1.034.180

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Van más megoldás is

Alternatív módszerek a középiskolában

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Milyen könyvet próbáltunk összeállítani? Olyat, hogy aki - diák vagy tanár és leendő tanár vagy netán szülő - kézbe veszi, kiáltson fel: Úristen! Ilyen van? Szerzőinket szubjektivitásra bíztattuk. (Titkos, de most bevallott meggyőződésem: az objektivitás emberi dolgokban mindig csak látszat. Reméljük, hogy az iskola - gyerek és tanár személyes találkozása - emberi még ma is, még a középiskolában is.) Szubjektivitásra bíztattuk őket a módszerek a tapasztalatok leírásában de még az egyetemi kollegának összeállított témakörök, irodalmi ajánlások stb. leírásában, megszerkesztésében is.
Az itt bemutatott - vagy inkább csak felvillantott? - alternatív módszerek és felfogásmódok mind ezt az erőteljes jelenlétet célozzák meg, azt akarják kiváltani, megvalósuláshoz segíteni.
Vekerdy Tamás
Szeretem a Van más megoldás is címmel megjelenő kötetet. Szeretem, mert érdekes, izgalmas, sokféle és sok területre kiterjedően prezentál megoldásokat, módszereket, eljárásokat. Szeretem, mert közöm van... Tovább

Fülszöveg

Milyen könyvet próbáltunk összeállítani? Olyat, hogy aki - diák vagy tanár és leendő tanár vagy netán szülő - kézbe veszi, kiáltson fel: Úristen! Ilyen van? Szerzőinket szubjektivitásra bíztattuk. (Titkos, de most bevallott meggyőződésem: az objektivitás emberi dolgokban mindig csak látszat. Reméljük, hogy az iskola - gyerek és tanár személyes találkozása - emberi még ma is, még a középiskolában is.) Szubjektivitásra bíztattuk őket a módszerek a tapasztalatok leírásában de még az egyetemi kollegának összeállított témakörök, irodalmi ajánlások stb. leírásában, megszerkesztésében is.
Az itt bemutatott - vagy inkább csak felvillantott? - alternatív módszerek és felfogásmódok mind ezt az erőteljes jelenlétet célozzák meg, azt akarják kiváltani, megvalósuláshoz segíteni.
Vekerdy Tamás
Szeretem a Van más megoldás is címmel megjelenő kötetet. Szeretem, mert érdekes, izgalmas, sokféle és sok területre kiterjedően prezentál megoldásokat, módszereket, eljárásokat. Szeretem, mert közöm van ehhez a „jó gyakorlathoz", mert a lehetséges, helyett a van értelmében adnak reményt az ilyen „jó gyakorlatok" elterjedéséhez. Szeretem, mert mindegyik írás mögött ott látom a szerzőt, és mindegyik írásban ott érzem a szerző saját elkötelezettségét, hitét és kétségeit. Természetesnek vélem, hogy a szakemberek - saját érdeklődésüktől, szakmai kompetenciájuktól és a prezentációtól is függőn - igen különbözően ítélhetik és ítélik majd meg a kötetben leírt, bemutatott megoldások szakmai súlyát, jelentőségét, használhatóságát. Abban azonban biztos vagyok, hogy a könyv minden írása megéri az elolvasására fordított időt.
Mihály Ottó
Ritkán gondolunk arra, hogy nem sok olyan hivatás van, melynek minden napjában, a nap minden percében meg kell mérettetni. Amelyben közvetlennek tűnik a siker és a kudarc, amelyben a legapróbb tévedés, gyengeség hosszú távra ellehetetlenítheti az ember minden erőfeszítését, amelyben egy jókor kimondott szó, egy mosolyra derülő arc, végleg beívódhat valaki másnak az emlékezetébe, anélkül, hogy erről akár a szó kimondója, akár hallgatója tudna egyáltalán. Tudom, nem jó olyan hivatásra készülni, amelyben tömegek dolgoznak, de egyben hiszen ha csak minden tizedik tanár, tanító tekinthető alkotó értelmiséginek - s sokkal, de sokkal jobb az arány - az több tízezer embert jelent, olyanokat, fiatalnak nyújthatnak szellemi, lelki támaszt. A legnagyobb erő, ami ebben elképzelhető. Csak találjuk meg, hol van, vagy hol lehet ezután. Ebben a keresésben kíván segíteni ez a tapasztalatokat közzétevő képzési leírások.
Horn György Vissza

Tartalom

Vekerdy Tamás - Mihály Ottó - Horn György: Bevezetők 7
Gyerekek, tanárok, szülök
Hantos István: Apatrónus 19
Fehér Márta: Komplex értékelési rendszer 51
Fehér Márta: Támogatás és együttműködés a tanárok között 79
Beöthy Hanna: Szülőkkel dolgozom 105
NEGREAVidia: Mire jók a konfliktusok? 127
Tapasztalatszerző tanulás
Birloni Szilvia - Harsányi Zsuzsa:
Együttműködő tanulás az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban 157
Darázs Dóra - Gáncs Péterné: Játékos diákvállalkozás 189
Heindl Péter: Diákok által működtetett kollégium 211
Sík Eszter - Stefány Judit:
Témahetek az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban 245
Dávidné Csontos Hedvig:
A Hámori Waldorf-Iskola gyakorlati képzései 291
Esély
Sajgál Judit: Hátránykompenzáció 311
Sajgál Judit: Problémafeltárás a Novusban 335
Sajgál Judit: Művészeti nevelés 367
Szebényi Csilla: Belvárosi Tanoda 395
Heindl Péter: MOTEL 423
A szervezet
Horn György: Iskolaszervezet 455
Utószó helyett: Paprikakoszorú
Kerényi Mari: A paprikakoszorú 499
A más megoldást választók 533
Szerzőink 540
A Pedagógiai Alternatívák Központja által megjelentetett,
illetve támogatott könyvek és filmek 545
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv