1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing a vendéglátásban 2.

Szakanyag

Szerző
Lektor

Kiadó: Kereskedelmi Továbbképző és Módszertani Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 61 oldal
Sorozatcím: Üzletvezetői továbbképzés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 3000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A korábbi évek piaci helyzetére nagy általánosságban az volt jellemző, hogy a viszonylag gyors ütemben növekvő keresletet a kínálat növekedése nem tudta megfelelően követni. A vendéglátás... Tovább

Előszó

A korábbi évek piaci helyzetére nagy általánosságban az volt jellemző, hogy a viszonylag gyors ütemben növekvő keresletet a kínálat növekedése nem tudta megfelelően követni. A vendéglátás kínálatának problémája egyes árucikkek hiányában, a hálózat nem megfelelő összetételében és területi aránytalanságaiban fejeződött ki. A kereslet növekedése és a kínálat viszonylagos elmaradása egyes vendéglátó üzlettípusoknál permanens feszültséget okozott.
Ebben az időszakban a vendéglátóiparban a vendéglátóipari értékesítés nem jelentett különösebb gondot a vállalatok részére, ezért nem is csodálható, ha tudatos kereslet befolyásolással nem is foglalkoztak.
Az elmúlt években - különösen az új gazdasági mechanizmus bevezetése óta - alapvető változások következtek be. A termékforgalmazás új rendje minimálisra csökkentette a vendéglátásban a hiánycikkek számát, a hálózat mennyiségi és minőségi növekedése, a területi kötöttségek felszabadítása, a vendéglátó tevékenységet folytató új vállalatok belépése eredményeként a kínálat fokozatosan meghaladja a keresletet. Ez a határozott és törvényszerű tendencia döntő változásokat kell, hogy eredményezzen a vendéglátó vállalatok üzletpolitikájában, egész vezetési szemléletében is. Természetszerűleg kerül mind jobban előtérbe az értékesítés tervezésének fontossága és az áruforgalmi munka tekintetében nálunk is az „eladás művészete" válik majd meghatározó tényezővé. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
I. fejezet: Vendéglátóipari marketing 7
1. Vállalati üzletpolitika 7
2. Az üzletpolitika elemei 8
3. Üzletpolitika és a marketing 9
II. fejezet: A marketing elemei 11
1. Piackutatás 11
a) Szükséglet kutatás 12
b) Motívum kutatás 12
c) Kereslet-kutatás 14
A keresletet befolyásoló tényezők 14
Jövedelem és ár 14
Demográfiai tényezők 15
Földrajzi éghajlati viszonyok 17
Idegenforgalom 18
Kínálat 18
d) Kínálat és fogyasztás kutatás 18
Beszerzési piackutatás 19
A piackutatás módszerei 21
a) Megfigyelés 21
b) A megkérdezés 23
c) A kísérletezés 26
2. Kínálatfejlesztés 26
Árpolitika 30
4. Reklám 31
A reklám fogalma 31
Reklám és propaganda 31
A reklám funkciói 31
A szocialista reklámmal szemben támasztott követelmények 32
A reklám fajtái 32
A vendéglátás reklámtevékenysége 33
Reklámhatás 34
A hatáskeltés eszközei 36
1. Formák 36
2. Színek 36
3. Egyéb hatáskeltő eszközök 39
Reklámeszközök 39
1. Sajtóhirdetés 41
2. Plakát 43
3. Filmreklám 44
4. TV reklám 45
5. Rádióreklám 45
6. Portál és a kirakat 46
7. Az értékesítő személyzet szakmai munkája 49
8. Üzleti kínálat karaktere és változatossága 50
9. Étlapok és árlapok 50
10. Menükártya 50
11. Csomagolóeszközök 50
12. Kóstolók 51
Reklám tervezése és szervezése 52
1. Előkészítő szakasz 53
2. Közzétételi szakasz 54
3. Értékelő szakasz 54
Public relations a vendéglátásban 54
a) a PR fogalma 55
b) Vendéglátó vállalatok PR tevékenysége 55
1. Sajtókapcsolatok 57
2. Ajándékok 58
3. Direct-mail 59
4. Személyes kapcsolatok 60

Sebestyén Miklós

Sebestyén Miklós műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sebestyén Miklós könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv