1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Macromedia Flash MX

ActionScript programozás alapjai

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Horváth és Fellner Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 446 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 19 cm
ISBN: 963-204-297-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető1
Mit kell tudnod, hogy elkezdd1
Támogatás: gyors, ingyenes, és barátságos2
Letölthető FLA-k2
Esettanulmány: stun design2
A könyvben használt jelölések5
PC-k és Mac-ek6
Interaktív Flash9
Adjunk utasításokat az animációknak10
Az Actions paletta használata11
A kódírás módjának kiválasztása13
A fő idősík irányítása utasításokkal15
Kinek beszélsz?18
Moziklipek irányítása19
Idősíkok megszólítása21
Argumentumok24
Interaktivitás, események24
Események a Flash-ben25
A callback26
Utasítások indítása gomb lenyomásakor26
Moziklipek animálása ActionScripttel29
Összegzés31
Mozik, amelyek "emlékeznek"33
Változók bemutatása34
Értékek és típusok35
Hogyan adjunk értékeket a változóknak35
A változó típusának megállapítása37
Bevitel és kiírás39
Beviteli mező készítése39
Megjelenítő mező készítése40
Sztring kifejezések használata42
Munka a sztringekkel42
Munka a számokkal43
Egyszerű számítások44
Munka a logikai (Boolean) értékekkel45
Teszteljük, hogy igazak-e az állítások45
Logikai operátorok45
Több feltétel vizsgálata egyszerre46
Tömbök47
Miért használjunk tömböket?48
Új tömb létrehozása49
Változók használata tömbindexként49
Tömbelem kiválasztása változó segítségével50
Összegzés51
"Döntéshozó" mozik53
Döntéshozás54
Döntéshozás ActionScriptben - az if utasítás54
A döntés meghatározása55
Jelszóellenőrzés 1. rész - a színpad előkészítése57
Jelszóval védett oldal 2. rész - az ActionScript kód összeállítása59
Jelszóval védett oldal 3. rész - a kód beágyazása60
Különben mi legyen? - Alternatív utasítások61
Az else utasítás62
Access denied - Belépés megtagadva62
Többszörös elágazás - az else if utasítás64
VIP belépő - az 'else if' használata66
Sok lehetőség kezelése - a switch utasítás67
Switch használata break nélkül69
Egyetemi információs oldal70
Nagyobb hatékonyság kevesebb kóddal79
Ciklusok az idősíkon80
ActionScript ciklusok81
while ciklusok81
Hasznos műveletek a while ciklusokkal82
Utasítások többszöri végrehajtása82
A színpad tartalmának irányítása ciklusokkal85
for ciklusok91
Hasznos példák a ciklusokra92
Tömbelemek kezelése ciklusokkal93
Akasztófa játék (Hangman)96
A 'hangingman' moziklip99
Az 'interface' moziklip101
A mozi fő idősíkja102
ActionScript hozzáadása103
Összegzés107
Mozik, amelyek "emlékeznek arra, hogyan hajtanak végre feladatokat"111
A feladat leegyszerűsítése112
Utasítások felépítése és indítása112
Függvények használata113
Függvények használata ismétlődő feladatokra115
Utasítások rendezése függvényekbe116
Egy függvény viselkedésének befolyásolása paraméterekkel117
Értékek visszaadása függvényből118
Függvények meghívása több paraméterrel120
Körmozgás120
A kör alakjának módosítása123
Függvények egymásba ágyazása125
Beágyazott függvények használata126
A szkript rendezése függvények beágyazásával128
Összegzés130
Objektumok133
Objektumok bemutatása134
Tömbök más szemszögből135
Általános meghatározások kontra konkrét objektumok137
Egyedi objektum létrehozása139
Objektumok és objektumok mindenütt141
Egy sztring hosszának kitalálása142
Megválasztjuk, hogyan tároljuk az információt143
Egy sztring tartalmának vizsgálata145
Objektumok megfigyelése147
Egy kiállítás elkészítése149
A színpad beállítása a kiállítás (showreel) mozihoz150
A showreel mozi kódolása154
Objektumok a képinformációk tárolására160
Összegzés164
Objektumok a színpadon167
A moziklipek és nyomógombok mint objektumok168
Az objektumtulajdonságok használata169
Viselkedések (behaviors)170
Az objektumok két arca171
A Library-elemek használata172
Nyüzsgő fénypontok172
Az idősíkok kezelése177
Más hely, más változó177
Különböző változók, azonos néven181
Több objektum, egy utasítás183
Az alapértelmezésű útvonal megváltoztatása184
