsarnok Kamaratermében

Szerző
Kapcsolódó személy
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Leporelló kötés
Oldalszám: 7 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kiállítási katalógus.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Évekkel ezelőtt Ferenczy Béni mélyen emberi és mélyreható művészi meglátásokat tartalmazó tanulmányt írt Schaár Erzsébetről és megállapította azt, hogy ez az egyik legkitűnőbb, évtizedek óta... Tovább

Előszó

Évekkel ezelőtt Ferenczy Béni mélyen emberi és mélyreható művészi meglátásokat tartalmazó tanulmányt írt Schaár Erzsébetről és megállapította azt, hogy ez az egyik legkitűnőbb, évtizedek óta dolgozó szobrászunknak munkái mégis a nagyközönség előtt kevésbé ismertek, nagy és állandó munkássága ellenére a keveset szereplő művészek közé tartozik.
Ennek a ténynek az okai között nyilvánvalóan szerepel az is, hogy maga a művész is inkább visszahúzódó, mint az előtérbe törő egyéniség. Elsősorban nem a szereplés, nem az eredmény megmutatása érdekli, hanem sokkal inkább a keresés, a probléma felvetése foglalkoztatja, maga a munka. Vissza

Fülszöveg

A szélesebb közönség számára csak az 1965-ben megrendezett székesfehérvári kiállításán lett nyilvánvaló, hogy Schaár Erzsébet rendkívül erős, önálló művészegyéniség, aki legutóbbi alkotásaival új utat nyitott a magyar szobrászatban. Szobrain állandóan két elem találkozik egymással: az élő és az élettelen, s a szembesülés során mindegyik a másikhoz válik hasonlatossá. Az antropomorf bútorok, ajtók, ablakok, falak és a kétdimenzióssá, falszerűvé váló emberek ugyanakkor egyaránt a térnek vannak alárendelve, azt jelzik. A tér pedig - mint Schaár Erzsébet művészetének leglényegesebb kategóriája - szubjektíve átélt emlék-tér, de egyúttal túl is emelkedik a személyes jelentésen, és általános érvényt kap: az ember helyzetéről vall, az egyén és a tágabb környezet viszonyát jelöli.
Az előszó szerzője európai hírű költő, Pierre Emmanuel, a Francia Akadémia tagja. A műalkotásokat taglaló és az egyetemes művészeti fejlődés távlataiba illesztő tanulmányt Beke László, a Magyar Tudományos Akadémia... Tovább

Fülszöveg

A szélesebb közönség számára csak az 1965-ben megrendezett székesfehérvári kiállításán lett nyilvánvaló, hogy Schaár Erzsébet rendkívül erős, önálló művészegyéniség, aki legutóbbi alkotásaival új utat nyitott a magyar szobrászatban. Szobrain állandóan két elem találkozik egymással: az élő és az élettelen, s a szembesülés során mindegyik a másikhoz válik hasonlatossá. Az antropomorf bútorok, ajtók, ablakok, falak és a kétdimenzióssá, falszerűvé váló emberek ugyanakkor egyaránt a térnek vannak alárendelve, azt jelzik. A tér pedig - mint Schaár Erzsébet művészetének leglényegesebb kategóriája - szubjektíve átélt emlék-tér, de egyúttal túl is emelkedik a személyes jelentésen, és általános érvényt kap: az ember helyzetéről vall, az egyén és a tágabb környezet viszonyát jelöli.
Az előszó szerzője európai hírű költő, Pierre Emmanuel, a Francia Akadémia tagja. A műalkotásokat taglaló és az egyetemes művészeti fejlődés távlataiba illesztő tanulmányt Beke László, a Magyar Tudományos Akadémia Művészettörténeti Kutató Csoportjának munkatársa írta. A kötet képes katalógust és mintegy félszáz mű nagyméretű reprodukcióját tartalmazza. Néhány legújabban készült művet is, amelyet az évekkel korábban megírt tanulmány még nem említ. Vissza

Dobrovits Aladár

Dobrovits Aladár műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dobrovits Aladár könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv