| A sorozatszerkesztő előszava | 7 |
| Előszó és bevezetés, köszönet | 9 |
| A tanulás | 15 |
| A helyzet | 16 |
| Tanulási helyzetek | 16 |
| Munka megállapodások | 17 |
| Tanulás így vagy úgy? | 18 |
| Egy oktató kérdései | 20 |
| Didaktikai lexikon | 22 |
| A helyzetek alakítása | 24 |
| A résztvevők | 32 |
| "Megváltozzak vagy ilyen maradjak?" | 33 |
| "A téma az én témám?" | 36 |
| "Tudom-e hasznosítani?" | 40 |
| A tanfolyamvezetők | 42 |
| Irreális elvárások | 42 |
| Forgatókönyvek | 42 |
| A munkaképesség biztosítása | 44 |
| A munkaképesség felismerése | 44 |
| A munkaképesség támogatása és helyreállítása | 46 |
| "A téma legyen nyilvánvaló, mintegy lámpásként világítson" | 48 |
| A vezetői énen való munkálkodás | 49 |
| A legfontosabb módszerek | 53 |
| Az előadás | 54 |
| Különös ismertetőjegy: nincs | 54 |
| A résztvevők helyzete: futószalagnál dolgozó munkások | 54 |
| Mit ér a módszer? Kiegészítésre szorul | 56 |
| Az előadással kapcsolatos tippek: pedagógiai retorika | 56 |
| Az elődás technológiájával kapcsolatos tippek | 64 |
| A tanbeszélgetés | 68 |
| Különös ismertetőjegy: nem szerencsés keverék | 68 |
| Egy példa | 68 |
| A résztvevők helyzete: kvíz-mester és a jelöltek | 70 |
| Mit ér a módszer? Csak másodosztályú | 72 |
| A tanbeszélgetéssel kapcsolatos tippek: Vajon kíváncsi vagyok-e? | 73 |
| Az impulzus módszer | 82 |
| Különös ismertetőjegy: itt oktatás, ott beszélgetés | 82 |
| A résztvevők helyzete: nyugodtan odafigyelni, nyugodtan dolgozni | 83 |
| Mit ér a módszer? A jól megrágott ételt már félig már meg is emésztettük | 84 |
| Az impulzus módszerrel kapcsolatos tippek: menü-tervezés | 85 |
| A fólia felhasználásával tartott előadás | 88 |
| Különös ismertetőjegy: visszhang vagy zipzár? | 88 |
| A résztvevők helyzete: multikódolás | 91 |
| Mit ér a módszer? Minden napra multimédia | 94 |
| A fólia felhasználásával tartott előadással kapcsolatos tippek: Tiszteljétek a fóliát! | 95 |
| A szerepjáték | 106 |
| Különös ismertetőjegy: "fiction" helyett "faction" | 106 |
| A résztvevők helyzete: Látni és látszatni | 110 |
| Mit ér a módszer? Predikátum: különösen értékes | 114 |
| A szerepjátékkal kapcsolatos tippek: Engedjétek be az életet! | 115 |
| Kitérő: Párbeszéd a változásról | 128 |
| Kitérő: Hogy lehet valakit arra rávenni, hogy meg akarjon változni? | 132 |
| A csoportmunka | 137 |
| Különös ismertetőjegy: A kéznek öt ujja van | 137 |
| A résztvevők helyzete: Én, te, ő, mi, ti, ők | 138 |
| Mit ér a módszer? Sokat | 140 |
| A csoportmunkával kapcsolatos tippek: Az eredmény mi vagyunk! | 141 |
| A legfontosabb médiumok | 151 |
| Írásvetítők és fóliák | 152 |
| Flipchart | 153 |
| Egy példa | 153 |
| A flipcharttal folytatott munka: újság a falon | 154 |
| Különleges tippek: Az írástól a leszakításig | 156 |
| Kitűző tábla (Pinwand) | 159 |
| Egy példa | 153 |
| A kitűző táblával folytatott munka: cédula játék és tűpárna | 154 |
| Különleges tippek: Ripsz-ropsz! | 156 |
| Hangkazetta | 168 |
| Egy példa | 168 |
| A hangkazettával folytatott munka: "fejmozi" | 168 |
| Különleges tippek: Figyeljünk és csodálkozzunk! | 170 |
| Videó | 172 |
| Egy példa | 172 |
| A videóval folytatott munka: Kényelmes mozi? | 172 |
| Különleges tippek: Na látod? | 176 |
| Komputer és multimédia | 178 |
| Egy példa | 178 |
| Komputerrel és multimédiával folytatott munka: Irányítás nélkül nem igazán megy a dolog | 179 |
| Különleges tippek: A mesterséges intelligencia jobb mint a természetes butaság | 185 |
| A folyamat alakítása | 187 |
| Szimbólumok | 188 |
| Játékok | 195 |
| Játéknyeremények és nyerő játékok | 195 |
| A játék elrontói | 203 |
| Krízisek | 205 |
| Zavaró esetek | 205 |
| Mi zavar? Mit zavarnak? | 206 |
| Hibák | 209 |
| Professzionális beavatkozás | 210 |
| Néma beavatkozás | 217 |
| A krízis mint teszt | 218 |
| Irodalom | 222 |
| Képek forrása | 223 |
| Tárgymutató | 224 |
| A sorozatszerkesztő előszava angol nyelven | 227 |
| A sorozatszerkesztő előszava német nyelven | 232 |