A függvények helyének meghatározása elérési útvonal segítségével185
Függvény használata objektumként186
A globális változók187
Összegzés189
Tervezés191
A feladat meghatározása192
Tartsd az ötleteidet a fejednél biztonságosabb helyen193
Storyboard (képes forgatókönyv) készítése194
Az ActionScript kódod felépítése197
A top-down szemlélet197
1. szakasz - A stunidesign bemutatása206
A feladat részekre osztása207
Problémamegoldás # 1212
Problémamegoldás # 2213
Problémamegoldás # 3 és x 4; trükkök216
Részekre osztás218
2. szakasz - Statikus grafikák előkészítése a stun: design site-hoz218
Mit fogunk csinálni218
Az FLA beállítása219
Rétegek hozzáadása220
Segédvonalak hozzáadása221
Szövegpozíciók hozzáadása222
A stun logó hozzáadása223
A vissza gomb sávjának elkészítése224
A frame kivágás hozzáadása227
3. szakasz - Dinamikus grafikák előkészítése a stun: design site-hoz229
A sáv moziklipek elkészítése230
Először egy kis rendrakás230
A page nevű háromszínű moziklip létrehozása232
A sávok feliratainak elhelyezése233
Mielőtt továbbmennénk234
Az ikon elkészítése234
4. szakasz - Előkészületek a kódoláshoz235
Helyezzük kényelembe magunkat235
A site változóinak inicializálása237
A felhasználói felületet működtető kód megadása239
Kódírás: az események és a függvény-hierarchia beállítása240
Az eseménykezelő callback-ek beállítása244
A színváltoztató függvény meghívása245
Az FLA futtatása246
Mielőtt tovább mennénk247
Moduláris ActionScript programozás249
Moduláris ActionScript programozás250
Fekete doboz programozás251
Komponenskészítés253
A moduláris moziklip többszöri felhasználása260
Moziklipek moduláris vezérlése262
Hogyan modellezzünk valósághű mozgást?263
Az egérmutató követése267
Moziklipek beágyazása272
Raj(zó) behavior273
Raj készítése274
Függvény használata objektumként277
További lehetőségek280
Összegzés281
Hangkezelés283
Hangok hozzáadása a Flash mozikhoz284
Hangok hozzáadása az idősíkhoz284
Hangok hozzáadása gombok keyframe-eihez286
Hangobjektum használata288
Hanglejátszás ActionScripttel288
Hangok hozzáadása a hangobjektumhoz289
Hangvezérlés a hangobjektumon keresztül291
Dinamius hangsávok készítése293
Hangvezérlés ActionScripttel300
Hangvezérlők készítése300
Munka nagy hangfájlokkal: tömörítés és hangfolyamkészítés307
Tömörítés307
Adatfolyamok308
A stun:design site309
Hangvezérlők készítése312
Láthatatlan gombok készítése313
A gombok kódolása316
A vezérlő csúszkák elkészítése318
Összegzés323
Sprite-ok325
Mi a sprite?326
Vezérlés328
Globális és lokális adatok328
Mozgás331
Ütközés331
Egy ütközés érzékelése332
A stun:zapper játék terv ezése337
A játékvilág (a root szint)339
A játékos (az űrhajó objektum és interfészei)343
Összegzés356
Rajzoló API359
Teknősgrafika360
Vonalak361
Vonalak rajzolása361
Görbék365
Egy egyszerű eszköz vonalak és görbék rajzolására367
Hogyan működik?369
Kitöltések370
Alakzatok kitöltése370
Kaleidoszkóp373
A kaleidoszkóp matematikája374
A kaleidoszkóp "motorjának" elkészítése374
Összegzés384
A stun:design site kódolása387
5. szakasz - Az alap felhasználói interfész animációjának hozzáadása
navigate és posTransition függvények390
6. szakasz - Az előre haladó navigáció befejezése398
A játék tervezése399
A színátmenet kódolása400
A szövegátmenet befejezése402
A kód áttekintése403
A navigáció átgondolása405
Mielőtt továbbmennénk411
7. szakasz: Navigáció és adatok411
Mit fogunk csinálni412
Az adatszerkezet létrehoz ása412
Adatok megadása413
Adatok feltöltése alapértelmezett értékekkel416
Adatértékek feltöltése417
Megadjuk a Flash-nek, hogy használja az adatokat421
Címek kiolvasása421
Események megadása425
Tartalomoldalak beolvasása426
8. szakasz: navigálás visszafelé427
A vissza útvonal hozzáadása427
9. szakasz: Tartalom és hangok438
Hang hozzáadása439
Tartalom hozzáadása és a letöltések kezelése442
A site felhasználó felületének előtöltése444
A site végső állományai445
Búcsúzóul...445
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Macromedia Flash MX Macromedia Flash MX Macromedia Flash MX

A lapélek kissé elszíneződtek.

Állapot:
3.890 Ft
1.940 ,-Ft 50
29 pont kapható
Kosárba
konyv