| Az őskori emberiség szellemi hagyománya (1943-1944) | |
| 1. rész - I. kötet: | |
| Aranykor és apokalipszis | |
| Időszámításunk előtt a hatszázas év | 15 |
| A Nagy Közösség és a Kicsinyke Jólét | 18 |
| Zarathusztra és Henóch | 20 |
| Az aranykor valósága | 23 |
| Nyílt lét és zárt élet | 25 |
| Ítélet alatt | 27 |
| Az éberség | |
| A vidjá | 30 |
| Aszklépiosz kakasa | 31 |
| A csiszti | 34 |
| Az Isa-upanisád elemzése | 37 |
| Éberség és kábaság | 41 |
| Éberség és tudás | 44 |
| A lét és az élet | |
| Nyíltság és zártság | 48 |
| A tudat | 49 |
| A varázslat | 53 |
| Sors és elhatározás | 56 |
| Közvetlenség és reflexió | 59 |
| A közösség felbomlása | 62 |
| Az Élet Mestere | |
| A szakrális szubjektum | 67 |
| A Tao te king XV. versének elemzése | 71 |
| A könyv | 74 |
| A szútra-stílus | 76 |
| Az univerzális nyelv | 79 |
| A könyv a történeti időben | 82 |
| A három forrás | |
| A három forrás | 84 |
| Az archaikus szintézis | 85 |
| A zseniális ember | 90 |
| A misztikus intuíció | 94 |
| A lappangó hagyomány | 98 |
| Az újkor ébredése | 100 |
| A hagyományok | |
| A hagyomány egysége | 102 |
| Metafizika és mítosz | 104 |
| Az őskori egységek | 109 |
| Vallás és hagyomány | 111 |
| Az alkalmazás | 115 |
| Éberség, látás, tudás | 119 |
| Az archaikus ember | |
| Az ember a Védanta szerint | |
| A lélek | 123 |
| A második | 127 |
| A buddhi, az ahamkára, a manasz, az öt indrija | 129 |
| A takarók | 131 |
| A szellemi őstermészet és az anyagi természet | 134 |
| A Taittirija-upanisad részlete | 137 |
| Sruti és szmriti | |
| Kinyilatkoztatás és hagyomány | 139 |
| Adam Kadmon. A zuhanás | 142 |
| A bűnbeesés. Prakriti. Hénoch | 143 |
| Az első ébredők. Ádám | 146 |
| Felülről és alulról jött ember | 150 |
| Primer és primitív | 153 |
| Az ősképek | |
| Az istenek sorsa és a természet körforgása | 157 |
| A tükörkonstrukció | 158 |
| Az analógia | 161 |
| Ellentét és különbség | 163 |
| Az őskép | 167 |
| Kép és szó. A logosz | 169 |
| Az emberi lét állomásai | |
| Az ősállapot | 177 |
| A bűn | 181 |
| Az ébredés | 182 |
| Az ismétlés | 188 |
| A külső sötétség | 191 |
| A megszabadulás | 196 |
| Az asszony | |
| Prakriti, Májá, Éva, Tai Jih | 199 |
| Szophia | 202 |
| Szépség és bűbáj | 203 |
| A szamszára női mivolta | 206 |
| Testiesség, a külső sötétség | 208 |
| A megszabadulás. Sakti | 211 |
| Őskori antropológia | |
| Puggala Pannatti | 213 |
| Állomások a tévelygés és a megszabadulás között | 215 |
| A lélek világhelyzete a lényeges | 217 |
| Primér élmény: a lét egysége | 220 |
| További példák | 222 |
| Akinek tudása tisza. Aki megnyugodott. Akinek a szíve olyan, mint a gyémánt | 223 |
| Kultusz és kultúra | |
| Őskori és újkori kultúra | |
| Az intenzív művelés | 227 |
| Az újkori emberiség életének jellemvonása: a szellem realizálatlansága | 231 |
| Mi a következménye annak, ha az élet értelme elkallódik | 235 |
| Az ember a természetnek vagy apja, vagy rablója | 237 |
| A szakrális életrend | 240 |
| Az őskor intenzív művelésének célja nem a kultúra, hanem a földet paradicsommá tenni | 242 |
| Az indián mese | |
| A mese és elemzése | 245 |
| A tevékenység metafizikája | 248 |
| Mi dönti el a tevékenység értékét? | 250 |
| A kultusz szakrális tevékenység | 254 |
| "Hogy a világosság isteninek rejtélyes módon segítsenek" | 256 |
| Az anyagi természetről való gondoskodás szakrális tevékenység | 259 |
| Az asa | |
| A haoma-kultusz Iránban | 262 |
| Az asa szó magyarázata | 266 |
| Az archaikuks kultusz értelme az asa | 269 |
| Az őskori kultusz és az emberi tevékenység | 271 |
| A frasa mint új szó - egybevetése az asával | 274 |
| Aranykoralkotás | 276 |
| Az alkímia | |
| Előzetes ismeretek | 280 |
| Az elemek tana | 283 |
| Az alkimista tevékenység | 286 |
| Az aranycsinálás és a bölcsek köve | 290 |
| Nem tárgyi kultúrát alkotni | 291 |
| A közös üdv színvonalát emelni | 295 |
| A jóga metafizikája | |
| A jóga fokozatai | 298 |
| A jóga-tevékenység értelme | 300 |
| Ember-kultusz | 303 |
| Szakrális művelés | 307 |
| Személyes üdv. és a Szahu | 310 |
| Heroikus lélek, önmegtagadás és a jóga misztériuma | 314 |
| A sekína | |
| A perui aranykert | 316 |
| Földművelés, táplálkozás, tanulás | 317 |
| A világot aranykertté tenni | 322 |
| Elohut, kavanna, sekína | 326 |
| A cselekvés metafizikája | 328 |
| A megváltás | 330 |
| 1. rész - II. kötet: | |
| Hermész Triszmegisztosz | |
| Külső körülmények. Szerzőség | 15 |
| A hitelesség | 19 |
| A beavatás intézménye | 22 |
| Szertartások | 24 |
| A második születés | 25 |
| A beavatás ősélménye | 28 |
| Kommentár | |
| A misztikus hegyibeszéd | 32 |
| Széth-hagyomány.A dialógus | 36 |
| Mágikus technika | 38 |
| Befelé és kifelé | 41 |
| Részletes magyarázatok | 44 |
| Az újjászületés | 47 |
| A hét bölcs | |
| A hetes számról | 52 |
| A hetes és az epiphania | 54 |
| A beavatás fokozatai | 59 |
| A Mithras-misztérium | 65 |
| A fokozatok realizálása | 72 |
| A hetedik hatvány | 75 |
| Mágikus lépcsők | |
| A létszínvonalának fölemelése | 80 |
| A beavatás fokozatainak és a túlvilági vándorlás állomásainak azonossága | 84 |
| Túlvilág és egyetemes lét | 88 |
| A mester tevékenysége | 94 |
| Pillantős a Pert em Herura | 99 |
| A Szahu megalkotása | 104 |
| Természet és túlvilág | |
| Pradzsápati. Szoláris és lunáris éberség | 109 |
| Túlvilági birodalmak | 113 |
| Primitív népek. Varázslat. Az Atyák | 118 |
| A Hold világa | 122 |
| Az Amduat | 125 |
| A pradzsápati tevékenységének értelme | 128 |
| A lét egysége | |
| A Véda tanítása | 133 |
| A négy kegyelem | 136 |
| Fokozatok | 141 |
| Csuang-ce | 145 |
| A szamadhi | 149 |
| A megvalósítás | 151 |
| Az Analógia | |
| A képnyelv | |
| Az őskor megértése a képnyelv megértésén múlik | 157 |
| A nyelv stádiumai | 159 |
| Az eredeti nyelv visszaszerzése a Pert em Heru szerint | 162 |
| Az analógia és a közvetlen jelentés | 166 |
| Analógiás látás és gondolkozás | 169 |
| Hen kai pan és az analógia | 172 |
| Az asztrológia | |
| Az asztrológia a kozmikus analógiák archaikus egysége | 174 |
| A megfelelések: horoszkóp és mandala | 176 |
| A csillagászati év és a Nap-hérosz sorsa | 179 |
| A bolygók közvetlen jelentése | 182 |
| A konstelláció | 186 |
| Analógia és mágia | 188 |
| Az ikrek | |
| A számelmélet | 191 |
| A szám az a lánc, amely a létező dolgokat egybefűzi | 194 |
| A Kettő keletkezése az Egyből | 196 |
| A szakrális labdajáték, a pár, az ellentét, a duál, a két pólus | 199 |
| Ahura Mazda és Ahriman | 201 |
| Az elliptikus lét | 204 |
| A három kaszt és a négy évszak | |
| A Három. Az egyiptomi nagy Kilenc | 208 |
| Az AUM és az AUR jelentése | 211 |
| A három guna és a három kaszt | 213 |
| A Négy minsztériuma. A Tetraktüsz. A kereszt. Jod-Hé-Vau-Hé | 215 |
| Közelebbi és távolabbi analógiák a számelmélet alapján | 219 |
| Az Egész, a Teljes, a Minden. Szám és Idő. A négy évszak, a négy korszak, a négy elem és a négy életkor | 222 |
| A betegség | |
| Az analógia és a univerzális intelligencia | 226 |
| A betegség és az ötös szám analógiája | 229 |
| A betegség és a hierarchiák | 232 |
| Az alacsonyabb rendűtől való függés törvénytelen állapota | 235 |
| Archaikus gyógyítás | 237 |
| A szent váza | 242 |
| A víz | |
| Az analógia és az archaikus ember realizmusa. Transzcendentális valóságlátás | 244 |
| A természet isteni és nem emberi ismeretet kíván | 246 |
| Thalész víz-metafizikája | 248 |
| Víz-istenek és a víz az egyes őskori egységekben | 251 |
| Bizonyos tekintetben az egyetlen elem | 254 |
| A létező világ kezdete | 258 |
| A király és a nép | |
| Az archaikus közösség | |
| Az őskori közösség hierarchiája: Hierarchia és osztály | 263 |
| A brahman, a ksátrija és a vaisja | 267 |
| Hierarchiát helyreállító törekvéásek a történeti kor határán | 270 |
| Hármas és négyes hierarchia | 273 |
| A kétszerszületett.A tisztátalan | 276 |
| A hierarchia és a négy juga | 280 |
| A kocsihajtó | |
| A dephoi kocsihajtó. Antarjamin. Krisna | 282 |
| Az Egy megnyilatkozása az emberi életben | 284 |
| A Tao te king és a király beavatás | 286 |
| A beavatás és a hierarchia feje | 290 |
| Csuang-ce, Bhagavadgíta, Kohelet | 294 |
| A király létével irányítja az emberi közösség reintgrációját | 297 |
| Uralom és hatalom | |
| Az őskor és a történet. Ősök és istenek útja | 300 |
| Homérosz és a filozófusok | 303 |
| Brahman és ksátrija | 306 |
| A ksátrija ressentiment. Az életrend megváltozik | 309 |
| A vadkan | 313 |
| A hatalom elsüllyedése. Machiavellizmus. Erőszak | 315 |
| Brahma pura | |
| Az égi város és a földi város. A lét ősformája | 318 |
| A város és a szám. Architektúra | 321 |
| A nyílt lét palladiuma. Város és vidék. Hiram. Az átszellemült közösség ősképe | 324 |
| Ars regia | 327 |
| A város a történetben. Utópiák | 332 |
| A város és a közösség Szahuja | 334 |
| A nép | |
| Az őskollektívum | 336 |
| A király és a nép, a két pólus | 340 |
| Az isteni epiphania | 342 |
| A nép analógiái. Föld, asszony, jin, természet. A nép és a szám. A tizenkét törzs. | 345 |
| Daéna, az égi közösség | 347 |
| A nép visszaképződése. Zarathusztra | 352 |
| A törvény | |
| Az artha, a káma és a dharma | 356 |
| Törvény és kinyilatkoztatás | 359 |
| Manu. A közösség szellemi rendje | 362 |
| Szakrális megnyilatkozás. A törvény követése és megszegése | 365 |
| A törvény az emberi közösséget a szellem elé állítja | 367 |
| A kollektív reintegráció. Sziddhata | 369 |
| 2. rész (1960-1964) | |
| A kereszténység | |
| A kereszténység és a hagyomány | 9 |
| Az Evangélium és a levelek | 73 |
| Az Antikrisztus | 139 |
| Az androgünosz | 241 |
| Egységlogika | 313 |